2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
GS overspuiten en motor dichten
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 november 2010 11:46 AM
  [ # 16 ]

jahoor. dat is te doen. Meteen ff tandriemen er nieuw op en de HDPomp mof vervagen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 11 november 2010 11:49 AM
  [ # 17 ]

Wat is een hdpomp mof ?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 november 2010 11:55 AM
  [ # 18 ]

Hoes om hogedrukpomp.

Citroen!

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 11 november 2010 12:18 PM
  [ # 19 ]

Over de GS in het algemeen nog deze vraag:  heeft er iemand een verslag over het volledig spuiten van de buitenkant ?
Ik zie dat hier en daar op de auto kleurverschillen zitten (slordig werk) en ik zou deze dus een algemene overspuitbeurt willen geven.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 11 november 2010 12:32 PM
  [ # 20 ]
bogaard77 schreef:

Een eend koppeling inbouwen in een uur lijkt me niet mogelijk. in drie uur wel.


Zie La GS de bogarde.

Done that , been there : correctie in 55 minuten banana

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 11 november 2010 12:37 PM
  [ # 21 ]

Zeer snel ! Is de auto ook volledig overspoten in 55 minuten ?
Ik heb alleen ervaring met de DS, die in delen is gespoten.
De GS heeft geen roest, maar is slordig bijgespoten in het verleden.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 11 november 2010 12:44 PM
  [ # 22 ]

Ter verduidelijking , die wagen had elk jaar een nieuwe koppeling nodig ;

levering van deur tot deur in het stadscentrum ( dus vierde versnelling is nooit gebruikt ) ...

Dus alle boutjes gingen vlot los , lichten bar werd gewoon even achteruit gezet bovenop de versnellingsbak , boutjes van de motor los , blokje eruit , koppeling van een Simca 1000 erin en terug monteren.

Bijkomende motivatie , om acht uur begon er een film op TV , en dit was nog voor de videorecorders betaalbaar waren !

Ja dat was in mijn jonge jaren Laughing

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
CBXtype1
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008

- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Gepost: 11 november 2010 12:44 PM
  [ # 23 ]

Heb je ook foto’s van de GS??

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 11 november 2010 12:48 PM
  [ # 24 ]

Hier is hij. Over het algemeen zeer perfect, maar dus in een afwijkende kleur aan de onderkant van de deuren en op de achterspatborden.  GRRR !

Afbeelding Bijlagen
k26.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
CBXtype1
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008

- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Gepost: 11 november 2010 01:35 PM
  [ # 25 ]

gooi Oooh! Wat een leuke GS!

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 11 november 2010 01:49 PM
  [ # 26 ]

Inderdaad, past ook zéér mooi naast een Dsuper5 ivoire borely met blauw stoffen interieur.  Wat een kleurenpalet !!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 11 november 2010 02:02 PM
  [ # 27 ]
bogaard77 schreef:

Meteen ff tandriemen er nieuw op en de HDPomp mof vervagen.

H.D pomp hoes is geen standaard onderdeel wat standaard kapot is of lekt. Eerst bekijken hoe de staat ervan is en dan de beslissing maken.
Er is een topic van het droogmaken van de motor en wat je erbij nodig hebt.

Voor het overspuiten kun je het beste bij een spuiter langs gaan en je wensen kenbaar geven. Op een foto is dat moeilijk te bepalen wat wel en niet moet.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 11 november 2010 02:15 PM
  [ # 28 ]

U bedoelt het item “droogleggen van…”.
Inderdaad een interessante link.
De benodigde dingen zijn dus als ik het goed begrijp toch allemaal nieuw te verkrijgen.
Ik kijk er al naar uit.
Eigenlijk is dat een jongensdroom van mij, om toch eens zo’n motor onder handen te nemen. Het lijkt me dat de GS motor een ideale instap is wat dat betreft.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 november 2010 06:14 PM
  [ # 29 ]
citro-power schreef:
bogaard77 schreef:

Meteen ff tandriemen er nieuw op en de HDPomp mof vervagen.

H.D pomp hoes is geen standaard onderdeel wat standaard kapot is of lekt. Eerst bekijken hoe de staat ervan is en dan de beslissing maken.

DUH! natuurlijk niet. dat zijn de andere zaken ook niet.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 november 2010 06:22 PM
  [ # 30 ]
citro-power schreef:
bogaard77 schreef:

Meteen ff tandriemen er nieuw op en de HDPomp mof vervagen.

H.D pomp hoes is geen standaard onderdeel wat standaard kapot is of lekt. Eerst bekijken hoe de staat ervan is en dan de beslissing maken.

Ik heb sinds 1995 nog nooit een GS gezien waar bij het vervangen van de distributieriemen géén nieuwe HDpomp-mof op moest. Dat zegt genoeg. Gewoon in huis halen dat ding.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook