Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Ik heb een electrische storing in mijn Xsara break zitten, het gaat oom een Xsara break van 1999, 1800, 16v met 164.000 kilometers op de teller.
Soms doet mijn radio het niet, dit wil zeggen, de display staat gewoon aan maar heb dan geen geluid.
Zit een Parrot tussen gebouwd, had tot voor kort geen last, maar word nu steeds erger.
Heb de radio en de carkit door laten meten op mijn werk, hier ligt het niet aan, heb nu een andere radio tijdelijk gemonteerd, deze deed het tot voor kort prima, maar vertoont nu het zelfde euvel.
Soms als ik door de bocht ga, dan heb ik wel geluid en soms ook niet.
Wie kan mij helpen met dit zoekplaatje???????
EDIT van de mod: één uitroepteken in de topic titel is heus genoeg
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Geeft de radio ook een storing aan? Bijvoorbeeld dat er ergens sluiting is? Ik heb zoiets ook gehad, er bleek ergens sluiting te zitten. Dat gaf de radio ook aan. Na behoorlijk wat zoeken bleek het probleem zich enkel linksvoor voor te doen. Ik had eerst de stekkers in de deuren naar de speakers water bestendig gemaakt, het leek toen even opgelost maar het probleem kwam al vrij snel weer terug.
Ik kon het uiteindelijk herleiden naar de stekker die van de carrosserie naar de bestuurdersdeur gaat. Dat is die stekker die met een soort van moet vast zit. Toen ik die stekker losmaakte bleek er wat vocht in te zitten. Stekker helemaal dichtgesmeerd met vaseline en sindsdien is het probleem opgelost.
- Saxo 538 spot
Nee, de radio geeft helaas niets aan, maar gaven alle vier speaakers dan geen geluid, het is bij mij namelijk zo dat alle speakers zwijgen in alle toon aarden.
Zal dit weekend even kijken, als het weer het toe laat tenminste, het is vanavond wel erg slecht.
Bij mij viel het geluid helemaal weg. Als er ergens sluiting is gaat de versterker in een soort van veilige modus.
Na verloop van tijd kwam ik er achter dat bij vorst het probleem niet voorkwam (ijs geleidt niet), als de auto wat opwarmde viel het geluid uit. Als de auto helemaal warm was, of het was een lange periode droog dan deed alles het perfect. Ik vermoedde dus dat het een vocht probleem was.
Vervelend was dat steeds wanneer ik tijd had om hiermee bezig te gaan dat het stralend weer was. Ik heb toen een een week of 2 rond gereden zonder speakers achter, stekkers uit de radio getrokken. Storing kwam nog steeds af en toe voor.
Daarna op een dag als vandaag, veel regen, etc, de radio uitgebouwd, met de achter speakers aangesloten geen storing. Rechtsvoor aangesloten, geen storing. Links voor aangesloten: *klik*. Omdat de stekkers in de deuren vochtig waren zocht ik het eerst daar in. Bleek toch die dikke stekker tussen deur en carosserie. Heeft overigens ook weer enkele weken gekost voor ik zover was.
Slecht weer is niet fijn, maar het maakte het oplossing van de storing toch wel eenvoudiger
- Saxo 538 spot
Zal dit weekend er even tijd voor proberen te maken, en het weer moet uiteraard meezitten