meer vermogen voor een aantal Motoren
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 27 oktober 2005 06:28 PM

in het artikel gaat het over peugeot maar dat zal ook wel voor Citroen zijn Very Happy

 

Voor modeljaar 2006 krijgen alle viercilinder benzinemotoren in de 407, 607 en 807 er paardekrachten bij. Bovendien voldoen de krachtbronnen nu allemaal aan de Euro IV norm.

Het vermogen van de basismotor uit de 407, de 1.8-16V, steeg van 117 pk naar 125 pk. Het maximum koppel nam met 7 Nm toe naar 170 Nm. Dit heeft een positief effect op de prestaties gehad, de topsnelheid ligt nu op 203 km/h (was 200 km/h) en de sprint van 0 naar 100 km/h nam toe van 11,3 naar 10,3 seconden. Desondanks daalde het gemiddelde brandstofverbruik met tweetiende liter op 100 km.
Het vermogen van de 2,0-liter nam met 4 pk toe naar 140 pk, het koppel steeg met 10 Nm naar 200 Nm. De prestatiecijfers van de 407 en 807, waarin het blok ligt wijzigen nauwelijks.
Tot slot de 2,2-liter motor. Hier nam het vermogen toe van 158 pk naar 163 pk en het koppel van 217 Nm naar 220 Nm. Deze krachtbron vinden we terug in de 407 en 607.
Montage van de nieuwe motoren heeft er voor gezorgd dat de prijzen gemiddeld met enkele honderden euros zijn gestegen.

Nieuwe diesel voor 607
Bij de 607 is ook nog een wijziging in het dieselprogramma te melden. De 2,2-liter diesel werd vervangen door een 2,0-liter diesel van een nieuwere generatie. Dit 136 pk sterke blok wordt al enige tijd in bijna alle andere Peugeot-modellen geleverd. Ondanks de kleinere inhoud is het vermogen en koppel respectievelijk 3 pk en 6 Nm hoger dan bij het oude blok. Prestatiecijfers verschillen nauwelijks, vooral het brandstofvebruik ging naar beneden met een halve liter per 100 kilometer.

807 gamma uitgedund
De hierboven genoemde 2,0-liter benzinemotor is nog de enige benzinekrachtbron in het programma. De 2.2-16V en de 3.0 V6 zijn uit het gamma geschrapt. De beide diesels, de 2.0 HDiF en 2.2 HDiF, staan ongewijzigd in het programma. Voor het nieuwe modeljaar worden alle 807’s standaard van ESP.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 28 oktober 2005 02:44 AM
  [ # 1 ]

of er nou 4 of 7 pk bijkomt dat ga jij eeeeeecht niet merken hoor Laughing

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 28 oktober 2005 02:30 PM
  [ # 2 ]

En wie koopt er nu nog een 607 Shocked ...bestel toch gewoon een C6…

...ook nog geen nieuws over wanneer de leveringen van de 2.2HDi170 beginnen. Rolling Eyes

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook