Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Xsara_Coupe schreef:Ik krijg na al deze verhalen zelfs zin om mijn auto dr op in te ruilen
met dat idee loop ik ook al een tijdje..
maar dan een serie 2, en die zijn nog pittiger.
dan wel op LPG
maar ik ben ook bang dat de vering me tegen gaat staan na lange ritten e.d. en over dempels.
verder staat de prijs van de serie 2 me nog niet helemaal aan, ben bang dat je daar nu een hoge afschrijving van krijgt.
of is het mogelijk (goedkoop) standaard Xsara vering eronder te zetten?
dit wordt beetje fftopic geloof ik.
arjan_verkade schreef:
met dat idee loop ik ook al een tijdje..
maar dan een serie 2, en die zijn nog pittiger.
dan wel op LPGmaar ik ben ook bang dat de vering me tegen gaat staan na lange ritten e.d. en over dempels.
verder staat de prijs van de serie 2 me nog niet helemaal aan, ben bang dat je daar nu een hoge afschrijving van krijgt.of is het mogelijk (goedkoop) standaard Xsara vering eronder te zetten?
dit wordt beetje fftopic geloof ik.
Het is een leuke off-topic dus ga vooral je gang!
Vroeger hebben we een 1.8 16v VTS gehad. In mijn gedachten de mooiste auto die ik ooit gereden heb! Weet niet of ik hem nu nog steeds zo geweldig zou vinden (ga binnenkort eens uitproberen). Mn pa heeft die toen nieuw gekocht en we hebben toen ook proefritten gemaakt in de 2 liter. Ik kan me nog herinneren dat de 1.8 veel meer comfort geeft en dat de 2 liter een heel erg hinderlijk kantelend blok had. Wel een gigantisch vermogen trouwens! De 1.8 is gewoon een heel fijne rijdersauto, beetje sportief maar niet ten koste van het comfort. Het is inderdaad wat je zegt Arjen, ik ben ook bang dat uit eindelijk de stuggere vering mij gaat irriteren. En natuurlijk is een 2.0 ook duurder (verbuik en wegenbelasting).
Overigens hebben een 2.0 liter serie 1 en 2 evenveel pks! En helaas….. een VTS is niet verkijgbaar op LPG!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
het vermogen van serie 1 en 2 is gelijk maar volgens de spec’s is de serie dik halve sec sneller.
verder is misschien serie 2 1.6 16v misschien een optie?
(vaak standaard airco)
arjan_verkade schreef:het vermogen van serie 1 en 2 is gelijk maar volgens de spec’s is de serie dik halve sec sneller.
verder is misschien serie 2 1.6 16v misschien een optie?
(vaak standaard airco)
Sorry, maar ik vind de serie 1 veel mooier! En dan moet ie geel zijn! Serie 2 laatste model (met mistlampen in bumper) is weer wel mooi. Maar het moet ook een VTS zijn (als het al gaat gebeuren trouwens want ik heb wel meer wensen )
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Onderwerp even aangepast O ja… ik heb gekozen voor de 1.8 16v….
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
moeilijk…
mijn keuze staat er niet tussen
1.6 16v VTR of 2.0 16v VTS (beide serie 2 in het goud/geel)
ik heb pas al gevraagd of citrosport.nl of ze daar het verschil wisten tussen de 137 en 167 pk van de VTS serie 2
de conclusie daar was zo’n beetje dat de 137 pk de 167 heeft opgevolgd, maar zijn even naast elkaar geleverd.
ik denk dat dus het blok uit de 137pk berline/break exclusive erin is gehangen.
mijn vraag was toen ook of 137 pk VTS net zo strak geveerd zou zijn als een 167, hier is nooit een 100% duidelijk antwoord op gekomen maar waarschijnlijk wel.
anders had ik 137pk in een comfortable Xsara erg interesant gevonden en dik onder de 9 sec naar de 100 is niet verkeerd natuurlijk.
Wat ik begrepen heb is dat de 137 pk versie de 1.8 16v heeft opgevolgd. De 167 pk versie was de opvolger van de oude 167 pk versie. Dit omdat de 1.8 16v helemaal uit het Xsara gamma verdween.
Overigens staat de serie 2 VTS van je keuze er wel tussen hoor! En nee, de VTR staat er niet tussen omdat we het hier over VTSen hebben Bij de VTR lever je flink in ten opzichte van de VTS… neem alleen al het mooie interieur van de VTS! Geweldige stoelen!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Ik rij zelf een Xsara Coupe 1.8 16v VTS 112pk (met airco) type 1 en ik ben er zeer tevreden over
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
BXsport1986 schreef:Wat ik begrepen heb is dat de 137 pk versie de 1.8 16v heeft opgevolgd. De 167 pk versie was de opvolger van de oude 167 pk versie. Dit omdat de 1.8 16v helemaal uit het Xsara gamma verdween.
Overigens staat de serie 2 VTS van je keuze er wel tussen hoor! En nee, de VTR staat er niet tussen omdat we het hier over VTSen hebben Bij de VTR lever je flink in ten opzichte van de VTS… neem alleen al het mooie interieur van de VTS! Geweldige stoelen!
ik denk niet dat de 137 pk de 112 van de 1.8 opgevolgd heb.
naar mijn idee is het ongeveer zo:
1.4i serie 1—> geen opvolger
1.6i serie 1—> 1.4i serie 2/3 (is zelfs sneller)
1.8 16v serie 1—> 1.6 16v serie 2/3 (is ook sneller)
2.0 16v serie 1—> 2.0 16v serie 2 167(weer sneller)
2.0 16v 167 serie 2—> 2.0 16v 137 serie 2/3
verder denk ik dat een 1.8 16v VTS qua uitrustings niveau niet veel onderdoet bij een serie 2 1.6 16v VTR
arjan_verkade schreef:BXsport1986 schreef:Wat ik begrepen heb is dat de 137 pk versie de 1.8 16v heeft opgevolgd. De 167 pk versie was de opvolger van de oude 167 pk versie. Dit omdat de 1.8 16v helemaal uit het Xsara gamma verdween.
Overigens staat de serie 2 VTS van je keuze er wel tussen hoor! En nee, de VTR staat er niet tussen omdat we het hier over VTSen hebben Bij de VTR lever je flink in ten opzichte van de VTS… neem alleen al het mooie interieur van de VTS! Geweldige stoelen!
ik denk niet dat de 137 pk de 112 van de 1.8 opgevolgd heb.
naar mijn idee is het ongeveer zo:
1.4i serie 1—> geen opvolger
1.6i serie 1—> 1.4i serie 2/3 (is zelfs sneller)
1.8 16v serie 1—> 1.6 16v serie 2/3 (is ook sneller)
2.0 16v serie 1—> 2.0 16v serie 2 167(weer sneller)
2.0 16v 167 serie 2—> 2.0 16v 137 serie 2/3verder denk ik dat een 1.8 16v VTS qua uitrustings niveau niet veel onderdoet bij een serie 2 1.6 16v VTR
Nee dat is zo’n beetje hetzelfde alleen de 1.8 16v heeft een olie niveau meter op zijn dash en de 1.6 16v een olie temp meter..
Snelheid is gelijk zo’n beetje! alleen de 1.8 16v heeft meer koppel!
En er schijnt ook nog verschil te zitten in de 1.8 16V vts 1998 of 1999.. omdat in die van de 1999 al wat dingen zit verwerkt voor de type 2 xsara..
Ik weet niet als het waar is??..
Nou het interieur van een VTR is toch wel heeeeeeel anders dan dat van een VTS!! De stoelen zijn veel beter, mooiere stof, standaard een regensensor bij de VTS. De 1.6 heeft dan misschien wel de 1.8 opgevolgd, maar de VTR uitvoering kan nooit de VTS uitvoering opgevolgd hebben!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
BXsport1986 schreef:Nou het interieur van een VTR is toch wel heeeeeeel anders dan dat van een VTS!! De stoelen zijn veel beter, mooiere stof, standaard een regensensor bij de VTS. De 1.6 heeft dan misschien wel de 1.8 opgevolgd, maar de VTR uitvoering kan nooit de VTS uitvoering opgevolgd hebben!
Een VTS 1.8i 16V uit 1999 heeft dezelfde bekleding als de 1.6i 16V VTR type 2
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
het zou mij niets verbazen als er zelfs bij met dezelfde stoelen in zitten.
wel met andere stof.
maar mijn stoelen zitten erg goed en heb nog niet in een andere Xsara gezeten waar dat veel beter was.
volgens mij is er met een 1.6 16v VTR helemaal niets mis.
XerroR schreef:BXsport1986 schreef:Nou het interieur van een VTR is toch wel heeeeeeel anders dan dat van een VTS!! De stoelen zijn veel beter, mooiere stof, standaard een regensensor bij de VTS. De 1.6 heeft dan misschien wel de 1.8 opgevolgd, maar de VTR uitvoering kan nooit de VTS uitvoering opgevolgd hebben!
Een VTS 1.8i 16V uit 1999 heeft dezelfde bekleding als de 1.6i 16V VTR type 2
Nou volgens mij niet! Kan je eens een plaatje laten zien? De VTR heeft toch altijd die rood/zwarte bekleding die ook in de eerdere VTR zat? De VTS heeft de zwarte velourse bekleding.
Deze heb ik even opgezocht…. plaatje 1 een Xsara VTS type 1, plaatje 2 een type 1 1.6 VTR en plaatje 3 een type 2 1.6 16v VTR… zoals je ziet een ander interieur dan de VTS!!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
De laatste 2plaatjes hebben ze ook gebruikt in de laatste type1 vts’en eind 1999