Hallo,
Als ik het contact inschakel met de sleutel dan knipperd regelmatig het motormanagement lampje. De auto start dan ook niet en verzuipt alleen.
Echter als het lampje niet brand ( even de sleutel paar keer draaien in contact) dan loopt alles als een zonnetje. Misschien de sleutel opnieuw in laten lezen ?
@ blue@brave: controleer de verbinding van de lambosonde eens en reinig deze eens. Heb je dit ook met warme motor? Wat is je kmstand?
Het maakt niet uit of de motor warm of koud staat, het gebeurd regelmatig in beide situaties. Mijn saxo is een 1.4 VTS van 1998 met 120.000 km. Heb alleen een sensor in de voorpijp zitten, moet ik die schoonmaken?
idd eerst proberen met proper te maken. ook de contactjes proper maken. Met wat geluk is je probleem opgelost voor enige tijd.
Als dit niet lukt dan vervangen met een nieuwe of een van sloop
Bedankt voor de info, ga hem schoonmaken.
Hallo,
Dit probleem heb ik al eens op het forum voorgelegd en is nog steeds niet verholpen:
Bij het ronddraaien v/d contactsleutel blijft regelmatig het lampje van motormanagement knipperen. De motor slaat dan niet aan. Als ik de sleutel dan nog een paar keer draai dan gaat het lampje uit en is er niets aan de hand.Het volgende is al gebeurd:
- Lambdasonde vervangen
-Computer uitgelezen ( GEEN BIJZONDERHEDEN )
-Sleutel opnieuw ingelezen
Nu heb ik info gekregen dat het ook een los of slecht contact van een massa-punt kan zijn.
Weet iemand waar ALLE massapunten zitten van deze Saxo of een ander euvel kan aangeven??
Alvast bedankt!
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dubbele topics samengevoegd.
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Ik heb destijds met mijn Clio een soortgelijk probleem gehad…. Symptomen lijken er erg veel op. Dit lag toen aan de sleutel, ik ben geswitched met de reservesleutel en toen was het over, had eigenlijk een nieuwe sleutel moeten kopen, maar kort daarop heb ik de auto verkocht, dus heb die moeite niet meer gedaan.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Het probleem is opgelost!!
Nog eens goed naar het contactslot gekeken en het stekkertje van het kabelboompje zat niet helemaal lekker…............
2 maanden gezocht en nu eindelijk pas voor elkaar door zoiets onbenulligs, maar ja het is weer goed !