project d12 (2.1 ongeblazen D12 presence 1991)
Gekregen van een vriend, uit een schuur dikke laag stof gratis erbij,
Na het wassen kwam er een zeer mooie witte dame onder vandaan, een paar kleine littekentjes
die echter mijn pret niet konden drukken.
mijn to do lijst is behoorlijk lang, maar de verkrijgbaarheid van onderdelen hier(0033) op sloperijen
en op de franse onderdelen sites is goed dus ik maak me geen zorgen.
Motor startte na vervangen accu direct geen rare geluiden, netjes, geen rare walmen uit de uitlaat.
de uitlaat is helemaal dicht, ook geen zichtbare lekkages, olie lhm koelvloeistof alle drie in de juiste kleur en niveau , alle drie wel even vervangen evenals de filters, check, veel geklik met omhoog komen, de centrale bol denk ik , achterbollen erg moe ook maar even vervangen… hier en daar rammelt het nogal, dus als ik toch bezig ben misschien maar de silent blocs ook maar even meenemen, ik heb ze gevonden van febi billstein 12 eur stuk..
De rammelstokjes rammelen, ruitenwissers zonder wisserblad , alle verlichting werkt: op 1 rare wisselwerking tussen achter en knipper licht passagierskant, massa probleem denk ik, geeft niks.reflector balk klep is gebroken dus die moet er uit, aan de voorkant gril gebroken en 1 stadslicht. buiten spiegel vervangen bestuurderskant, heeft een opdonder gehad op een landweggetjes. gescheurde pookknop. gasveer dashboardkast leeg en dan ben ik er zo ongeveer wel denk ik
kosten tot nu toe 158 euro via internet
50 euro voor voorkant gril en reflector balk achter op de sloop hier in de buurt
divers klein onbekend nog , olie, filters, lhm, koelvloeistof
al met al erg weinig voor een xm ik zal zo eens een paar fotos maken
Verder : geweldig forum dit, heb hier reeds vele antwoorden vandaan, en lees veel topics gewoon om ze te lezen!
kleine vraag, ondanks dat dit de 3e xm is heb ik nog nooit de originele stereo setup gezien
waarom een dubbel gat? wat zat er standaard in die tijd in, vind de fotos die ik heb gevonden niet echt duidelijk, maar misschien zoek ik niet goed.
gegroet allen!
Le Sud
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
bedankt peteryed, tot nu toe hadden de twee vorige xms ook een dubbelgat verders niks, ik moet op zoek naar een bakje dus, ok.
verder sleutel ik graag , mn schrijfkunsten zijn wat minder
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Als het goed is heeft de sloper een xm binnen gekregen vandaag, zou er van buiten keurig uitzien , kapotte motor.
Maar ja fransen, en als het goed is…. klok dan wel kalender kijken is niet echt een franse aangelegenheid
Ik zal hem eens bellen zo.
Meteen maar vragen wat hij voor een buitenspiegel wil. Waarbij ik ontzettend op zie tegen het vervangen. mechanisch verstelbaar
dus hoe dat zit, geen idee werkelijk. En meteen even kijken wat ik er verder aan kleinmateriaal vanaf kan trekken natuurlijk
En het bakje niet te vergeten
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !
Mooi project.
Ben benieuwd naar de foto’s!
Ik wil het ook nog eens doen, auto uit de schuur kopen.
Lijkt me geweldig!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Nog geen fotos gemaakt, somber rotweer.
nog een mankementje gevonden knop hoogte stand is afgebroken.. is die moeilijk te vervangen?
en gezocht maar niet gevonden; hoeveel olie moet er in na verversen? gezocht naar het boekje , maar dat zit er niet bij
Verder is de oscaro bestelling aangekomen, rammelstokjes zijn vervangen, metteen alles achter de wielen nagekeken, voor zover ik kan zien is alles in orde, nette schijven en blokken, rubbers en rotules datv valt allemaal weer mee
greetnings all!
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Voor de hoogte knop moet je middenconsole er uit, maar dat klinkt erger dan het is.
Heb je voor het boekje ook in het verborgen vakje gekeken? Boven de rechtervoet van de bijrijder?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Nee boekje zit er echt niet in, jammer.
Voor de hoogteknop had ik het plaatje er al af, de mechaniek werkt ook wel maar vrij stroef, ik denk dat daardoor de knop is afgebroken
heb er wat vet op gedaan. Maar dus, middenconsole eruit? en dan zit die hoogteknop op een plaat met twee boutjes vast? Geen idee werkelijk,
maar als ik er zo naar kijk denk ik te zien dat het belangrijkste deel het staafje boven in/op is. En de schuif verder alleen de hoogte
van het voorgenoemde staafje bepaald?
ik ga het bekijken, zo
iemand die de oliemax weet van een d12?, ik meen 7 liter maar durf het niet te gokken, en aangezien het bovenstuk van de peilstok is afgebroken en ik nog steeds niet op de sloop ben geweest.
Mensen bedenkt voor de reacties!
greetz!
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !
Je kan sowieso niet ZOMAAR wat olie afpassen en erin mikken aangezien er altijd wel wat in achterblijft. Pijlstokje kost bij de dealer nog geen 15 euro, gewoon ff nieuwe halen dus
Ouwe mopperkont
15 eur ik probeer de kosten echt zo laag mogelijk te houden, die op de sloop is ook een 2.1 met een kapotte motor
denk niet dat ie me daar ook 15 eur kost…
FF wat anders ik heb alle rubbers nagekeken voor en met een staaf even gewrikt op de triangles. alles ziet er goed uit er zit eventueel
minimale beweging op get triangel rubber dat naar achter wijst. nu kan ik bij oscaro volgens mij alleen de rotules en de silentblocs aan de voorkant van triangles vinden http://www.oscaro.com/silent-bloc-de-suspension-citroen-xm-serie-1-y3-251-11128-1677-gt die dus
maar volgens mij zitten er aan de andere kant dus andere….
deze volgens mij http://www.yakarouler.com/cicerone/cicProduct?group_id=8&code_mines=Y3AE&family_id=38&criteria_id=5&criteria_label=Triangle/Bras+susp.&year_id=1991&cicerone_family_id=81&constructor_id=3&car_id=22&engine_id=XUD11A&provider_id=180#nav
halverwege de pagina
maar mag daar beweging inzitten en zo ja hoeveel dan? nogmaals de rest ziet r goed uit tijdens het wrikken..
groeten Le Sud
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Op de draagarmrubber mag geen beweging zitten. O ja, in een 2.1 diesel gaat géén 7 liter olie.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Volgens Haynes 6 liter
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
had er vast 5 ingedaan…. na een dag nadruppelen, ik had geen koper ringetje voor de stop, ach ze is toch nog verre van rijklaar
ik wacht wel op de peilstok
De speling op het rubber is echt heel minimaal, iets van een halve mm met mijn botte kracht en een stuk staal..
Maar dan nog is het alleen op dat achterste rubber, en wat ik zo gek vind dat als je bij oscaro op de triangles kijkt dat rubber er volgens mij al vast op zit en ze dat rubber ook niet los verkopen wat ze bij yakarouler dan, wederom volgens mij, weer wel doen…
alle input meer dan welkom! en bedankt voor deze
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !
Hier in Nederland zijn die achterste rubbers alleen via de dealer te krijgen. De voorste, 2 helften per arm, kun je via diverse sites en van diverse merken krijgen.
Wim,
Disciplus Simplex