Hallo forummers,
Twee weken geleden heb ik een Xsara 2.0 HDI Exclusive gekocht in België en ingevoerd in Nederland.
Ik wil deze route toch even promoten omdat ik volgens mij een een prima deal heb gemaakt, en dat zou een ander dus ook kunnen doen.
Ik zocht een diesel als tweede auto (nadat de vorige, benzineauto, het op had gegeven) omdat er toch nog 20.000 km en meer per jaar mee gereden wordt. Groot gezin met inmiddels vier kinderen met rijbewijs die zo nu en dan gebruik maken van de auto.
Binnen het budget dat ik te besteden had (7000 euro) kwamen er op de Nederlandse sites alleen maar diesels met meer dan 150000 km uit de bus.
Omdat in België de aanschafprijs en belasting van diesel en benzine auto’s weinig verschilt en er dus veel meer diesels rondrijden ben ik daar mijn licht op gaan steken. Het resultaat is dat ik na een week zoeken en een paar ritjes nu een Xsara uit december 2003 thuis heb staan met 79.000 km op de teller, volledige historie, Car-pass (= NAP) en keuringsrapport. Ik heb er 4500 euro voor moeten betalen en samen met de BPM (minder dan 20% van wat ooit was gezien de leeftijd) en wat bijkomende kosten zoals platen en keuring kom ik dan op 5750 euro.
Volgens mij dubbele winst: goede prijs en een kilometrage dat je in Nederland niet kunt vinden met deze leeftijd.
Ik hoop dat de Citroen ons gaat bevallen. De eerste indruk is in ieder geval uitstekend.
Zegt het voort!
O ja.
Het is een stationwagon, met trekhaak.
Verder alle toeters en bellen van de Exclusive natuurlijk.