hallo allemaal,
voor de revisie van mijn motorblok ben ik op zoek naar een locatie
nou zou het blok in een houten tuinhuisje van mijn schoonvader geplaatst kunnen worden
maar zou dit kunnen in verband met het vocht in zo’n huisje?
het is niet de bedoeling dat mijn blok gaat roesten natuurlijk
wie heeft een idee?
groeten, maarten
it never gets any easier!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Als je alle onderdelen geolied houdt gaat er niks roesten hoor.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
ja, daar heb je wel een punt ja… en alles wat dus schoon wordt gemaakt enzo moet dus netjes in dozen op zolder (uiteraard perfect gerganiseerd) of direct weer in de olie…
it never gets any easier!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het voordeel van een goed houten tuinhuis is toch dat het hout prima vochtregulerend werkt? Ik zou me niet al te druk maken en inderdaad alles netjes ordenen en schoonmaken. Een beetje schone olie aan de diverse onderdeeltjes kan nooit kwaad, maar overdrijf niet, anders wordt alles weer zo’n baggerzooi.
geweldig!
dan ga ik mijn schoonpa verblijden met een motorblok in zijn tuin en een schoonzoon die dagelijks langskomt! haha
dank je
it never gets any easier!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Succes.
Eventueel kun je verschillende onderdelen met WD-40 inspuiten, dit werkt vochtafdrijvend en zolang er geen stuifzand in de buurt is, blijft alles netjes.
Let wel met reviseren dat je alles op volgorde weg legt en op dezelfde plaats weer terug monteerd, dus zuiger van cilinder 1 weer in cilinder 1 en niet in cilinder 2 of 3, etc.
ja, het is mijn eerste revisie maar ik wil niet over 1 nacht ijs
dus ben al maanden aan het voorbereiden ongeveer… lezen, leren, vragen, kijken
heb inmiddels een indrukwekkende verzameling schoenendozen, botorkuipjes, ijsbakken, tupperware, verhuisdozen en ga zo maar door
paar rollen schilderstape om te merken, een schrift voor aantekeningen en een dagboek op mijn computer waarin ik alle vorderingen en bevindingen bijhoudt
hier ben ik heel braaf mee begonnen toen ik begon met de demontage van alle slangen en sensors enzovoort en dit systeem lijkt wel te werken…
heb er zin in! ben ook best nerveus… maar goed, rijden doettie nu ook niet, dus veel erger wordt het niet! haha
it never gets any easier!
Dat is inderdaad de beste methode. Probeer ook zoveel mogelijk foto’s te maken, dit doe ik altijd met klussen waar van alles uit elkaar moet, dan kun je later precies zien hoe het zat.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Om wat voor motorblok gaat het eigenlijk?
het gaat om een zx 2.0 16v (XU10J4D RFY is dat geloof ik)
had de post ook hier in bx-forum gezet omdat ik al verwacht had dat hier eerder gereageerd zou worden… volgens mijn zijn er meer bx-en gereviseerd dan zx-en…
in ieder geval voor de hobby
it never gets any easier!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Dat is niet een van makkelijkste blokken om mee te beginnen.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het is niet de bedoeling om hetzelfde topic op verschillende plaatsen te openen. Dit vervuild het forum enorm en is erg veel werk voor de moderators om recht te zetten. Alles staat nu onder ZX waar het hoort.
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik heb mijn blok momenteel ook uit elkaar liggen en gewoon achter in het tuinhuisje, gewoon zorgen dat er wat plaats omheen is en als alles klaar is een paar andere 30x30 want lekken doet het altijd. Ik heb wel eerst de eerst de zooi buiten op het gras afgetapt en zodoende heb ik waarschijnlijk ook een nieuw stuk gras nodig, het groeit niet echt geweldig van koelvloeistof.
Verder is het zorgen dat je een soort tafel hebt voor alles zystematisch op te leggen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
aller-aller, leg bij de schrift en die pen voor aantekeningen ook een digitale camera. Beelden zeggen van meer dan woorden.
Overigens, als je je zorgen maakt over vocht, is vetvrij papier geen optie om onderdelen in op te rollen of op te bergen ?
maar wat Gradus al zegt… tenzij je er een meer jaren project van maakt zou ik me er niet al te veel zorgen over maken. Als het een ruimte is waar je je kont kan keren en overzichtelijk kan werken komt het wel goed.
graddus schreef:Het is niet de bedoeling om hetzelfde topic op verschillende plaatsen te openen. Dit vervuild het forum enorm en is erg veel werk voor de moderators om recht te zetten. Alles staat nu onder ZX waar het hoort.
oh, sorry… mijn excuses!
it never gets any easier!