3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Onnozelschaap’s Isabelle; het feest is begonnen
Onnozelschaap
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 01-03-2010

- XM Y4TT
Gepost: 19 juni 2010 11:12 PM
  [ # 31 ]

Gestart, en na veel draaien aan het rotorhuis uiteindelijk de timing redelijk. Rotorhuis weer losgehaald, rotoras twee tanden opgeschoven en alles weer vastgezet, verder gedraaid en het loopt! Heel redelijk zelfs… Kleppen moeten beter gesteld maar dan heb je ook wat.

Ja en dan… springt een waterleiding. Mooi fonteintje vanuit de dikke slang direct achter de waterpomp. Damn, en ik had morgen willen gaan rijden.
Is het normaal dat daar zoveel druk op staat? Het systeem is helemaal schoon…

Noe joa, effekes geduld dan moar wiër.

”everybody should be ashamed who uses the wonders of science and engineering without thinking and having mentally realized not more of it than a cow realizes of the botany of the plants which it eats with pleasure.”
A. Einstein

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 20 juni 2010 02:05 PM
  [ # 32 ]

onhandig.
die slangen drogen uit, en scheuren dan in, soms als de slangklem wat strak aangesnoerd staat. had ik ook, ook met een fontijn.
soms kan je die slang inkorten. anders andere zoeken.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Onnozelschaap
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 01-03-2010

- XM Y4TT
Gepost: 22 juni 2010 12:45 AM
  [ # 33 ]

Niet gevonden zo snel, dus maar wat bij elkaar verzonnen. Leiding gehaald van 38 mm en verloopnippel 32-40. In elkaar gevrot en met veel gemor geïnstalleerd. Het werkt! Dus de keuring kan morgen doorgaan.

Goh, er moet meer dan 5 liter koelvloeistof in, blijkt…
Stukje gereden, maar het was erg rommelig allemaal. Nog wat gemord aan de timing van de rotor, lijkt iets beter, maar stationair zeer onregelmatig: de hele tijd van 900 naar 1200 en dan weer wegzakken. Even wat speurwerk doen naar wat daar hier over geschreven wordt.
Bij het eerste rondje voelde ik een trilling boven de 90 km/u maar bij het tweede rondje leek dat weg te zijn. De achterbanden zullen wel vlakjes hebben gehad.

Ik ben trots op mezelf! Yep!

Afbeelding Bijlagen
100621001.jpg100621002.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

”everybody should be ashamed who uses the wonders of science and engineering without thinking and having mentally realized not more of it than a cow realizes of the botany of the plants which it eats with pleasure.”
A. Einstein

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 11 november 2010 02:43 PM
  [ # 34 ]

Hoe is het met de Croisette!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook