Mulder schreef:
Dit vraagt wel om betere foto’s dan die mini-plaatjes in het register…
Haha, ik sta al versteld als de mijne de helft waard is… Al heb ik wel het idee dat breaks een ander verhaal zijn dan berlines.
Joh, zelfs mijn 22TRS met deukjes, krasjes en halfgare bumpers heeft hij getaxeerd op €5000,-. Dat moet jij met je Break makkelijk kunnen halen.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Voor de rest zeker nog helemaal orgineel eerste lak enz enz ......
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Niet meer geheel in de originele lak, maar verder wel beschreven als in hoge mate origineel. Bij de laatste taxatie aangetekend dat er weliswaar geen origineel interieur meer in zit maar dat een VIP interieur wel van hogere kwaliteit is.
Natuurlijk spelen de mooiste CX GTI-velgen van Nederland ook een kleine rol bij de waarde ( ). En we mogen de originele airco ook niet vergeten. Maar verder is het totaal geen bijzondere wagen of bezienswaardigheid.
Edit: maar misschien kan ik wel gewoon hele lekkere koffie zetten.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Die orginele airco systeem is dat nu wat of niet
wil de mijne compleet laten reviceren (volgens mij is nieuw goedkoper)maar is dat de moeite waard
of is ie zo weer stuk???????
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 10252
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als de airco nog dicht is, is nieuw zeker niet goedkoper.
Normaliter gaat elk jaar 10% van het gas verloren, bij elke airco. Elke 3 a 4 jaar opnieuw vullen is dus het beste.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
De mijne is 3 jaar geleden opnieuw gevuld, maar echt superkoud wil het niet worden (ook niet nadat het net opnieuw gevuld was). Maar ik durf niet te zeggen of je beter een nieuw systeem kan plaatsen of niet. Daar heb ik geen verstand van.
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
@jaco: bedankt, ik zal hem donderdag nog eens extra goed poetsen.
@F.SvM: ik vond het met mijn originele airco (= bonuspunten begrijp ik) afgelopen zomer alleszins te doen. De XM-airco was uiteraard beter, maar ik deel alle drama-verhalen over de CX-airco absoluut niet. Of het lang heel blijft… Geen idee.
Vandaag mijn CX in het kader van een ‘vergroeningsactie’ (kan geen kwaad met zo’n ouwe diesel hehe) op mijn werk laten voorzien van ventieldopjes die aangeven of de banden nog voldoende op spanning zijn. Geinig. Of het op het totale verbruik echt wat uitmaakt is de vraag, maar ik ben wel benieuwd wanneer ze van ‘groen’ op ‘rood’ springen.
Andere vraag, in afwachting van een verse kilo 100% Arabica voor a.s. vrijdag: de schakeling van de interieurverlichting werkt bij de voorportieren met de welbekende schakelaar onder de scharnier in de deurstijl. Maar hoe zit dat bij de achterportieren? Hier zit helemaal niets zichtbaars. Het waarschuwingslampje voor het geopende portier gaat wel aan, dus er zit ergens iets, maar waar?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
O, F.SvM, waar haal je die mooie kapjes voor over je wielbouten?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zijn dat niet gewoon nieuwe bouten? Tres Beau heeft nieuwe bouten laten maken die niet meer (zouden mogen) roesten.
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Aha? Interessant. Volgende technisch evenement maar eens naar informeren.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Deze wielbouten heb ik laten verchromen Geen aanrader
Hebt er een pens vol werk mee om ze mooi te houden.en nog roesten ze
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mulder schreef:O, F.SvM, waar haal je die mooie kapjes voor over je wielbouten?
Ze zijn er wel, maar please niet doen. Dit is zo
Die bouten van Beau spreken mij ook wel aan. Ben benieuwd wat ze kosten. Ik heb er eigenlijk 40 nodig (CX en XM).
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hee Hot Rod, bestaat dat nog? Daar ben ik als broekie nog eens wezen kijken, woonde daar vlakbij.
Die dingen zijn inderdaad niet heel chique nee. Maar dat is mijn break ook niet haha…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gewoon naar de buurman van dibbert brengen gaan ze naar polen en komen ze als nieuw terug.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Andere vraag, in afwachting van een verse kilo 100% Arabica voor a.s. vrijdag: de schakeling van de interieurverlichting werkt bij de voorportieren met de welbekende schakelaar onder de scharnier in de deurstijl. Maar hoe zit dat bij de achterportieren? Hier zit helemaal niets zichtbaars. Het waarschuwingslampje voor het geopende portier gaat wel aan, dus er zit ergens iets, maar waar?
Moet gewoon een schakelaar zitten in je deurstijl lampjes op het dashbord wordt door het sluitmechanisme aan de deur geregeld.
groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.