dooie ventilatie en verwarming XM
hansdalm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

Gepost: 10 november 2010 06:17 PM

ineens deed de ventilator mijn mijn xm ct niets meer; draaien aan de ventilatieknoppen heeft geen resultaat; daarmee ook geen verwarming/ontwaseming en airco meer.
Na check zekeringen linksonder stuur(waren oke) overgegaan tot lostrekken drie knoppen (ventilatiekracht, ventilatierichting, temperatuur); bedoeling is bij het printplaatje te komen en dat (eventueel) vervangen) maar krijg de knoppen met geen mogelijkheid eraf; denk dat ik met nog meer kracht het zaakje sloop/afbreek.
Omdat ik van mijn vorige xm nog een kist met onderdelen heb (printplaatjes enz) wil ik toch zelf proberen te repareren; maar ben nu vastgelopen.
Mijn vraag: Kan iemand mij adviseren (of verwijzen) zodat ik de ventilatie weer aan de praat krijg? Ben ik wel op de goede weg bezig (demontage knoppen, check printplaatje erachter), of is er een makkelijker manier om uit te vinden waar het probleem zit?

alvast dank

Hans

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2999

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 10 november 2010 06:27 PM
  [ # 1 ]

Die knoppen trok ik er altijd af met een waterpomptang. Maar heb je je ventilator zelf al nagekeken ? Er zijn instructies zat op het forum over hoe je daarbij kunt komen en wat je daaraan kunt doen. Ook is er een zekeringsdoosje in de motorruimte waar (meen ik) je climate control gezekerd is. M.a.w. ik zou niet te snel aan dat printplaatje denken…...

Profiel  

beun de haas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10

Gepost: 28 december 2010 05:06 PM
  [ # 2 ]

ik weet niet of t dezelfde componenten zijn als bij de berlingo maar in je kachel zit een printplaatje en daar zitten twee weerstanden op die kun je zo halen bij stuut en bruin in den haag kosten 7.50 euro per stuk ,en klaar de printplaat helemaal bij de citroen kost 210 euro .dit was t bij mij en ik had dezelfde klachten .sucses

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook