Ik stop om een fles water uit de laadruimte te pakken. Achterdeuren op slot en de beide voordeuren ook. De motor draaid nog want het was de bedoeling om direct weer weg te rijden. Gelukkig stond het rechterraam een beetje open en kon ik met een tak van een boom de knop bedienen waarmee het rechterraam naar beneden ging. Maar hoe kan de centrale vergrendeling de auto op slot gooien als ik buiten sta en de sleutel in het slot steekt met draaiende motor? Iemand dit wel eens meegemaakt?
Haal maar in, de brandweer knipt je er wel uit
Heb je car-jack beveiliging op je Berlingo ? (automatisch op slot gaan van de deuren na weg rijden)
Want dat lijkt mij de enige mogelijkheid van dit geval…
Heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar ik heb dan ook de car-jack beveiliging niet.
P.s. wat type / bouwjaar is uw Berlingo?
Bekijk het positief; het is misschien een vervelend iets geweest om buiten gesloten te zijn, maar de volgende keer vergeet je zoiets niet meer.
Idd Marcel ik heb dat zogenaamde car-jack systeem op mijn Berlingo van 06-2005. Het is een 2.0 HDi. (zie foto) Maar dat systeem is er om na het wegrijden de deuren te sluiten en niet na het stoppen met draaiende motor. Als ik nu weer eens stop om te pis..n of wat dan ook dan laat ik het raam maar open of nog beter haal de sleutel uit het contact. Ik begrijp alleen niet hoe zo iets kan. Maar de weinige reaktie lijken er op te wijzen dat de andere forummers het ook niet weten
Haal maar in, de brandweer knipt je er wel uit
De reactie snelheid op dit forum is misschien niet heel groot, maar je krijgt wel reactie.
Zeker nu de wintermaanden eraan komen, zitten de forummers toch weer wat meer achter de PC dan in de zomer. Maar dat is een beetje off topic.
Jouw car-jacking systeem hoor je niet vaak bij de Berlingo-ers van die bouwjaren. Persoonlijk denk ik dat het er later is ingeprogrammeerd. Mijn 2004 HDi heeft het iig nog niet, maar nu er bij mij recent een nieuwe BSI is ingezet, ga ik nog eens terug om te vragen of dit car-jacking misschien ook programmeerbaar is.
Want mijn cruise control werkt nu ook niet meer met de nieuwe BSI, en voorheen wel dus…
Voor wat betreft het terug in slot vallen; dit is het meest logische idee als je je motor laat lopen.
De ontwerpers gaan er logischerwijze vanuit, dat bij lopende motor er altijd iemand achter het stuur zit, dus is de deur op slot. Ga je weg van de auto, neem je de sleutel mee.
Afijn, hier leren we van. Hoe onprettig het ook was voor je.
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat zit er echt wel op hoor, als je centrale deurvergrendeling hebt, is het een kwestie van de bedieningsknop midden op het dashboard met de deuren dicht ingedrukt houdt tot je een pieptoon hoort is het ingeschakeld. Uitschakelen doe je op dezelfde wijze. Hoe het kan dat de deuren op slot gaan terwijl je niet in de auto zit en dus niet rijdt, dat weet ik ook niet, hoort niet te kunnen lijkt me. Even de automatische vergrendeling uitzetten kan dus ook een optie zijn.
Wat jij schrijft Graddus dat klopt. Dat zogenaamde car-jack systeem zat er standaart op net zoals de airco en de CD speler. Maar het zal wel een raadsel blijven. Groeten
Haal maar in, de brandweer knipt je er wel uit
Die optie ga ik eens uitproberen! Ben benieuwd…