Balen.
het contactslot van mn DSuper 73 was al een tijdje gaar. Electrisch deed ie het prima maar het
slot zelf was gaar. De sleutel wilde er soms alleen in als je met een paperclip o.i.d. meehielp.
Ik was de oude gebruikte contactsloten zat, want mijn huidige was ook al weer een gebruikte vervanger. Nu heb ik maar een nieuw contactslot gekocht en die heb ik er vanmiddag ingezet.
Maar er is nu een probleem.
Als je het slot op contact zet branden alle lampjes, ook alle verbruikers doen het.
Als je doordraait naar starten werkt ook alles. De startmotor loopt en de motor slaat aan.
Maar…bij loslaten van de sleutel stopt de motor er ook direct weer mee..
Volgens mij ligt het aan het ‘nieuwe’ contactslot. De verbinding richting onsteking (van de stekker achterop het slot) is er immers en werkt, namelijk in de start stand.
Het lijkt erop dat het slot de plus naar onsteking niet schakelt in de contactstand..
Balen want nu kan ie er weer uit.
Gelukkig heb ik de nieuwe afbreekmoeren bij montage niet gebruikt… pfffff





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Er zijn wel degelijk verschillen in de contactsloten: weet je zeker dat je de goede hebt?














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zeker een slot van chyparse?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
@Vlietmansje. Ja het lijkt me wel. In principe heb je voor de nieuwe typen contactsloten voor halfautomaten en handgeschakelde wagens. Verder heb je nog twee soorten kabelbomen en connectors. Je hebt kabelbomen met een ronde stekker voor achter op het contactslot, en kabelbomen met een vierkante losse stekker.
De nieuwe contactsloten die je krijgt worden geleverd met een klein kabeltje naar vierkante stekker erbij, zodat je ze kan gebruiken voor beide kabelbomen.
Maar de principiele werkeing van deze mechanique-versie contactsloten is identiek.
@Waterman. Ik heb hem gekocht bij citroworld Heeze. Die betrekt ze weer van een bepaalde partij.
Ik zou niet vreemd opkijken als dat chyparse was..
Hoezo ? Zijn er vaker problemen met chyparse contactsloten ?














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Alleen maar problemen. De afgelopen maand in mijn vriendenkring al 2 nieuwe gemonteerd en alle twee niet ok! Dus, weer opnieuw….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Meen je niet..
Ik moet zeggen dat spullen van chyparse me al vaker tegenstaan. Rubbers zijn ook vaak van slechte kwaliteit.
Is het beter spullen van bijvoorbeeld Dirk Sassen te bestellen ?














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eigenlijk is alleen origineel écht goed. Maar vind maar eens een origineel nieuw contactslot….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mijn nieuwe Chyparse contactslot heeft het na 1,5 jr begeven. helaas te lang voor garantie.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Mijn contactslot werkt meestal prima, maar soms blijft ie op ‘t contact staan als ik hem terugdraai…
Wat een elende.
Het lijkt erop dat we de kinderziekten-test-generatie zijn tav deze nieuwe contactsloten..
Je vraagt je inderdaad af hoe lang zon ding dan werkt als er nieuw geleverd al zoveel stuk zijn.
En of zon ding goed werkt is toch zo simpel even te testen voordat je ze mensen toestuurt….














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Egbert schreef:Mijn nieuwe Chyparse contactslot heeft het na 1,5 jr begeven. helaas te lang voor garantie.
Egbert, je weet dat er in het europese consumentenrecht zoiets bestaat als een “te verwachten levensduur” hé. Kortom: Garantie leuk, maar als ie na 18 maanden doodgaat terwijl ie 30 JAAR mee moet kunnen moeten ze van goede huize komen om te weigeren je een nieuwe te geven.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Op het Jaguar forum is iemand die zijn auto start door met zijn hand te zwaaien. Hij heeft een chip in zijn hand geimplanteerd en een stuk electronica in de auto gebouwd waardoor alleen hij de auto kan starten.
Anyway, als mijn contactslot het begeeft komt er wat anders voor. Als het als stuurslot blijft werken is dat prima, maar dan komt er wel een verborgen contactschakelaar en een startknop.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
maxcitro schreef:Meen je niet..
Ik moet zeggen dat spullen van chyparse me al vaker tegenstaan. Rubbers zijn ook vaak van slechte kwaliteit.
Is het beter spullen van bijvoorbeeld Dirk Sassen te bestellen ?
Sassen heeft mooie plaatjes op zijn site, maar is ook een boef.
Magazijn al geprobeerd?
Citroen!
Een tamelijk tendentieuze berichtgeving hier m.i., door Waterman en anderen over Chyparse.
Chyparse maakt die contactsloten niet zelf, maar betrekt ze van een leverancier, die ook aan anderen levert.
Waarschijnlijk is er maar één leverancier van nieuwe sloten.
Die dingen deugen inderdaad niet, maar ik ga er van uit dat bij voldoende meldingen van klachten, ze uit de handel zullen worden genomen, in afwachting van betere tijden.
Als je je nek uit steekt, kan er wat mis gaan.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Marten schreef:Een tamelijk tendentieuze berichtgeving hier m.i., door Waterman en anderen over Chyparse.
Ja, na 15 jaar ellende met inferieure onderdelen, meldingen dat “je de eerste bent bij wie het stuk gaat”, garantie op garantie op garantie moet claimen, 3x een HD pomp kan wisselen voor je een goede krijgt, stuurhuizen al helemaal niet meer DURFT te kopen is er inderdaad sprake van een tendens: DAT 90% GOEDKOOP GEMAAKTE TROEP IS. En dan kan het mij persoonlijk geen ene moer schelen wie het mij verkoopt, want de uren om spullen onder garantie te vervangen betalen ze namelijk geen van allen. Nu jij weer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste