Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Heeft iemand er wel eens over gedacht om een volledig electronische ontsteking in een sm te bouwen? Dus met BDP sensor, pingelsensor en de hele reut? Met dit soort ontsteking wordt de ontsteking altijd en onder alle omstandigheden zo vroeg mogelijk gezet.
Als het goed is geeft dit een veel beter rendement van de motor.
Ik lees veel over Rootselaar, van der Laan en 123, maar die maken, electronisch of mechanisch, allemaal gebruik van de originele vervroegingscurve.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Renard heeft een SM i.e. met een megasquirt die maakt gebruik van een van rootselaar onsteking. De man met de snor heeft een SM motor op een bok met een kdfi, die ook ontsteking regelt. Ik neem aan dat een paar van de aangepaste auto’s die internationaal rondrijden het ook hebben, en ik heb een programeerbare unit met 3D curve mogelijkheid voor onsteking en injectie klaar liggen, dat is namelijk wel wenselijk als er geturbo’d gaat worden. Zo’n zelfde unit zit al in m’n CX.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!