Totaal aantal Berichten: 7801
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Met de nieuwe baan maak ik al vierhonderdvijftig woon-werkkilometers. En dan komt de rest er nog bij. Dat zit dus wel goed.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zo, gister het hok over de kwart miljoen kilometer getrapt.
Verder gaat ‘ie binnenkort een keer naar de garage voor een nieuwe reactiestang (aan de stabilisator rechtsvoor), die knakt een beetje waardoor er een kloppend geluid klinkt. Mogen ze meteen eens luisteren waarom de motor wat rauwwig klinkt. Verder eigenlijk alles z’n gangetje. Veel kilometers maken tegenwoordig en nog altijd 1 op 20 met een absoluut niet-gezapige rijstijl
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1381
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Dat klinkt bekend: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/206895/
Yep. Vanwege het typische geluid worden ze ook wel ‘pokkepokstangen’ genoemd.
Alhoewel het qua werk goed te doen zal zijn denk ik dat het wel aan de garage over laat. Heb even geen zin meer in zelfgebeun.
Na lange tijd weer een korte update: kilometerstand 256 duizend en still going strong. Toch zijn er wel wat dingen die moeten gebeuren: nog steeds de reactiestangen (niet echt last van overigens) maar in niet mindere mate, het overmatig roeten. De hele achterkant van de auto is donker van het roet. Vanmiddag (omdat ik toevallig redelijkerwijs in de buurt was) even bij Renard Automobiles geweest en daar heeft het hok aan de lexia mogen hangen. Paar tijdelijke storingen gereset (rem- en gaspedaalschakelaar) en de pompdruk van de verschillende verstuivers gemeten. Op stationair toerental leek injector 1 een beetje uit de pas te lopen, bij wisselende toerentallen (tot 4000 onbelast, auw) was het vooral injector 2 die liep te stieren. Binnenkort dus een afspraak plannen om die te laten vervangen voor een goed ruilexemplaar. In de tussentijd ga ik er in ieder geval nog wel een blik injectorreiniger doorheen rammen. Hopelijk wordt het daar allemaal wat beter van.
Verder alles onder controle eigenlijk, laatst een lampje vervangen en het kreng rijdt nog steeds 1 op 20 gemiddeld. Da’s leuk geld verdienen met al die zakelijke kilometers à 19 cts/km. En alhoewel ik redelijk wat verschillend blik heb gereden de laatste weken: VW Transporter, Civic hybrid, Tuscon, 307 SW, Punto Evo, die auto van mij is de fijnste van allemaal.
En vandaag is het hok van binnen en van buiten professioneel gereinigd, geschenkje van vriendinlief. Staat nu nog een nachtje uit te dampen bij de cleantoko (vanwege de natreiniging van het interieur), morgenvroeg weer ophalen. Ben erg beniewd naar het eindresultaat.
En dan mogen komend weekend de winterbanden eronder, het zou zomaar kunnen dat ik er volgende week woensdag mee naar Zwitserland rijd.
Totaal aantal Berichten: 5482
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dat vraagt natuurlijk om foto’s Daan…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Kan me niet herinneren dat dat hok zo vuil was. Ligt dat aan mij?
Ben wel benieuwd dan, inderdaad.
Vooral de binnenkant is echt ontzettend opgeknapt, de buitenkant was best redelijk maar nu helemaal tiptop.
Geen foto’s, tegen de tijd dat ik daar weer eens aan toe ben is het kreng alweer smerig waarschijnlijk.
Poep. Winterbanden uit de opslag gehaald en gemonteerd, blijken er twee van de vier zo onrond als het maar zijn kan. Lijken wel achthoekig en dat rijdt niet erg fijn. Veilig lijkt het me ook niet. Dus óf nieuwe bestellen, óf zomerbanden terug hangen.
Dilemma..
Totaal aantal Berichten: 1381
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Dat gaan ze zeker niet worden, ik heb al stalen velgen en bovendien gebruik ik een andere maat.
Overigens had ik ebay al langer in de gaten en heb ik al iets leuks op het oog: een setje Michelin Alpin 4’s. Even kijken of ik die mooi kan snatchen, want het rijdt nu echt bagger.
Voordeel van niet harder dan 100 rijden (tussen 105 en 110 gaat de auto wiebelen in de eigenfrequentie van de twee onronde wielen, nog afgezien van de toenemende herrie) is dat ik wel gewoon met 1 op 20 de winter binnen rijd.
Nog een ander wintergerelateerd dingetje, weet er iemand hoe ik het spiegelglas van een phIII-spiegel los kan krijgen? De linker spiegelverwarming doet niet mee met de rest en dat is dan weer zo’n typisch dingetje waar ik me aan ga zitten ergeren.
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Is daar geen leuk plaatje van te vinden op die service site?