1 van de 2
 1 2 Volgende > 

motorblok in tuinhuisje
aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 205

Gepost: 13 november 2010 09:47 AM

hallo allemaal,

voor de revisie van mijn motorblok ben ik op zoek naar een locatie

nou zou het blok in een houten tuinhuisje van mijn schoonvader geplaatst kunnen worden

maar zou dit kunnen in verband met het vocht in zo’n huisje?

het is niet de bedoeling dat mijn blok gaat roesten natuurlijk Razz

wie heeft een idee?

groeten, maarten

it never gets any easier!

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 13 november 2010 02:58 PM
  [ # 1 ]

Als je alle onderdelen geolied houdt gaat er niks roesten hoor.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 13 november 2010 03:14 PM
  [ # 2 ]

ja, daar heb je wel een punt ja… en alles wat dus schoon wordt gemaakt enzo moet dus netjes in dozen op zolder (uiteraard perfect gerganiseerd) of direct weer in de olie…

Profiel  

Gepost: 13 november 2010 03:35 PM
  [ # 3 ]

Het voordeel van een goed houten tuinhuis is toch dat het hout prima vochtregulerend werkt? Ik zou me niet al te druk maken en inderdaad alles netjes ordenen en schoonmaken. Een beetje schone olie aan de diverse onderdeeltjes kan nooit kwaad, maar overdrijf niet, anders wordt alles weer zo’n baggerzooi.

Profiel  

aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 13 november 2010 03:37 PM
  [ # 4 ]

geweldig!

dan ga ik mijn schoonpa verblijden met een motorblok in zijn tuin en een schoonzoon die dagelijks langskomt! haha

dank je

Profiel  

Gepost: 13 november 2010 03:40 PM
  [ # 5 ]
Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 13 november 2010 04:05 PM
  [ # 6 ]

Eventueel kun je verschillende onderdelen met WD-40 inspuiten, dit werkt vochtafdrijvend en zolang er geen stuifzand in de buurt is, blijft alles netjes.
Let wel met reviseren dat je alles op volgorde weg legt en op dezelfde plaats weer terug monteerd, dus zuiger van cilinder 1 weer in cilinder 1 en niet in cilinder 2 of 3, etc.

Profiel  

aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 13 november 2010 04:12 PM
  [ # 7 ]

ja, het is mijn eerste revisie maar ik wil niet over 1 nacht ijs

dus ben al maanden aan het voorbereiden ongeveer… lezen, leren, vragen, kijken

heb inmiddels een indrukwekkende verzameling schoenendozen, botorkuipjes, ijsbakken, tupperware, verhuisdozen en ga zo maar door Smile
paar rollen schilderstape om te merken, een schrift voor aantekeningen en een dagboek op mijn computer waarin ik alle vorderingen en bevindingen bijhoudt Smile

hier ben ik heel braaf mee begonnen toen ik begon met de demontage van alle slangen en sensors enzovoort en dit systeem lijkt wel te werken…

heb er zin in! ben ook best nerveus… maar goed, rijden doettie nu ook niet, dus veel erger wordt het niet! haha

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 13 november 2010 05:31 PM
  [ # 8 ]

Dat is inderdaad de beste methode. Probeer ook zoveel mogelijk foto’s te maken, dit doe ik altijd met klussen waar van alles uit elkaar moet, dan kun je later precies zien hoe het zat.

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 13 november 2010 05:35 PM
  [ # 9 ]

Om wat voor motorblok gaat het eigenlijk?

Profiel  

aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 13 november 2010 06:26 PM
  [ # 10 ]

het gaat om een zx 2.0 16v (XU10J4D RFY is dat geloof ik)

had de post ook hier in bx-forum gezet omdat ik al verwacht had dat hier eerder gereageerd zou worden… volgens mijn zijn er meer bx-en gereviseerd dan zx-en…

in ieder geval voor de hobby

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 13 november 2010 09:58 PM
  [ # 11 ]

Dat is niet een van makkelijkste blokken om mee te beginnen.

Profiel  

Gepost: 13 november 2010 10:01 PM
  [ # 12 ]

Het is niet de bedoeling om hetzelfde topic op verschillende plaatsen te openen. Dit vervuild het forum enorm en is erg veel werk voor de moderators om recht te zetten. Alles staat nu onder ZX waar het hoort.

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 13 november 2010 10:21 PM
  [ # 13 ]

Ik heb mijn blok momenteel ook uit elkaar liggen en gewoon achter in het tuinhuisje, gewoon zorgen dat er wat plaats omheen is en als alles klaar is een paar andere 30x30 want lekken doet het altijd. Ik heb wel eerst de eerst de zooi buiten op het gras afgetapt en zodoende heb ik waarschijnlijk ook een nieuw stuk gras nodig, het groeit niet echt geweldig van koelvloeistof.

Verder is het zorgen dat je een soort tafel hebt voor alles zystematisch op te leggen.

link

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 13 november 2010 11:20 PM
  [ # 14 ]

aller-aller, leg bij de schrift en die pen voor aantekeningen ook een digitale camera. Beelden zeggen van meer dan woorden.

Overigens, als je je zorgen maakt over vocht, is vetvrij papier geen optie om onderdelen in op te rollen of op te bergen ?

maar wat Gradus al zegt… tenzij je er een meer jaren project van maakt zou ik me er niet al te veel zorgen over maken. Als het een ruimte is waar je je kont kan keren en overzichtelijk kan werken komt het wel goed.

Profiel  

aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 14 november 2010 12:00 AM
  [ # 15 ]
graddus schreef:

Het is niet de bedoeling om hetzelfde topic op verschillende plaatsen te openen. Dit vervuild het forum enorm en is erg veel werk voor de moderators om recht te zetten. Alles staat nu onder ZX waar het hoort.

oh, sorry… mijn excuses!

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook