Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
waarom de ander kant? als deze nog niet stuk is zou ik hem lekker laten zitten.
“Don’t fix it if it ain’t broken!”
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Het gepiep blijkt van de andere kant af te komen en aangezien de boel dus toch aan beide kanten los moet om door te smeren…
Maar het is ook maar net hoe vlot het bij de eerste gaat. ‘k Heb nog niet eerder een wielzijdehoes vervangen maar ik heb gehoord dat het wel meevalt t.o.v. een bakzijdehoes. Daarvan ligt de tweede nog steeds te wachten in het reservewiel.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Stelt allebei weinig voor, vind ik.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Maar met jouw ervaring hoefde je vast niet eerst al die stomme naaldlagertjes van de vloer te zoeken…
Vervolgens kon ik de hoes met geen mogelijkheid over de tripoïde heen krijgen dus die heb ik er af moeten beunen. En toen was ik zomaar een uur hamertje tik verder. Ik heb daar geen speciale tools voor en je kunt niet zomaar wat doorrammen omdat de loopvlakken van de lagers niet mogen beschadigen.
Daarna moest alles weer terug in elkaar worden gezet, inclusief die naaldlagertjes weer op hun plek pielen. En dan willen natuurlijk ook nog die rotklemmetjes van de hoes niet vast…
Ik vond het best een snertklus en toen ‘t klaar was had ik geen zin meer in de andere.
Kortom, niet echt moeilijk ofzo maar wel een hoop gedoe.
Later heb ik trouwens nog de tip gekregen dat de hoes in heet water leggen hem flexibeler maakt zodat ie wél over de tripoïde wil. Niet getest maar ik ben wel benieuwd of dat bij de volgende gaat werken. Ooit zal die ook moeten.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hoes hoeft niet over de tripode heen: Gewoon de homokineet (wielzijde) eraf tikken! Vervolgens schuif je beide hoezen zo op de as. Makkie!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Hee, da’s een goeie. Als ik het goed voor de geest heb dan kan de as op die manier ook gewoon aan de bak vast blijven zitten.
Jij had gewoon die handboeken moeten schrijven, dat zou beginnende beuners een hoop tijd schelen. Gat in de markt volgens mij.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
As kan op bak blijven, zelf vind ik het handiger de as uit de auto te halen.
Staat het niet zo in het WPHB?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Volgens mij niet. En ik heb twee verschillende. Ik zal het nog wel eens checken voor de zekerheid.
In elk geval weet ik het nu ook. Nog even de bestelling afronden bij Frank en dan kan ik er binnenkort mee aan het frutten.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
As vast houden met de hand. homokineet in de knikstand, naar beneden laten hangen, dreun met de moker op de rand. klaar. Circlip opzoeken of een nieuwe plaatsen op de as. homokineet schoonmaken en vullen met vet.
Klaar.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je moet alleen wel zorgen dat je de as aan de bakzijde in het huis hoed zodat je de naaldlagertjes niet wegvallen.
Dus met de ene hand met hamer slaan zodat de kop eraf gaat en met de andere hand de as tegen de bak aan drukken.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Op de duitse GS site staat e.e.a heel duidelijk, met foto’s erbij beschreven.
http://www.gs-gsa-ig.de. Vooral de klemtang gebruiken, kan er niets fout gaan.
De ashoezen die de vereniging in voorraad heeft zijn van zeer goede kwaliteit, bij de automatialenzaak zijn ze vaak minder.
Ligarex bandjes gebruik ik nooit, er zijn hele handige universele bandjes te koop. Die zijn voorzien van een rij gaatjes een een vertanding. Straktrekken doe je door middel van een botte nijptang.
Veel succes
Vastzetten met een brede tie-rip gaat ook prima.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Is ook een handige tip om de as met een griptang op zijn plek te houden.
Zit het trouwens wel strak genoeg vast met een tie-rip.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Neeeeeee, absoluut niet!!!!
Je ashoes ziet er na een paar honderd kilometer uit als een wokkel!!!!!
Ik heb het al een paar keer zo gedaan, nog geen probleem mee gehad. Moet wel een goeie kwaliteit zijn en voldoende breed.
BMW gebruikt op motorfietsen tegenwoordig ook tie-rips voor de standaard montage, bijvoorbeeld op de cardanasrubbers. Dat heeft mij overtuigd dat het moest kunnen.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’