Totaal aantal Berichten: 6137
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Laat de oude deurpanelen nog even zitten, tot je wel elektrische ramen gaat inbouwen Boren is zonde!
Die accu klinkt gezond.
Als die dat niet meer is merk je het snel genoeg als het kouder wordt: een slechte accu zal bij koud weer veel minder startvermogen geven. De waardes die je gemeten hebt zijn in ieder geval prima!
Jammer dat de deurpanelen niet blijken te passen, dat wordt dus toch ombouwen naar elektriek. Dan heb je in elk geval wel een heel luxe Cannes. En een accu van 11 jaar oud! Toch goed spul daar bij de Gamma.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Zo te horen zit er maar 1 ding op: ombouwen naar elektrisch. Centrale deurvergrendeling zou dan ook makkelijk in te bouwen zijn?
Als iemand nog een compleet setje heeft liggen houd ik me in ieder geval aanbevolen!
Ik heb trouwens nog een compleet cannes interieur liggen, als iemand daar nog iets van nodig heeft, of in z’n geheel kan dat gratis opgehaald worden. De deurpanelen zitten vooralsnog in de auto.
Over de accu, dan zal ik de startkabels maar in de auto leggen in plaats van in de garage
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik heb nog 2 BX’en staan waar de complete electrische handel (ramen/sloten/kabelboom) van overgenomen kan worden. Laat maar even weten als je daar interesse in hebt.
Ik heb eventueel nog wel een nieuwe universele afstandsbediening liggen met twee zenders, als je dan ook meteen centrale deurvergrendeling inbouwt. Die set vraagt echter wel enige kennis van elektronica die niet bij mij aanwezig is, reden waarom ik uiteindelijk toch maar een plug in en het is klaar set heb gekocht.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
wat betreft de deurpanelen. Aan de achterkant zie je in het “harde” een rond gat waar de zwengel door heen zou moeten. Snijd hier een “X” in. Nu kan je de zwengels er met (moeite) erop krijgen. Bij ombouw naar elektrische ramen. Vouw je je stof netjes weer terug. Eventueel aan de achterkant even iets plakken en je ziet er bijna niets van!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Als je wilt maak ik wel een foto van een deurpanneel waarbij dat gedaan is.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Bedankt voor de reacties!
@ Vermond, daar heb ik wel interesse in, zou fijn zijn als ik het er ook zelf uit mag halen. Dan weet ik in ieder geval hoe het er weer in moet Als je nog complete bx-en hebt staan heb ik misschien nog wel in meerdere onderdelen interesse, als die natuurlijk ook weg mogen.
@ Bèr, dat zou wel super handig zijn, maar werkt dit setje zoiezo op een bx? Ik ben wel redelijk technisch aangelegd maar voor mij is dit ook de eerste keer zijn dat ik zoiets in een auto ga beunen.
Trouwens wel nog een vraag met betrekking tot centrale deurvergrendeling, bij bxen die dat wel hebben, hebben ook een zwarte knop voor de achterklep. Bij mij moet je die gewoon met de sleutel openen. Als ik vervolgens cv inbouw moet ik die knop dan ook vervangen? Want lijkt me opzich wel handig als ik de achterklep ook seperaat met een sleutel kan openen…
@Mcdean, das een goeie. Ik kwam niet verder met het bedenken dat ik er een gat in moet maken. Die gaten aan de achterkant had ik wel al gezien, maar vind het zo zonde dat het meteen onomkeerbaar is die gaten er eenmaal zitten.. Nja als ik elektrische ramen in kan bouwen is dat natuurlijk nog leuker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
knop achterklep hoeft niet veranderd te worden. Je kan je huidige gebruiken.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Het setje werkt op elke auto met centrale deurvergrendeling. Je moet alleen het schema kunnen lezen en de juiste draadjes aan elkaar vast zien te krijgen.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Jeger, ik heb je een e-mail gestuurd voor de kabelboom en ander spul.
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Bedankt voor de reacties
Bèr, ik ga eigenlijk liever voor zo’n plug & ‘play’ setje, dat vind ik toch net iets veiliger voor een beginner
Vermond, mail ontvangen!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Zo’n aftermarket setje is niet zo spannend hoor. Je hebt maar 2 of drie kabeltjes nodig voor de centrale portiervergrendeling maar de aftermarket setjes hebben meestal ook nog aansluitingen voor electrische ruiten, kofferbak, knipperlichtjes en claxon. Mocht je toch zo’n aftermarket setje kopen dan kom je maar eens in de duivel van mijn ouders kijken hoe je dat op de CV module aansluit.
Oh en als je toch aan het slopen gaat bij Jeroen (ander Jeroen dan he, niet jij Jeroen want jij moet die Cannes nog heel houden), kijk dan even of je niet ook electrische spiegels mee kunt nemen als ie dat heeft, dat zit allemaal op dezelfde kabelboom namelijk en als je het toch in gaat bouwen is het in een keer klaar
Succes in ieder geval!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Oke, dan zal ik eens kijken, misschien dat Vermond nog iets heeft liggen. Anders ga ik nog wel een keer bij Bèr langs
Staat er over die kabelboom trouwens iets over in de Haynes? Ik heb er eentje gekocht namelijk..
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ongetwijfeld maar dan schematisch. Hoe dan ook is het niet zo moeilijk hoor. Je moet de stoelen en de zitting van de bank uit de auto schroeven, de drempelbekleding (plastic) losschroeven en dan de vloermat er uithalen, dan kun je zo die hele kabel leggen. Als je de kabel even op de vloer uitlegt kun je precies zien hoe hij hoort te liggen. Gewoon beginnen bij de zekeringbak en dan verderleggen. Oh en dan wellicht een overbodige opmerking maar als je een set haalt met ook electrische ruiten, neem dan ook de complete ruitmechanismen mee! Op zich zijn de handbediende ruitmechanismen wel om te bouwen naar electrisch maar makkelijker is het als je alles ineens over kunt zetten.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX