2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Ami 8
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 05 november 2010 02:22 PM
  [ # 16 ]

Vraagje: zitten de achterste spatborden erop geschroefd of gelast ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 november 2010 03:25 PM
  [ # 17 ]
jef scholliers schreef:

Vraagje: zitten de achterste spatborden erop geschroefd of gelast ?

Geschroefd.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 05 november 2010 06:24 PM
  [ # 18 ]

En is de kleur bleu myosotis nog te vinden?  Ik zou op de linkerflank wat krassen moeten wegwerken/spuiten.

Profiel  
 
roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 05 november 2010 10:14 PM
  [ # 19 ]

Hallo Jef,

Het ac nummer van Blue Myosotis is AC 645, de 400ml spuitbus van Motip zou moeten zijn art.nr 45200.
Van Duplicolor is de 400ml spuitbus art. nr 577987.
Ik kon mijn kleur (ac79) als deze niet op voorraad was gewoon bijbestellen via mijn leverancier (autowaard Heerhugowaard) van het merk Motip.
Ik geloof dat Halfords ook Motip heeft.
Het loont altijd om de vleugels (de achter spatschermen) een keertje te verwijderen en de boel eens goed schoon te maken en te behandelen met bijvoorbeeld dinitrol metallic ( een soort tectyl),tevens kan je dan meteen je binnenschermen controleren en met name de daar op gepuntlaste (eind)aanslag van de achterdraagarm goed te bekijken/behandelen loodmenie/tectyl of iets dergelijks.
Het is al met al wel een tijdrovend klusje, maar als je lang(er) van jouw ami wil genieten een must.
Het zwakste punt van de vleugels is bovenin het spatbord waar het plaatwerk dubbel is, als het daar tussenin gaat roesten is het slecht te behandelen, probeer als je het spulletje los en schoon hebt er ml tussen te laten lopen.

C’est le Nooord!!!

Profiel  
 
roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 07 november 2010 01:48 PM
  [ # 20 ]

Nog een puntje ter controle is de dakrand onder de dakgoot boven je voorruit.
Dit is bij de breakversie bijna niet te zien van buiten maar wel te controleren van binnenuit.

Hiervoor dien je de binnenspiegel te verwijderen waarna de 2 plastic kappen waar ook de zonnekleppen op zitten verwijdert dienen te worden.
Nu zie je een stalen rand met ronde gaten erin gestansd, je kan met een zaklamp in de gaten schijnen om te kijken of er verassingen aanwezig zijn.
Ook kan je met je vingers voelen of er roest aanwezig is.
Het is tevens een mooie gelegenheid om een bus ML leeg te spuiten in deze ruimte.

C’est le Nooord!!!

Profiel  
 
makado
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007

- Ami 8 berline business edition
Gepost: 09 november 2010 10:47 PM
  [ # 21 ]

Ik heb een Ami met gordels voorin, maar achter niet. Drie losse kinderen neem ik mee.
Dan moet je wel realiseren dat je extra oplet en geen hoge snelheden ga rijden.
Volgend jaar ga ik hem volledig demonteren en laten spuiten.

Veel plezier ermee.  points

La vache qui rit.

Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook