2CV in kantel- of draaibrug
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 november 2010 09:33 PM

Een vriend van mij, in het bezit van een 2CV, overweegt, vanwege werkzaamheden aan de onderkant en beperkte ruimte in zijn garage, de toepassing van een kantel- of draaibrug, te kopen dan wel zelf te maken.
Wie heeft hier ervaring mee?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 15 november 2010 02:31 PM
  [ # 1 ]

Lijkt me geen goed idee, de vering van een 2cv heeft een veeeeeel grotere uitslag dan een ‘normale’ auto, als je dus over een bepaald kantelpunt heen bent zal de 2cv snel uitveren en je zwaartepunt snel verplaatsen (en dus in een keer verder kantelen) lijkt me niet echt bevorderlijk voor de gezondheid (van auto en eigenaar Wink )

greetzzzzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
Gepost: 15 november 2010 02:33 PM
  [ # 2 ]

Ik heb nog geen enkele kantelbrug gezien waarbij het voertuig aan de wielen/wielophanging werd gefixeerd hoor, dus dat van die veerwegen is je reinste quatsch.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 15 november 2010 02:35 PM
  [ # 3 ]

Volgens mij de kantelbrug waar m’n ds in lag wel.. Maar die ging ook niet helemaal horizontaal.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 november 2010 02:50 PM
  [ # 4 ]

Dat uitveren valt wel mee. Je kan de zijde die naar beneden gaat wel ondersteunen met een krik of pootje.
Als de auto bijna op zn kant staat kan je em met de hand in bedwang houden. Hij wil te allen tijde liever terug daan door.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 november 2010 03:28 PM
  [ # 5 ]
graddus schreef:

Ik heb nog geen enkele kantelbrug gezien waarbij het voertuig aan de wielen/wielophanging werd gefixeerd.

Kijk maar eens op http://www.classicpassion.nl/shop/product_enlarge.php?id=31
Deze kantelbrug wordt vastgemaakt aan de wielophanging.

Een draaibrug daarentegen wordt gefixeerd aan het chassis dan wel de carrosserie.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 november 2010 03:38 PM
  [ # 6 ]
bogaard77 schreef:

Dat uitveren valt wel mee. Je kan de zijde die naar beneden gaat wel ondersteunen met een krik of pootje.
Als de auto bijna op zn kant staat kan je em met de hand in bedwang houden. Hij wil te allen tijde liever terug daan door.

Je kan het uitveren nog beperken door de handrem er stevig op te zetten.

en inderdaad, een kantelbrug heeft dit ‘probleem’ niet.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook