Hallo,
is het mogelijk om cx bollen op een gs te plaatsen ? Of is dit slecht/gevaarlijk ?
Jozef
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Alles kan Jozef, maar het rijdt niet fijn! De gs is namelijk een heel ander wagentje. Veel lichter
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Er staat dus teveel kilo op die cx bollen ?
De spullen die bv franzose aanbiedt, zijn die echt specifiek model gericht ? Hoe kan ik anders aan twee echte GS bollen geraken ?
Het gaat over de twee achterste.
Laten vullen een optie? Dat is een stuk goedkoper dan nieuwe als ze nieuw nog orgineel leverbaar zijn.
Ik hoor altijd dat dat niet goed is, het laten vullen. Bovendien is de GS helemaal nieuw voor mij.
Ik kom net van een CX diesel, een iets zwaarder en ingewikkelder geval.
Ik verkies toch nieuwe bollen denk ik.
Ik zag ook op dit forum iemand die zijn motor er op drie kwartier had uit liggen. Is het werkelijk zo eenvoudig?
Ik zou de keerringen willen vervangen, vandaar.
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Jef je gaat hard, wil je zeggen dat je een GS gekocht hebt nu de ami niet door ging?
Er is blijkbaar geen enkele manier om jullie te verrassen hier !
Ik zoek snel even één en ander uit, om zeker te zijn van wat ik koop. Hoewel ik mijn Dsuper5 bijna helemaal uit elkaar en weer in elkaar heb gehaald, zegt dat nog niets over mijn kennis van de GS, vandaar.
Maar euh, klopt dat motorverhaal ? Het lijkt me fantastisch indien dit zo eenvoudig is.
Mag ik verder kwa verrassingseffect dan toch nog even de aankoop voor mezelf houden ?!
vriendelijke groet ,
Jozef
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat mag. Ik denk dat het motorverhaal klopt, dat is het grote voordeel van luchtkoeling.
Een beetje als het blok van een bromfiets dus.
Ik houd er nog graag een klein weekje de spanning in.
Ps: vandaag de CX teruggekregen. fototoestel thuis vergeten, maar wat een ravage, da’s voor later.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
De 1e keer haal je de motor er echt niet uit binnen een uur. Dan moet je wel het wat vaker gedaan hebben.
Ligt ook aan of de voorkant goed demontabel is zonder vastgeroeste boutjes e.d.
Zoals het net voor geschoteld is is het wel wat te positief.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Bij een 2pk kan je een koppeling doen in een uurtje ,
voor een GS is er een hoop meer vijswerk ,
reken maar een uurtje of drie vier voor je blokje eruit is .
Veerbollen zijn toch nog te koop : http://veerbollen.web-log.nl/
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jef scholliers schreef:Ik hoor altijd dat dat niet goed is, het laten vullen..
Complete onzin!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
inderdaad complete onzin, vullen gaat uitstekend. Ik koop nooit nieuwe en dat is niet omdat nieuwe nou zo duur zijn.
Zoals gezegd, als de motor er lange tijd niet uit geweest is kan je op een boel weerbarstige boutenzooi rekenen waardoor je veel meer tijd kwijt bent dan je denkt.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
De eerste keer dat ik een GSA motorblok uit de auto had ben ik toch wel bijna 1 dag bezig geweest, terug monteren halve dag. Maar je kan best alle werkzaamheden en onderhoud binnen 1 weekend doen als je een lekkere werkruimte hebt. Ik heb toen wel een motortakel gebruikt maar dat is niet nodig, met 2 man kan je het blok tillen. Die donker rode Belgische GSA die pas langs kwam in het kopje te koop lijkt mij een mooi ding.
In 8 jaar tijd dat ik de GSA had heb ik de bollen achter nooit vernieuwd wel een paar keer gevuld!
http://nl.kapaza.be/belgie/citroen-gsa-1-3-pallas-citroen-gsa-pallas-oldtime-52577582.htm
groeten en sterkte met je keuze de komende tijd
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
jef scholliers schreef:Er staat dus teveel kilo op die cx bollen ?
De spullen die bv franzose aanbiedt, zijn die echt specifiek model gericht ? Hoe kan ik anders aan twee echte GS bollen geraken ?
Het gaat over de twee achterste.
Eerste type BX14 bollen komen er het dichtst in de buurt.
Ik heb mijn BX bollen nog iets opgeboord.
Een eend koppeling inbouwen in een uur lijkt me niet mogelijk. in drie uur wel.
Een GS blok uitbouwen kan in een uur of twee als alles meezit. been there!
Zie La GS de bogarde.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik denk dat ik de informatie uit uw verhaal gehaald heb ! Wat er zou moeten gebeuren, maar ik wil niet te ver “off topic” gaan, is het dichten van de motor. Ik denk dat dit over nieuwe keerringen gaat.
Is dit te doen door de ijverige klusser zoals ik er één ben ?
Een pakje dichtingen en die ringen kost al bij al een kleine €100 bij Der Franzose. Is daarmee ook alles te maken ?