Gestart, en na veel draaien aan het rotorhuis uiteindelijk de timing redelijk. Rotorhuis weer losgehaald, rotoras twee tanden opgeschoven en alles weer vastgezet, verder gedraaid en het loopt! Heel redelijk zelfs… Kleppen moeten beter gesteld maar dan heb je ook wat.
Ja en dan… springt een waterleiding. Mooi fonteintje vanuit de dikke slang direct achter de waterpomp. Damn, en ik had morgen willen gaan rijden.
Is het normaal dat daar zoveel druk op staat? Het systeem is helemaal schoon…
Noe joa, effekes geduld dan moar wiër.
”everybody should be ashamed who uses the wonders of science and engineering without thinking and having mentally realized not more of it than a cow realizes of the botany of the plants which it eats with pleasure.”
A. Einstein

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
onhandig.
die slangen drogen uit, en scheuren dan in, soms als de slangklem wat strak aangesnoerd staat. had ik ook, ook met een fontijn.
soms kan je die slang inkorten. anders andere zoeken.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Niet gevonden zo snel, dus maar wat bij elkaar verzonnen. Leiding gehaald van 38 mm en verloopnippel 32-40. In elkaar gevrot en met veel gemor geïnstalleerd. Het werkt! Dus de keuring kan morgen doorgaan.
Goh, er moet meer dan 5 liter koelvloeistof in, blijkt…
Stukje gereden, maar het was erg rommelig allemaal. Nog wat gemord aan de timing van de rotor, lijkt iets beter, maar stationair zeer onregelmatig: de hele tijd van 900 naar 1200 en dan weer wegzakken. Even wat speurwerk doen naar wat daar hier over geschreven wordt.
Bij het eerste rondje voelde ik een trilling boven de 90 km/u maar bij het tweede rondje leek dat weg te zijn. De achterbanden zullen wel vlakjes hebben gehad.
Ik ben trots op mezelf! Yep!
”everybody should be ashamed who uses the wonders of science and engineering without thinking and having mentally realized not more of it than a cow realizes of the botany of the plants which it eats with pleasure.”
A. Einstein

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Hoe is het met de Croisette!
Way out in the water, see it swimming.