Er is me nu ietsoverkomen waarbij ik wel wat advies kan gebruiken.
Vorige week vrijdag vanuit Tilburg (file bij Utrect) naar Swifterbant gereden. Vlak voor Lelystad op parkeerplaats gestopt ...... Toen ik stopte kwam me een enorme hoeveelheid rook voorbij. Ik dacht"heb ik weer midden in een plas water” maar het bleef roken. Uitgestapt en inderdaad de rook (veel) kwam uit mijn uitlaat. Toen ik om de auto heen liep leek het alsof er een neon-lamp aan de onderzijde brandde. Toen ik keek gloeide de katalysator (dikke deel uitlaat) WITHEET. Brandblusser erop, auto leeggehaald en hulp gebeld. Motor uitgezet en na 10 minuten was alles weer ‘normaal’. Motor gestart en doorgereden. In Swifterbant leasemaatschappij gebeld en kreeg te horen ‘doorrijden’(dit is de korte versie van de boodschap). Uiteindelijk van Swifterbant terug naar Amersfoort gereden,3 keer gestopt om te kijken, niks! Volgende ochtend naar de garage en die verteld:
Is de regeneratie van het roetfilter, gebeurt normaal onderweg maar vlak na de file op gang gekomen en gestopt was het nu ens zichtbaar !! Dat klonk allemaal redelijk omdat het ook klopte met alles wat ik erover op internet kon vinden.
MAAR dit kan toch niet. Wat nou als je op een boerderij woont en de auto dagelijks in de schuur parkeert of tijdens je vakantie in een warm land op droog gras parkeert. Dat is toch levensgevaarlijk ?
Wie kan me hierover meer vertellen ?
C4GP 2.0 HDI EBV
Voor het eerst citroën ..........................
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Welkom hier!
Het klopt idd wel dat tijdens de regeneratie van het roetfilter, deze even behoorlijk heet wordt. Ik heb een verhaal zoals het jouwe echter nog niet eerder gehoord.
Een warme auto is het droge gras zou een verstandig mens nooit doen. Dat kan bij iedere auto dan in de fik vliegen.