Mooi! (is instemmend)
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mijn chyparse slot is 5,5 jaar meegegaan en bijna 100.000 km.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Citroen!
DriverD schreef:
Sassen heeft mooie plaatjes op zijn site, maar is ook een boef.
Han S schreef:
Prachtig toch, dat je op dit forum gewoon kritiek mag hebben op leveranciers, garages en revisiebedrijven, mits inhoudelijk en goed onderbouwd. ...
Als ik deze twee opmerkingen naast elkaar zet,dan gaat het naar mijn insziens iets niet goed.
Ik ga mij dan toch wel afvragen welke leveranciers er nog meer boeven zijn.
Dus ik zeg het ook kritiek is goed maar dan wel goed onderbouwd,maar dat is hier helaas niet het geval.
Verder is chyparse gewoon een goede leverancier die achter zijn produkt(en) staat,ik kom er al 10 jaar over de vloer en eigenlijk nooit problemen met hun produkten gehad.
In het verleden hebben zij problemen met gereviseerde DS aandrijfassen gehad,deze hebben ze toen ook uit het assortiment gehaald misschien gaan ze dit ook doen met de contactsloten,wie weet.
Het is natuurlijk wel zo dat je een goed contactslot mag verwachten voor dat geld wat ze er voor vragen














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:mijn chyparse slot is 5,5 jaar meegegaan en bijna 100.000 km.
Waarom gaat een origineel slot 40 jaar en 500.000 km mee?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
@ Daan
Als Chyparse veel klachten krijgt over dat contactslot, zal hij er zonder meer mee stoppen neem ik aan. Iedereen maakt fouten, maar men moet wel zijn verantwoordelijkheid nemen als er wat fout gaat.
Op een ander forum (engelse auto’s) ging iemand klagen over een bepaald lasbedrijf zonder onderbouwing. Dan ben je in de gevarenzone, op datzelfde forum had iemand een motor laten reviseren, maar hij had klachten over geluiden uit de kop en met de hulp van een aantal forumleden waaronder ondergetekende, kwamen we er achter dat er een klepzitting los was gekomen.
Als dat bedrijf zijn fout erkent en de zaak kosteloos in orde brengt, verdient het een pluim en dat mag gewoon op een forum worden gepost vind ik. Maar probeert zo’n bedrijf zich met allerlei rotsmoezen onder vandaan te manouvreren en neemt geen verantwoording, dan verdient het ook om op zo’n forum aan de schandpaal te gaan. En reken maar dat ze daar een hekel aan hebben.
En begint zo’n ondernemer dan over juridische procedures met bijbehorende dreigementen, dan krijgt hij te maken met de juristen die stom toevallig ook forumleden/autoliefhebbers zijn en hun forumvrienden proberen te helpen.
In dit soort discussies heeft de forumleiding het niet makkelijk, maar ook dan kan zij vertrouwen op de forumleden die daar meer van weten. Dat is nou het leuke van forums.
Contactslot van mijn eigen DS,dus de orginele is 35 jaar meegegaan en pak hem beet 200.000km.De levensduur hangt natuurlijk meer af van het aantal keren dat er wordt gestart,en minder van het aantal gereden kilometers.
Ik heb trouwens wel weer een orginele teruggeplaatst.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
daan schreef:
Verder is chyparse gewoon een goede leverancier die achter zijn produkt(en) staat,ik kom er al 10 jaar over de vloer en eigenlijk nooit problemen met hun produkten gehad
Kortom JIJ vind het een goede leverancier. Dat betekend dus nog steeds niet dat het een goede leverancier IS. Lijkt me een behoorlijk belangrijke nuance.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 05-06-2004
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
waterman schreef:daan schreef:
Verder is chyparse gewoon een goede leverancier die achter zijn produkt(en) staat,ik kom er al 10 jaar over de vloer en eigenlijk nooit problemen met hun produkten gehad
Kortom JIJ vind het een goede leverancier. Dat betekend dus nog steeds niet dat het een goede leverancier IS. Lijkt me een behoorlijk belangrijke nuance.
Elke leverancier is net zo goed als het laatst verkochte produkt, produkt goed-leverancier goed, slecht produkt-slechte leverancier.
Afhandeling van klacht goed-leverancier goed etc, geldt voor alle branches.
Ik heb ook goede ervaringen met Chyparse, dus ik vind ze goed.
Als iemand er wat slechtere ervaringen mee heeft wil niet expliciet zeggen dat ze slecht zijn.
De grootste schreeuwers zijn vaak mensen die vinden dat ze onrecht is aangedaan, die vind je ook het meest terug op internet, mensen zonder problemen hoor je niet.
Ieder zijn meug.
Misschien een apart leverancier ervaringen draadje hiervoor openen?





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Een leverancier wordt ‘goed’ genoemd op basis van de verwachtingen van de klant.
Sommige klanten hebben veel waardering voor snelle levering (ze hebben de auto nodig voor dagelijks vervoer bv), anderen hechten meer aan kwaliteit/levensduur/pasvorm (ze restaureren de auto voor langdurig storingsvrij gebruik of zo).
Vroeger was snelle levering voor mij persoonlijk belangrijk, tegenwoordig heb ik een hekel aan herhaaldelijk repareren van hetzelfde mankement, dus hecht ik meer aan levensduur en pasvorm.
In dit kader ben ik blij met de invalshoek die het clubmagazijn hanteert, ook al betekent dit een wachttijd wegens de beperkte openingstijden en de locatie tov mijn woonplaats!
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
d-super schreef:Elke leverancier is net zo goed als het laatst verkochte produkt, produkt goed-leverancier goed, slecht produkt-slechte leverancier.
Nee hoor. Een goede leverancier heeft ook wel eens een slecht product op de plank liggen. Het gaat erom hoe de leverancier hiermee omgaat.
Als je ze op de plank laat liggen mag je de leverancier wat mij betreft slecht noemen.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
d-super schreef:Ik heb ook goede ervaringen met Chyparse, dus ik vind ze goed. Als iemand er wat slechtere ervaringen mee heeft wil niet expliciet zeggen dat ze slecht zijn.
De grootste schreeuwers zijn vaak mensen die vinden dat ze onrecht is aangedaan, die vind je ook het meest terug op internet, mensen zonder problemen hoor je niet.
Ook ik heb een aantal zeer goede ervaringen. Niet allemaal, maar genoeg om een juist oordeel over een leverancier te kunnen vormen. Ik sleutel nu zo’n 17 jaar aan Ds modellen, waarbij dat de eerste 10 jaar mijn dagelijks werk was. Ik meen dan te mogen zeggen dat ik een proffesioneel ervaringsdeskundige ben. De laatste jaren heb ik echter moeten vaststellen dat leveranciers ( en dus NIET alléén chyparse!) steeds vaker uitwijken naar de lage lonen landen zoals china om hun spullen te laten maken. Dat komt de kwaliteit duidelijk niet ten goede, maar de marges op de onderdelen wel. Die zijn namelijk de laatste jaren niet goedkoper voor de klant geworden.
Wat de contactsloten betreft het volgende. Commentaar van chyparse op de vraag van één van mijn vrienden waarom zijn nieuwe slot na 1 jaar en 20.000km overleden was: Het is bekend dat het plastic achter huis waar de elektrische contacten in zitten erg heet wordt en uiteindelijk gaat vervormen. Hierdoor blokkeert het slot of onstaan er elektrische problemen. Eigenlijk moet er een relais tussen, maar de beste oplossing is een verbeterde versie. We hebben echter nog een behoorlijke voorraad van dit type en die moeten eerst op. We overwegen nu om een relais mee te leveren om zo de grote stroom niet meer door het electrisch deel van het slot te laten lopen maar het slot enkel nog te gebruiken om het relais mee te schakelen. We zijn daar nog niet over uit.
Kortom: tot die tijd verkopen ze gewoon de sloten waarvan men weet dat ze eigenlijk nét niet ok zijn. Ik vind dat persoonlijk erg jammer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
We hebben echter nog een behoorlijke voorraad van dit type en die moeten eerst op.
Te gek voor woorden natuurlijk.
Jeroen












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mijn slot is stuk gegaan inhet mechanische slot deel. Niet het elektrische. Ik laat mn startstroom wel door een relais lopen en niet door het slot.
Als je ook je koplampen nog relais schakelt ben je elektrisch klaar.
Overigens ging het originele contactslotkapot na 3 ton.. Het nieuwe slot heeft wel klappen gehad zoals bevroren en dan met slotontdooier erin doordraaien…
Chyparse heeft meestal prima spullen. Of je krijgt een nieuw onderdeel.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:....Chyparse heeft meestal prima spullen. Of je krijgt een nieuw onderdeel.
Eens.
Die gasten steken hun nek uit en soms gaat er wat mis. Niet zo gek.
Problemen met producten lossen ze altijd op.