52 van de 126
« Eerste  < Vorige 50 51 52 53 54 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Adiø…
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 november 2010 10:40 PM
  [ # 766 ]

Wat slecht zeg… pfff…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 november 2010 10:48 PM
  [ # 767 ]

Aan de andere kant dat papiertje is toch allen maar voor de verzekering die wil je dus zo hoog mogelijk hebben.
Handels waarde is toch wat de liefhebber er voor geeft.
En waarde is op dit moment zeer laag althans bij de cx.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 11 november 2010 11:55 PM
  [ # 768 ]

Tsja dat blijft een discussie. Als ik morgen mijn Pallas total loss rijd ben ik erg benieuwd of ik voor het uitgekeerde bedrag weer een net zo goede terug kan kopen. Ik vermoed van niet. Van mij mag het dus ook zo hoog mogelijk uitvallen.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 november 2010 08:58 AM
  [ # 769 ]
F.SvM schreef:

Aan de andere kant dat papiertje is toch allen maar voor de verzekering die wil je dus zo hoog mogelijk hebben.

Toch is dat niet helemaal waar. Indien een verzekeraar vermoed dat de taxatiewaarde niet realistisch is ( veel te hoog dus) dan kan ie gewoon via de rechter bewerkstelligen dat ie veel minder mag uitkeren, ook al is er premie voor die bepaalde taxatiewaarde betaald. Stel je voor dat een expert dus 12.000 euro voor een CX break van 87 opschrijft en bij een totaalverlies blijkt dat een vergelijkbare wagen voor 7000 euro te krijgen is, dan kan je een probleem hebben als de verzekeraar aanvoert dat ze de taxatiewaarde niet realistisch vinden. Je zal dan zelf heel goed moeten kunnen blijven aantonen waarom jouw auto die 12.000 euro écht waard is, ook al staan er door de hele EU voor bedragen van 3 tot zeg 8000 euro mooie cx’en breaks te koop. ( ik noem slechts een voorbeeld hoor!)

Je hebt dus baat bij een REALISTISCHE taxatiewaarde. Gewoon, de échte waarde van je auto. Gebaseerd op de makrtwaarde, de herbouwwaarde en de gedane investeringen. Hoe meer bonnen, foto’s, en onderhoudshistorie je kan laten zien, hoe beter een échte expert een waarde aan je auto kan hangen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 12 november 2010 09:45 AM
  [ # 770 ]
waterman schreef:

Je hebt dus baat bij een REALISTISCHE taxatiewaarde.

Daarom toch ook, dat verzekeringsmaatschappijen niet elke taxateur toelaten en alleen met sommigen willen werken?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 november 2010 02:38 PM
  [ # 771 ]

Ja - en dan nog zijn er taxateurs die vrolijk bereid zijn twee waardes in een taxatie af te geven. Eentje (hoog) voor de verzekering, eentje (laag) voor de belasting.  blank stare

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 12 november 2010 03:11 PM
  [ # 772 ]

Dat lees ik hier ook vaker inderdaad.

Meneer Heffener rijdt net weg, vond het een nette en harde auto, met een mooi interieur waar wel duidelijk het een en ander mee was voorgevallen (voormalige schade rechtsachter m.n.). Een gemiddelde auto, zogezegd. Taxatiewaarde is vastgesteld op EUR 5.750, valt me niet tegen en komt ook aardig overeen met wat ik zelf in mijn hoofd had.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 12 november 2010 03:25 PM
  [ # 773 ]

Nou mooi toch! Gefeliciteerd Smile

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 12 november 2010 03:28 PM
  [ # 774 ]
Mulder schreef:

En ook niet op de achterklep trouwens. Ik neem aan dat de kofferbakverlichting alleen aan hoort te gaan bij het openen van de achterklep? Moet die bedrading maar eens nalopen want aan de lampjes ligt het niet.

Werken die kofferbaklampen anex balzaalverlichting niet mechanisch via de achterklep? Ik heb me laten vertellen dat er kogels in de breakklep zitten die bij het openen naar beneden rollen en zo de verlichting schakelen. Als bij mij de achterverlichting niet aan gaat en ik geeft wat tikken tegen de klep dan gaan ze wel aan. Dat rollen wordt minder na 26 jaar (bij mijn break althans) kan ik me zo voorstellen. Maar, nog nooit nader bekeken dus ik weet niet of het inderdaad zo werkt. Wellicht iemand anders?

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 12 november 2010 03:29 PM
  [ # 775 ]

Voor een nette, gebruikersauto, serie 2 vind ik dat niet verkeerd!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6096
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 12 november 2010 04:25 PM
  [ # 776 ]

Mooie taxatiewaarde. Kan je de auto met een gerust hart aan het dagelijkse verkeer laten deelnemen.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 12 november 2010 04:38 PM
  [ # 777 ]

Mijn vrouw zei ook al iets van die strekking, maar dan in relatie tot een boom. Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6096
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 12 november 2010 04:46 PM
  [ # 778 ]

“Mooie taxatiewaarde. Kan je met een gerust hart een kerstboom in vervoeren.” Zoiets?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 12 november 2010 05:17 PM
  [ # 779 ]

Ja precies. Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 november 2010 05:27 PM
  [ # 780 ]

Of: “Eindelijk wat hoger getaxeerd. Kan je die CX nu niet tegen een boom parkeren?” Zoiets? Smile

Citroen!

Profiel  
 
 
52 van de 126
« Eerste  < Vorige 50 51 52 53 54 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook