Iemand hier ervaring met het schoonmaken/vervangen van een lamdasonde? IS dat pittig werk of makkelijk zelf te doen?
De lambda sonde heeft een stekker, deze moet je lokaliseren en losmaken, vervolgens kun je de lambda sonde met een sleutel 23 of 24 losschroeven uit de voorpijp.
Emiel
Dat moet dus makkelijk zelf te doen zijn. Bedankt! Bij de Citroën garage deden ze alsof het allemaal enorm moelijk was, maar dat ging me daar wel ruim 300 euries kosten.
Iemand ervaring met de zogenoemde ruil lambda sondes, of advisereren jullie allemaal een nieuwe?
H o e v e e l . . .??
ZX 1.4 break ‘95
Ruim 300 euries. Ik stond er ook noga van te kijken. Vandaar mijn vraag, want ik begreep dat hij ook gewoon vuil kan zijn.
Verder weet ik niet hoe slim het is een gebruikte aan te schaffen.
Een universele nieuwe 3 draads lambdasonde kost zo rond de 115 euro bij de betere automaterialenhandel.
Emiel
Tanks, Ik ga er achteraan. Nieuw is altijd beter natuurlijk
Ik ben van voornemen toch nog even te wachten met het vervangen van de Lambda sonde. Ik las hier op het forum dat het ook kan dat hij een storing geeft als de sonde nieuwe waarden door geeft. Een kerel die vroeger monteur is geweest voor zijn pensioen zei mij dat dit inderdaad kan.
Het lampje heeft ook maar twee of drie keer gebrand, dus wie weet zou dat best wel eens kunnen. Aangezien de auto niet stotterend rijd en zo, lijkt het me een verstandige keus.