in de afgelopen dagen toont de dame bij een koude motor tijdens het optrekken het lampje van de rem(vloeistof?) en het STOP lampje. Bij een warme motor geen problemen.
Ze veert en remt zoals het hoort; iemand een idee wat er aan de hand is?
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Te weinig LHM in je voorraadvat lijkt me de eerste verdachte. Heb je slijtagesensoren op je remblokken?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat gaat voor een CX niet op, denk ik, dat van die remblokken. Zelfs bij DOTsystemen zou een waarschuwingslampje niet mogen gaan branden als de blokken op zijn.














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
garagestmarien schreef:Zelfs bij DOTsystemen zou een waarschuwingslampje niet mogen gaan branden als de blokken op zijn.
O nee, natuurlijk niet. Daar hebben we natuurlijk géén waarschuwingslampje voor..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
LHM zal ik “first thing” morgenochtend controleren; nu zie ik niks meer ...
Ik geloof wel dat een 20RE slijtagesensoren op de remschijven heeft, maar blokken en schijven zijn deze zomer vervangen, dus dat lijkt me niet de oorzaak.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
waterman schreef:garagestmarien schreef:Zelfs bij DOTsystemen zou een waarschuwingslampje niet mogen gaan branden als de blokken op zijn.
O nee, natuurlijk niet. Daar hebben we natuurlijk géén waarschuwingslampje voor..
Ik bedoel, dat het niveauverschil tussen nieuwe blokken en versleten blokken niet zou moeten zorgen voor een waarschuwingslampje dat gaat branden voor een te laag remvloeistof niveau.
Versleten blokken zitten nog boven het minimumniveau.














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bij DOT systemen is dat dus wel zo in 90% van de gevallen. Bij een CX niet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
En daar hadden we het over.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
graddus schreef:Te weinig LHM in je voorraadvat lijkt me de eerste verdachte. Heb je slijtagesensoren op je remblokken?
En check dan meteen je oliepeil. Herstel, eerst je oliepeil. LHM doe je tenslotte met draaiende motor.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het lijkt mij handig om te weten wel lichtje er nou precies aan gaat in combinatie met het stoplicht.
Dat zou een iets meer kunnen verklaren over het probleem bij koude en niet bij warme motor.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het is niet het lampje van de remmenblokkenslijtage, volgens mij is dat oranje en brandt niet in combinatie met STOP
Gewoon LHM checken, als dat vol zit dan lijkt me de sensor een verdachte.
Het symptoom lijkt meer op het branden van de koelvloeistofindicatie. Bij een lage temperatuur van het koelwater is dan het niveau iets te laag en bij het opwarmen van de motor stijgt het niveau












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat verschil moet heel makkelijk aan het lampje te zien zijn.
LHM zou ongeveer zo moeten zijn: (O)
Water is een soort rechthoekje met golfjes erboven.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Arjan, jij hebt ergens een foto van je dashboard… Plaats dat even. Wel zo handig, misschien.
het is het meest linkse lampje aan de rechter kan van het stuur (...)
weet even niet welk symbooltje erop staat.
[rent naar buiten om foto te maken]
en dan die met de cirkel met het uitroepteken erin, helemaal links.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250