Hallo allen,
Gisteren heb ik een CX gekocht (Prestige uit 1988) uit een inboedelveiling. Het leek me wel wat om zo’n auto te gaan rijden en het is eigenlijk een beetje (behoorlijk) impulsief gegaan allemaal. Uiteindelijk kon ik de auto ophalen en hij werd al met draaiende motor voorgereden. Alhoewel ik van te voren gereedschap en o.a. olie mee had om alles te controleren heb ik dat niet gedaan. Ik kreeg de motorkap niet open en ach hij deed het toch al dus rijden maar! Dat ging 15 kilometer goed, toen een grote plof met witte rook en het was einde oefening. Ik weet dat het mijn eigen stomme schuld is, maar het was toch behoorlijk zuur. De wegenwacht heeft me afgesleept en na een korte controle bleek dat er bijna geen olie en koelwater meer aanwezig was en het blok dus gewoon vastgelopen is. Dit wordt nog een flinke toer om te repareren en ik weet nog niet hoe ik nu verder ga. Mijn grootste probleem is dat de auto nu ergens 100km van mijn huis staat en dat ik hem zsm op wil halen zodat ik thuis eens kan overdenken wat ik nu verder ga doen.
Dan nu mijn vraag, is een CX vooruit te rollen als de kont alweer gezakt is? Gisteren was hij nog op druk van het eerste stuk rijden en was het geen probleem. Maar als ik vanavond bij de auto kom denk ik dat hij naar beneden staat. Kunnen we hem dan nog heen en weer duwen, of is dat systeem handmatig ook nog op te pompen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee. Alvast bedankt!
Gr. Cor























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Heen en weer duwen gaat nog wel lukken… Zelfs op een aanhanger krijgen lukt nog wel, maar dat gaat niet bij alle aanhangers zomaar goed, er zijn vast wel wat mensen hier die daar weer ervaring mee hebben en je wat tips kunnen geven!
Zuur voor je trouwens, het vastlopen van de motor! Maar ja, zo maar een eind gaan rijden met een oude/onbekende auto…...
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa






















Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Oei, dat is inderdaad zuur..
Een hydraulisch geveerde auto die op z’n buik ligt kun je niet slepen. Dat wordt oppikken met een transporter die een drukloze citroen kan optakelen.


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
met een ambulance die kan kantelen gaat het vaak wel goed:
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bezemstelen passen NIET in CX cilinders
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik bedenk het net en had mn post al weer weggehaald!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Door de lengte van zo’n gevaarte is de kans groot, dat de auto vastloopt als deze nog op haar buik ligt.
Als de auto een trekhaak heeft, krik je de achterkant omhoog en duw je stukken hout in de buis waar je de lepels van de draagarmen ziet zitten.
Op die manier blijft de auto op hoogte en kan je makkelijker een ambulance op.
@25TRD: ik weet het, ik kan mezelf ook wel voor mijn kop slaan dat ik het zo gedaan heb terwijl ik altijd zo voorzichtig ben. Achteraf gezien heb ik ook de waarschuwingslichtjes genegeerd, maar ik ben oude Italiaanse auto’s gewend en daar gaat ook altijd van alles branden en dan heb je nooit een probleem want het is (bijna) altijd een elektrisch probleem.
Maar goed, het is niet anders. Nu zorgen dat ze thuiskomt. Ik kan een kantel transporter regelen en een Audi A6 die hem wel mag trekken. Wat betreft die stukken hout in de bussen, hoe breed kunnen die zijn? Een centimeter of 4? En hoe lang moeten die dan zijn? Bedankt alvast voor de reacties!
gr. Cor



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Zoiets, vier centimeter. Neem gewoon wat verschillende stukken hout mee. Lengte? Centimeter of twintig. Dat maakt niet zo heel veel uit.
Kan de anwb je niet afslepen?












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zit er een diesel in een prestige eigenlijk? Er staat een leuke sloop Turbo D op de markt..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
bogaard77 schreef:Zit er een diesel in een prestige eigenlijk?
Euh, nee! Dan heet het namelijk een Limousine
PS, alles kan natuurlijk, maar er rijden niet zoveel Prestiges rond met een dieselmotor…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
kun je wel ombouwen maar dan is het een limosine
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
nee, is een benzine.
ANWB heeft me wel afgesleept van de snelweg en gekeken of ze hem nog konden repararen. Daar was hij trouwens snel mee klaar, zijn reactie op mijn vraag van ‘en, wat denk je ervan’, werd beantwoord met ‘we hebben even een minuut stilte in acht genomen, er is zojuist een Citroen overleden’...
Maar ze brengen je niet naar huis als de auto net op naam staat, juist voor dit soort situaties. Er schijnen van die sukkels te zijn die het er zo op wagen zo’n eind met een auto die ze niet kennen te gaan rijden en de hoop dat de ANWB ze dan toch thuis brengt. En eerlijk gezegt, ik kan ze geen ongelijk geven, al ben ik al 14 jaar ANWB lid.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bij ons is het gezegde kan iedereen overkomen maar een dol het eerst.
Effe zonder gekheid gewoon die stukken hout erin voor en achter op de aanhanger en rijden maar.
hoop dat je snel weer zwevend onderons komt.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
wat een onzin zeg. Ik ben ANWB lid omdat het dan niet uitmaakt in welke auto ik rijdt. Ook auto’s die niet op mijn naam staan worden thuisgebracht.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>