DriverD
@f.rockefeller: Doe eens even rustig! Teksten als “Geneuzel met kromme vergelijkingen” wil ik niet meer zien, ok? We hebben het hier over verschillende producten voor hetzelfde probleem. Als je daar niet tegen kan, lees je het maar niet.
Beste DriverD, mee eens, verschillende producten voor hetzelfde probleem, maar je vergeet even te zeggen wel op wezenlijk andere plaatsen in de auto, juist de aard van die verschillende plekken vragen om een specifieke behandelwijze met daarvoor geschikte producten.Ik voel me vrij om telkens wanneer jij in dat soort zaken niet duidelijk onderscheid aangeeft, hier op te reageren, voor de helderheid.












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:waxoil werkt niet. Ik had een proffesioneel gewaxoilde DS die na 3 jaar gaten vertoonde en ook gewaxoilde DS’sen van klanten gingen allemaal rotten. Toen zijn we naar dinitrol overgegaan. Mijn DS IE met dinitrol rijdt nog steeds. Zegt genoeg!
wat kost dinitrol?
Wie was ook weer die knakker die eerst je chassis met stoom ging ‘reinigen’?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
@f.rockefeller: Prima, voel je gerust zo vrij. Ben wel benieuwd of je voor elke specifieke plaats in de DS ook zelf een ander produkt gebruikt?
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:waterman schreef:waxoil werkt niet. Ik had een proffesioneel gewaxoilde DS die na 3 jaar gaten vertoonde en ook gewaxoilde DS’sen van klanten gingen allemaal rotten. Toen zijn we naar dinitrol overgegaan. Mijn DS IE met dinitrol rijdt nog steeds. Zegt genoeg!
wat kost dinitrol?
Wie was ook weer die knakker die eerst je chassis met stoom ging ‘reinigen’?
Daar hebben we het nog wel even over
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DriverD schreef:@f.rockefeller: Prima, voel je gerust zo vrij. Ben wel benieuwd of je voor elke specifieke plaats in de DS ook zelf een ander produkt gebruikt?
Ik vind owatrol voor boven op het dashboard prima werken! Blijft je koffiebeker tenminste staan!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
DriverD
Ben wel benieuwd of je voor elke specifieke plaats in de DS ook zelf een ander produkt gebruikt?
Ja, alle holle ruimtes spuit ik vol met tenco anti-rust compound, een dik voor te verwarmen goedje, beter bekend als vlakkenvet(scheepsspul),de andere plekken met lagen owatrol, al naar gelang afwerking en plaats puur,vermengd met loodmenie of verf, als ik felsnaden wil vol laten lopen een kwastbare anti-rust compound van tenco in dunnere vorm over de owatrol heen.Bodem behandel ik verder altijd na met koolteer,ben hier zelf tevreden over.
Ik heb de test even snel doorgenomen, met dank aan google vertaler.
Er zijn verschillende producten naargelang de focus.
Onze wagens hebben verschillende behandelingen nodig afhankelijk de plaats.
In de holle ruimtes,zou ik sowieso een goede roeststopper gebruiken,met een goede kruipvastheid.
Helaas schijnt goede kruipvastheid niet goed samen te gaan met goede fixatieigenschappen.
Eenmaal de roest goed geneutraliseerd, neem je een goede beschermer, met uitstekende fixatie.
Uiteraard willen we allemaal “all-in-one” droomproduct, maar dat ziet er nog niet aan te komen.
Als je het goed wilt doen, moet je verschillende behandelingen ondernemen om uiteindelijk je wagen lang te beschermen tegen deze soort roest. Verschillende behandelingen en geduld is denk ik de enige weg tot een goede roestvrije basis.
Een produkt dat me in het oog sprong in de test, is de Waxoyl van hammerite. Gemakkelijk aan te brengen( zonder compressor), niet te verwarmen, bedekt/beschermt de oppervlak goed,en is relatief zeer goedkoop. Ik vond het zelfs vreemd dat het beter scoorde dan Dinitrol, pionier in dat soort dingens.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Koolteer is volgens mij verboden, werd vroeger op schuiten gesmeerd en is idd goed spul, maar slecht voor het milieu.





























Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
“Ik vond het zelfs vreemd dat het beter scoorde dan Dinitrol, pionier in dat soort dingens.”
Dat heet de wet op de remmende voorsprong!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Is dat waxoil ook geschikt om aan te brengen in je longerons? En zo ja, kan je dit ook doen bij een al afgemonteerde auto?












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja dat kan.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>















Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
waterman schreef:waxoil werkt niet. Ik had een proffesioneel gewaxoilde DS die na 3 jaar gaten vertoonde en ook gewaxoilde DS’sen van klanten gingen allemaal rotten. Toen zijn we naar dinitrol overgegaan. Mijn DS IE met dinitrol rijdt nog steeds. Zegt genoeg!
Waxoil is geen roeststopper. Als je het in longerons spuit waar al roest in zit rot dat volgens mij lekker door. Spuit je waxoil op schoon ijzer werkt het wel erg goed.





Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
ondertussen zijn we weer drie maanden verder en heb ik, naast dat ik het chassis heb volgebaggerd met Mike Sanders Fett, nog niks gedaan. Maar nu moet ik toch echt aan de gang, want een vriend van mij heeft mij gevraagd om te rijden op zijn bruiloft 7 april aanstaande en de auto ligt achter de voordeuren volledig uit elkaar. Nu heb ik voor het opbouwen van de auto een collega van mij gevraagd omdat ik er simpelweg deze tijd van het jaar geen tijd voor heb.
Nu heb ik een vraag over hoe je het rubber van de achterschermen moet plaatsen. Als ik het goed heb is het toch dat platte rubber met een groef erin? Moet de groef naar buiten wijzen?
Ook vraag ik mij af met wat voor rubber oid moet ik de randen van mijn kofferbak afdichten? Ik heb een kunstof kofferbakklep met een mousserubber aan de binnenkant geplakt. Er zat in de oude situatie een soort kunstof u-profiel omheen geklemd. Moet er uberhaupt wat omheen of dicht dat mousserubber genoeg af?
Groet Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel





Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
op een paar onderdelen na zit de auto weer in elkaar. Ben zonet even de straat op en neer gereden en mijn god wat rijdt dit toch skoftig mooi.
Alles ziet er weer picobello en degelijk uit nu nog poetsen, poetsen en nog eens poetsen. Als alles klaar is zal ik wat fotos plaatsen.
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Succes met de laatste loodjes.
Citroen!