Op het gevaar af dat ik een geheel andere discussie ga los maken…
Door omstandigheden moet er een trekhaak onder de C6. Wees gerust, het is niet voor een caravan.
Bij Citroen kost een trekhaak ca. 1000 euro, bij de landelijk opererende keten trekhaakcentrum net geen 500 euro.
Mijn vraag is nu: hoe kan dat zo veel verschillen? Ik heb ook al verhalen gehoord over een noodzakelijke extra computer van vele euro’s.
Wie heeft ervaring of kan mij verder op weg helpen?
Wederom dank!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De C6 heeft inderdaad weinig funktiespecifieke kabelbomen, maar in plaats daarvan veel gelinkte computers. Citroën zou er inderdaad behalve het staal ook een computer bijplaatsen. Misschien kun je de andere aanbieder vragen hoe hij denkt dit op te lossen? Waarschijnlijk zal hij gewoon kabels willen leggen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Montage bij trekhaakcentrum is met voertuigspecifieke (jawel!) kabels en kost inmiddels (na enige ervaring) 600 euro.
Een trekhaak wordt altijd als 2 losse producten geleverd : de haak en de kabelbooom. De kabelboom is een los artikel wat meestal rechtstreeks van citroen komt, ook al koop je de trekhaak elders. Incl het kastje kost ie ruim 100 euro voor een CAN voertuig als de C6.
De haak zelf kun je overal kopen (Sterker nog, ook cit haalt die bij brink, bosal of trefina) Laatste partij is relatief voordelig.
PS Onder een C6 moet je natuurlijk wel een afneembaar exemplaar monteren! Juist die zijn bij trefina relatief voordelig. Een kale vaste haak kost ca 200 euro, afneembaar is ie zo’n 100 euro duurder. (prijzen C5, een C6 zal wat duurder zijn vanwege kleiner markt) Montage is identiek.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100