Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het hangt er van af. Als er citroen op de doos staat en een chevron in de bol staat is het ok. IFHS op een DS is bv een drama.
Ik ben helemaal NIET onder de indruk van die IFHS bollen. Ze gaan niet zo lang mee en vaak veert een auto met die bollen net effe een tikkie minder fijn dan met échte bollen van citroën.Laats nog een XM van een set gevulde originele bollen voorzien en de IFHS weggegooid. Die auto veerde niet alleeen beter, het dempte vooral veel mooier… Overigens, een dealer hoort officieel alléén originele onderdelen te verkopen en geen irritatiespul omdat ze daar mee op kunnen verdienen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1227
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Eindelijk, mijn 2.5 TD voor de laatste restpunten naar de garage geweest.
Op aandringen van mij toch eens naar de boldruk gekeken, tja, achter nauwelijks druk, 15 bar of zo, en achter een kapotte hydroactive bol. Gek he dat die dan niet lekker veert.
Nou het lijkt nu weer wat op een Citroën.
Alleen drempeltjes op gaat nog ietwat stuiterig, niet als ik er rustig op rijd, wel als ik wat steviger aan kom rijden of is dat normaal bij een XM? Of kan het zijn dat de voorste klep van de hydroactive bol niet opengestuurd wordt? Als dat zo is moet ik toch een storing in de veercomputer krijgen?
Ik zal binnenkort eens aan de spoeling gaan en kijken wat dat nog voor veerwinst oplevert.
Ik houd jullie op de hoogte en allemaal tot zover bedankt voor jullie meedenken en meeleven.
PS ik reed laatst op de A28 richting Amersfoort vanaf Zwolle, reden we op een bepaald moment met 4 XM’s achter elkaar. Hadden we ergens een meeting??? Of was dit gewoon toeval????
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Naar mijn idee is het normaal dat drempel af soepeler gaat dan drempel op. Drempel op moet wel duidelijker soepeler gaan dan bij een auto op wokkels natuurlijk.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Als de auto te ver inzakt gaat de vering op stug. Met een citroen zonder hydractive kan je veel harder over drempels.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ook met mijn DS voel je het oprijden van een drempel veel meer dan het afrijden ervan. Dus bij niet-HA Citroëns gaat drempel op ook gewoon minder soepel.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1227
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Ok dus niet met 150 de drempels op????
Maarre….. is er een simpele manier om te checken of je HA bol bijgeschakeld wordt???
Ik krijg waarschijnlijk nog 1 kans om eventuele problemen op kosten van de garage te laten verhelpen…
Daarna moet ik zelf aan het sleutelen…
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Met een citroen zonder hydractive kan je veel harder over drempels.
Die wedstrijd wil ik aan!
Het nou juist de kracht van het Hydractieve systeem om over te schakelen naar hard (en dus stug) als dat nodig is.
Hier in de buurt (Midden NL) is een prachtig kronkelweggetje met verkeersdrempels. Met mijn XM en mij DS gebruik ik het om te testen of het op orde is.
Met de XM is 95 zo’n beetje de grens, als je harder rijdt raak je de eindbuffers. Met de DS is 80 eigenlijk al te veel.
Gewone auto’s remmen af tot 55 en rijden dan geschrokken langzaam verder.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Met een XM kán je er misschien harder over, maar met een DS vind ik het langer aangenaam. Zeker het van de drempel afrijden vind ik met een DS zó veel relaxter, alsof je in een kussen landt.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1227
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Ja, ik raak al gewend aan mijn XM. Nou deed de kachelventilator het niet. Gelukkig hebben we dit geweldige forum dus effe zoeken. Koolborstels??? Tja zou kunnen dus het ding er maar uit slopen. Ok de koolborstels dus, nee niet versleten maar ze zaten vast, kan ook dus, effe eruit halen, perslucht erop en draaien maar weer.
Nou doet mijn HA lampje het weer niet, had ik toch die stuurhoeksensor moeten schoonmaken?? En niet alleen de computer moeten laten resetten? Nou de garage lost dit maar op, is al vanaf het begin dus zal nog wel onder garantie vallen. Kunnen ze tegelijk nog een keer kijken naar het verlies van de koelvloeistof want dat blijf ik ook maar aan het bijvullen. Zijn wel geen liters maar toch….
Gossie, ik was al wat gewend met die 4 BX’n die ik heb versleten, maar ja, eerst maar zorgen dat ik alles van de XM op orde krijg en dan kijken hoe die zich houdt.
Ik houd jullie op de hoogte.
Totaal aantal Berichten: 1227
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Zo effe nieuwe groene olie erin, filtertjes schoongemaakt en remleidinkjes ontlucht.
tegelijk de remblokjes losgetikt, het wordt nog wel wat met deze XM.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Over dat lampje van je veercomp gesproken, het zou zomaar kunnen zijn dat de veercomp even nagekeken moet worden. Doorgebrande vn’tjes kunnen zomaar de oorzaak zijn van je veer problemen. Gebruik even de zoek functie of kijk hier even.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 1227
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
eXpelliarMus schreef:Over dat lampje van je veercomp gesproken, het zou zomaar kunnen zijn dat de veercomp even nagekeken moet worden. Doorgebrande vn’tjes kunnen zomaar de oorzaak zijn van je veer problemen. Gebruik even de zoek functie of kijk hier even.
Bedankt voor je reactie, ik hoor echter wel een relais klikken onder de auto bij het op slot doen en openen. Ik heb de veercomputer al eerder laten uitlezen en resetten en toen stond er een storing in van de stuursensor en verder niets.
Ik heb niets aan de stuursensor gedaan. Na het resetten is de storing ongeveer een maand weggeweest. Als de vn’tjes niet goed werken zou daar toch ook een storingsmelding van moeten komen? Of kan ik alleen zien of ze nog goed zijn door de veercomputer open te schroeven?
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Yep open schroeven.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 1227
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
eXpelliarMus schreef:Yep open schroeven.
Ok, ik begrijp dus dat de VN solid state realis defect kunnen zijn zonder dat dit een storingsmelding geeft.
Ik zal de VC openschroeven voor controle, solderen lukt wel, elektronica is voor mij geen probleem
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Dan komt het wel goed, als ie weer in de Xm zit lees hem dan nogmaals uit en reset hem.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “