Vraagje: zitten de achterste spatborden erop geschroefd of gelast ?
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
jef scholliers schreef:Vraagje: zitten de achterste spatborden erop geschroefd of gelast ?
Geschroefd.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En is de kleur bleu myosotis nog te vinden? Ik zou op de linkerflank wat krassen moeten wegwerken/spuiten.
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Hallo Jef,
Het ac nummer van Blue Myosotis is AC 645, de 400ml spuitbus van Motip zou moeten zijn art.nr 45200.
Van Duplicolor is de 400ml spuitbus art. nr 577987.
Ik kon mijn kleur (ac79) als deze niet op voorraad was gewoon bijbestellen via mijn leverancier (autowaard Heerhugowaard) van het merk Motip.
Ik geloof dat Halfords ook Motip heeft.
Het loont altijd om de vleugels (de achter spatschermen) een keertje te verwijderen en de boel eens goed schoon te maken en te behandelen met bijvoorbeeld dinitrol metallic ( een soort tectyl),tevens kan je dan meteen je binnenschermen controleren en met name de daar op gepuntlaste (eind)aanslag van de achterdraagarm goed te bekijken/behandelen loodmenie/tectyl of iets dergelijks.
Het is al met al wel een tijdrovend klusje, maar als je lang(er) van jouw ami wil genieten een must.
Het zwakste punt van de vleugels is bovenin het spatbord waar het plaatwerk dubbel is, als het daar tussenin gaat roesten is het slecht te behandelen, probeer als je het spulletje los en schoon hebt er ml tussen te laten lopen.
C’est le Nooord!!!
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Nog een puntje ter controle is de dakrand onder de dakgoot boven je voorruit.
Dit is bij de breakversie bijna niet te zien van buiten maar wel te controleren van binnenuit.
Hiervoor dien je de binnenspiegel te verwijderen waarna de 2 plastic kappen waar ook de zonnekleppen op zitten verwijdert dienen te worden.
Nu zie je een stalen rand met ronde gaten erin gestansd, je kan met een zaklamp in de gaten schijnen om te kijken of er verassingen aanwezig zijn.
Ook kan je met je vingers voelen of er roest aanwezig is.
Het is tevens een mooie gelegenheid om een bus ML leeg te spuiten in deze ruimte.
C’est le Nooord!!!
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007
- Ami 8 berline business edition
Ik heb een Ami met gordels voorin, maar achter niet. Drie losse kinderen neem ik mee.
Dan moet je wel realiseren dat je extra oplet en geen hoge snelheden ga rijden.
Volgend jaar ga ik hem volledig demonteren en laten spuiten.
Veel plezier ermee.
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v