ervaring voorbumper serie 2 turbo diesel
hstaart
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119

Gepost: 15 april 2010 12:08 AM

Na de aanschaf van een belgische ‘88 turbo 2 diesel limousine dacht ik dat ik het kunststof bumper zou aanpakken. Ik heb de auto ongeveer een maand en een half en heb ervan genoten. Het rijgedrag (met nieuwe bollen) is inderdaad te vergelijken met de DS die ik 7 jaar lang heb gehad, zelfs, durf ik te zeggen, beter. Ben naar Parijs gegaan voor een opdracht en nam de klant mee zonder een enkel probleem. Mijn voorbumper hangt al de hele tijd scheef, niet aleen aan de zijkanten maar aan de voorkant was de linker kant hoger dan de rechter. Geen gezicht. Ook niet leuk, aan de bovenkant leek het alsof de bumper sterk aan het verbleken was. Ik verwijderde de bumper door alle relevante lichten uit te schroeven en ontdekte de het verbindingsmechanisme aan de zijkant voor het eerst. Ik was geïntrigeerd waarom dit zoo vaak scheef schijnt te hangen. Eens ik de bumper in mijn tuin had ben ik het goed schoon gaan maken met een borsteltje. Toen zag ik dat de bumper in feite grijs geverfd is en het witte is de natuurlijke kleur van het kunststof. Ik ben nog steeds bezig om te bepalen wat voor plastic het is, maar ik ben geneigd te denken nylon. Ik merkte dat de verf pelde met de borstel. Toen ik de hogedruksproeier inschakelde kwamen grote vlokken los, dus ik ging voor brak. Ik heb het over een periode van drie dagen met verfafbijtmiddel en hogedrukreiniging gedaan (de tuin is een modderbende). Ik had een paar laarzen en een regenjas aan. Na dag een en een brandend gezicht kwam ik tot de conclusie dat dat bijt spul zelfs met ketsend water, niet leuk is op je huid, dus gezicht scherm aan. Het eindresultaat was een zeer schoone geele-witte bumper die ik vandaag geschilderd heb met een eerste laag primer.  Ik heb een beetje gegokt op de kleur maar vond een Halfords busje ‘industry gray’ er een beetje op lijken.
Helaas met het verwijderen van de bumper kon ik duidelijk een kruimelig ondersteuning bakje voor de luchtfilter zien, die ik zal moeten lassen. Ik weet CX basis een reparatie deel zal hebben en ik ga Citromobile aan het eind van de maand, maar ik weet niet of ik klaar ben voor hun prijsjes. Mishien maar een kartoon patroontje maken en zelf iets proberen te vormen. Het is het enige roestige niet natuurlijk…

Hans Staartjes

Profiel  

id_ds
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87

Gepost: 11 november 2010 02:52 PM
  [ # 1 ]

EDIT mod: quote verwijderd, quoten op het laatste bericht is onzin.

neen het polypropethyleen is dus te lassen met hitte
en te spuiten maar dan wel eerst isolerende verf gebruiken
anders is het er zo weer van af

Profiel  

hstaart
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119

Gepost: 11 november 2010 03:33 PM
  [ # 2 ]

neen het polypropethyleen is dus te lassen met hitte
en te spuiten maar dan wel eerst isolerende verf gebruiken
anders is het er zo weer van af

Ik heb m’n soldeer aparaatje gebruikt om kapote stukjes aanmekaar proberen te ‘lassen’ vooral met de grille. Helaas zijn de reparaties gewoon weer gebarsten. Uit onderzoek blijkt dat je inderdaad wat plastic ‘las’ staafjes kan gebruiken met een smelt aparaat. Is dit dan het soort plastic ‘polypropethyleen’? Ik ken polypropylene en polyethylene maar het type die jij aanduid is mij onbekend. Plastic lassen lijkt me wel een goeie vaardigheid te hebben vandaag aan de dag.

Hans Staartjes

Profiel  

id_ds
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87

Gepost: 11 november 2010 03:40 PM
  [ # 3 ]

de spelling is niet top geef ik toe maar dat is het wel
maar de grill is niet van het zelfde materiaal hoor

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren