Totaal aantal Berichten: 9406
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Een vriend van mij, in het bezit van een 2CV, overweegt, vanwege werkzaamheden aan de onderkant en beperkte ruimte in zijn garage, de toepassing van een kantel- of draaibrug, te kopen dan wel zelf te maken.
Wie heeft hier ervaring mee?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Lijkt me geen goed idee, de vering van een 2cv heeft een veeeeeel grotere uitslag dan een ‘normale’ auto, als je dus over een bepaald kantelpunt heen bent zal de 2cv snel uitveren en je zwaartepunt snel verplaatsen (en dus in een keer verder kantelen) lijkt me niet echt bevorderlijk voor de gezondheid (van auto en eigenaar )
greetzzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik heb nog geen enkele kantelbrug gezien waarbij het voertuig aan de wielen/wielophanging werd gefixeerd hoor, dus dat van die veerwegen is je reinste quatsch.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Volgens mij de kantelbrug waar m’n ds in lag wel.. Maar die ging ook niet helemaal horizontaal.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat uitveren valt wel mee. Je kan de zijde die naar beneden gaat wel ondersteunen met een krik of pootje.
Als de auto bijna op zn kant staat kan je em met de hand in bedwang houden. Hij wil te allen tijde liever terug daan door.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9406
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
graddus schreef:Ik heb nog geen enkele kantelbrug gezien waarbij het voertuig aan de wielen/wielophanging werd gefixeerd.
Kijk maar eens op http://www.classicpassion.nl/shop/product_enlarge.php?id=31
Deze kantelbrug wordt vastgemaakt aan de wielophanging.
Een draaibrug daarentegen wordt gefixeerd aan het chassis dan wel de carrosserie.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bogaard77 schreef:Dat uitveren valt wel mee. Je kan de zijde die naar beneden gaat wel ondersteunen met een krik of pootje.
Als de auto bijna op zn kant staat kan je em met de hand in bedwang houden. Hij wil te allen tijde liever terug daan door.
Je kan het uitveren nog beperken door de handrem er stevig op te zetten.
en inderdaad, een kantelbrug heeft dit ‘probleem’ niet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>