sinds vrijdag jongstleden heb ik de nr 18 van de limosines turbo diesel zelf gehaalt uit frankrijk
bij de keuring rdw 0 fouten
zijn er meer liefhebbers dan hoor ik dat graag ik weet er nog wel een paar te staan




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
heel mooi dat vraagt om foto’s
en veel zweefplezier.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Strakke auto,wat me wel opvalt en je geeft het zelf ook al aan serie 2 bumpers op een serie 1,maar dat mag de pret niet drukken veel plezier met de auto
Je weet er nog een paar te staan,leg uit?




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
daan schreef:Strakke auto,wat me wel opvalt en je geeft het zelf ook al aan serie 2 bumpers op een serie 1,maar dat mag de pret niet drukken veel plezier met de auto
Je weet er nog een paar te staan,leg uit?
waar heb je de foto’s gezien dan??????
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Koplampen serie 1 staan nu op marktplaats http://link.marktplaats.nl/393834073
zijn zeer mooi maar ga zelf voor nieuw
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
F.SvM schreef:daan schreef:Strakke auto,wat me wel opvalt en je geeft het zelf ook al aan serie 2 bumpers op een serie 1,maar dat mag de pret niet drukken veel plezier met de auto
Je weet er nog een paar te staan,leg uit?
waar heb je de foto’s gezien dan??????
Klik even op de onderstreepte limousine turbo diesel 1 in de kantlijn dan zie je wat foto’s





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Limousine nr.18? In 1981 waren er al CX Limousines, dus waar nr.18 vandaan komt?
Citroen!






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ziet er mooi uit, zo op de foto’s althans!
Hieronder even een aantal tips en opmerkingen m.b.t. het terug ombouwen naar een ‘echte’ Série 1 Limousine, zoals je aangeeft in je profiel.
Geheel vrijblijvend hoor, doe er vooral mee wat je wilt, het zijn maar suggesties!
Behalve stalen bumpers, zul je ook Série 1 voorschermen nodig hebben, want die stalen bumpers sluiten niet aan op op de schermen die er nu opzitten.
Série 2 koplampen (met ‘bovensluiting’) passen gewoon in dit front hoor. Ik neem tenminste even aan dat je ze wilt wisselen met koplampen zonder verstralers. Die uit de Marktplaats link gaan dus niet passen.
Tot slot: RVS spiegels bestaan niet met handbediening. Dat waren alleen die zwarte plastic spiegels en die horen hier vermoedelijk officieel op. Ik vind ze persoonlijk wel een stuk minder fraai.
Succes met de nieuwe aanwinst en proficiat!
Léo
P.S. Wil je het interieur veranderen qua kleur? Ik vind dit ook erg mooi!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
DriverD schreef:Limousine nr.18? In 1981 waren er al CX Limousines, dus waar nr.18 vandaan komt?
Ik denk dat hij bedoelt dat er nu nog maar 18 zijn…. Volgens mijn laatste info (van Jaco, CX-register) zijn er in totaal 29 limousines, maar dat zullen er inmiddels wat meer zijn, deze info is wat aan de oude kant
De mijne is ook een turbo, ze staat alleen niet zo geregistreerd
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waarom passen die uit de marktplaats link niet is toch serie 1 onderaansluiting ?????
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
die passen alleen op de serie I tot bouwjaar ‘81 (ongeveer), daarna werd de aansluiting naar boven verplaatst wat net iets handiger werkt..




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Oké
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
25trd schreef:DriverD schreef:Limousine nr.18? In 1981 waren er al CX Limousines, dus waar nr.18 vandaan komt?
Ik denk dat hij bedoelt dat er nu nog maar 18 zijn…. Volgens mijn laatste info (van Jaco, CX-register) zijn er in totaal 29 limousines, maar dat zullen er inmiddels wat meer zijn, deze info is wat aan de oude kant
Ik ben ook wel benieuwd, id_ds! Misschien kun je dat aan het chassisnummer opmaken? Volgens ‘La Citroen CX de mon Pere’ begint de productie van Limousine Turbo’s in modeljaar 1984, en is het eerste chassisnummer voor dit model in dit modeljaar VF7MAND0000ND0051, dus als de nieuwe aanwinst van id_ds chassisnummer VF7MAND0000ND0069 heeft, is het de 18e.
Sinds de registerversie die 25trd heeft gezien is er inderdaad wel wat gebeurd! Wat helaas niet is veranderd is dat de informatie nog steeds behoorlijk is vervuild: er zijn maar liefst 92 Limousines bekend die volgens het RDW ‘geschorst’ zijn, dit kunnen auto’s betreffen die voor de winterpekel worden gespaard maar de ervaring leert dat het overgrote deel hiervan in werkelijkheid gesloopt zal zijn. Daarnaast zijn er 31 Limousines ‘ongeschorst’, 9 hiervan zijn serie 1, de 46-NSP-2 is een van de 4 Turbo’s hiervan.
@id_ds: als je foto’s hebt van je auto met het kenteken erop geschroefd, houdt het CX-Register zich aanbevolen!
beste mensen volgens de rdw zou het nr 18 zijn in nederland
het chassis nr vf7mand0000nd0497 en het is echt een serie 1 met een orginele door citroen geleverde serie 2 kit
het verhaal gaat dat de mensen die te vroeg hun auto besteld hadden konden tege een kleine vergoeding een ombouw kit er op laten zetten door hun dealer
overigens is deze kit gen anders als de normale serie 2
en hij staat op de site ware het met kinderachtige commentaren maar goed het zij zo





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Op welke site doel je?
Citroen!
dit forum bij cx gespot pagina 175 of zo iets