3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
de CX Prestige staat thuis, Nu nog beslissen hoe verder…
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 11 november 2010 09:23 PM
  [ # 31 ]

Als alle lichtjes uit gaan wanneer je start lijkt het me dan de accu niet helemaal fris meer is. Kun je de auto niet gewoon even heen en weer duwen/slepen in de versnelling dan is de motor weer los en slaat de bendix van de startmotor ookweer in zijn rust stand (mocht deze vastzitten).

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 november 2010 11:33 PM
  [ # 32 ]
garagestmarien schreef:

Als de auto een trekhaak heeft, krik je de achterkant omhoog en duw je stukken hout in de buis waar je de lepels van de draagarmen ziet zitten.
Op die manier blijft de auto op hoogte en kan je makkelijker een ambulance op.

Na alle trucs met boormachine-aangedreven hydrauliekpompen voor DS-rijders (ja, inclusief natuurlijk het verhaal van de bezemsteel) is dit voor mij een nieuwe. Wat slim. En wat logisch, als je het eenmaal een keer zo hebt gezien. Wat een geweldig forum is dit toch.

Succes! Ik hoop dat je snel een ander blok op de kop tikt en het zweven nog eens zonder alle rode lampjes mee gaat maken.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 november 2010 11:50 PM
  [ # 33 ]
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

Als alle lichtjes uit gaan wanneer je start lijkt het me dan de accu niet helemaal fris meer is. Kun je de auto niet gewoon even heen en weer duwen/slepen in de versnelling dan is de motor weer los en slaat de bendix van de startmotor ookweer in zijn rust stand (mocht deze vastzitten).

Als de motor vaststaat trekt de startmotor zoveel stroom dat de lichtjes uitgaan. Dat hoeft dus niet te betekenen dat de accu slecht is…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
sildestrandjutter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 11-11-2010

Gepost: 12 november 2010 09:17 AM
  [ # 34 ]

Ook omdat hij een kwartier daar voor nog prima starte, zo makkelijk gaat het helaas niet worden. Ook het heen en weer duwen in de versnelling gaat denk ik niet werken met een automaat, toch?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 november 2010 02:35 PM
  [ # 35 ]

Dat heb je goed gezien.

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 12 november 2010 05:16 PM
  [ # 36 ]

Hier nog een tip dan: Een pompwagentje van de plaatselijke AH, garage, slijter of waar je maar mee op goede voet staat lenen. daarmee omhoog pompen en dan de aanhanger op werken.

En ja dat heb ik al eens gedaan haha!

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 12 november 2010 06:07 PM
  [ # 37 ]

Oh, ik heb niets gezegd. Niet in de gaten dat het om een automaat ging. Ik zou hem idd. ook gewoon opbokken. Blokjes tussen de aanslagrubbers en klaar.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 12 november 2010 06:27 PM
  [ # 38 ]

Volgens mij zijn alle serie 2 Prestiges per definitie automaat. Dacht ik hoor…

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 november 2010 06:28 PM
  [ # 39 ]

Turbo’s natuurlijk niet hé Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 12 november 2010 06:29 PM
  [ # 40 ]

Oei Smile Daar ga ik al Smile

Oké, dan heb ik dat dus verkeerd begrepen! Hoe ik daar dan bij kom….

huh

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 november 2010 04:58 PM
  [ # 41 ]

en de auto al opgehaald.???

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
sildestrandjutter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 11-11-2010

Gepost: 15 november 2010 11:54 AM
  [ # 42 ]

Jazeker, het is gelukt. Het was nog even pielen om hem erop te krijgen, maar gelukkig hadden we een mooie kantelwagen die ook lang genoeg was kunnen huren. Hij is er zonder blokjes opgekomen, want ik had me niet gerealiseerd dat hij uiteindelijk zo laag zou zakken. Je hebt maar 5 centimeter speling ongeveer en mijn krik was zeker 10 centimeter hoog… Maar gelukkig ging het allemaal goed, al bleek hij bij zowel het optakelen als het er weer afrollen met het sleepoog aan de voorkant hangen achter de oprijplaat. Bij het afladen stond hij dus al met 4 wielen op de grond, maar bleef toch hangen achter de aanhangwagen… Maar het is uiteindelijk goed gekomen en hij staat bij huis. Binnenkort komt er een kennis langs met CX kennis, en gaan we de auto eens goed bekijken (iets wat ik had moeten doen voordat ik hem kocht, maar ja…).

Hieronder even een fotootje die ik met mijn telefoon gemaakt heb, er zijn nog meer foto’s, ook van het takelen, die staan op een ander toestel en krijg ik binnenkort en zet ze er dan ook nog wel even bij.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 15 november 2010 12:04 PM
  [ # 43 ]

Cassis Nacre? Wauw… wel mooi zeg! Hopelijk komt het nog goed. Maar, volgens mij is je lading iets te zwaar voor dat Duitse Werkpaardje Wink

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
sildestrandjutter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 11-11-2010

Gepost: 15 november 2010 12:24 PM
  [ # 44 ]

ja, klein beetje… Er hing ongeveer 2.2 ton achter…  Smile Maar het was een A6 met een V6 dus hij zat er redelijk dichtbij qua maximum te trekken gewicht.

De kleur is zeker mooi! Maar ik ben er nog niet helemaal uit wat het gaat worden. Wellicht dat ik hem wel weer van de hand doe, of uiteindelijk toch nog weer opknap. Maar mochten er geinteresseerden zijn, die mogen zich uiteraard wel melden.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 15 november 2010 01:00 PM
  [ # 45 ]

Ziet er idd prachtig uit! Ben heel benieuwd naar de vorderingen

Profiel  
 
 
3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook