Inhouden Visa 1.1
Snoek1968
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 18-01-2009

- BX 1.9 TZI
Gepost: 15 november 2010 11:07 PM

Hallo,

Sinds ongeveer 1 maand bezit ik een Visa 1.1 1988. Nu 51.000 km gelopen.Alles is perfect in orde. Enige probleem is het wegrijden met choke. Bij koude motor moet ik op iedere kruising ‘spelen’ met deze handchoke, anders slaat de motor af.Bij het optrekken vertoont de motor altijd, ook bij handchoke, dat ze inhoudt en kans op afslaan is weer groot. Net alsof de motor niet oppakt. Dit is vervelend en zou ik graag willen veranderen. Ik zie geen berichten die mij hierbij zouden kunnen helpen. Dus graag tips

Afbeelding Bijlagen
IMG_20952.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 15 november 2010 11:54 PM
  [ # 1 ]

Welkom op het forum. Dat klinkt als een vervelend probleem. Ik kan je er helaas niet verder mee helpen, maar anderen op dit forum ongetwijfeld wel. Als je er in de visahoek niet uitkomt zijn er wel een paar BX rijders die je eens een PB kunt sturen.
Suc6.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 16 november 2010 10:06 AM
  [ # 2 ]

Ik zou beginnen met het schoonmaken van de carburateur, of er zit een druppel water in de vlotterkamer of de stationaire sproeier zit verstop en of staat de choke kabel wel goed afgesteld en werkt de aceleratie pomp wel goed, of zit dit pijpje verstopt. Dus alles goed doorblazen met veel lucht.
Als een auto zo weinig gereden heeft dat is natuurlijk geweldig, maar dan heeft hij ook veel stil gestaan.
En daar kan de carburateur niet echt tegen, Het zal dus een kleinigheid zijn.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 16 november 2010 12:44 PM
  [ # 3 ]

Gti slaat de spijker op z’n kop, eerst de carb goed reinigen en (laten) afstellen.

Vergeet ook niet de staat van de bougie’s, kabels, rotor en verdelerkap goed te controleren, wellicht is het ook handig dat zodra de carb schoon en afgesteld is om de ontsteking ook goed af te stellen.

Emiel

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 16 november 2010 01:41 PM
  [ # 4 ]

Emiel…Het is “VISA GTI 115” slaat de spijker op zijn kop.

En je hebt gelijk, kijk die delen ook even na.
Of wat ik altijd doe direct alles nieuw er in, dan sluit je veel
dingen direct uit.
En indien er nog contactpunten in deze uitvoering zitten kunnen we
je daar ook nog wel aan helpen. Alles zal wel Ducellier zijn en is
nog wel te bekomen.
Nog een tip… kijk of de carburateur nog goed vast zit i.v.m. valse lucht.
Dus de moeren iets aanzetten.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 16 november 2010 07:36 PM
  [ # 5 ]

En de moeren van de snorkel niet te strak aandraaien, want dan wordt de snorkel krom.

Is zogenoemde “carburateurreiniger” in een spuitbusje goed spul trouwens??, want over schoonmaken met remmenreiniger hoor je slechte verhalen als oplossende rubbers en pakkingen.

Het schoonmaken van de visacarburateur is een doodeenvoudig klusje, let wel op dat het kogeltje van het inspuitbuisje van de accelleratiesproeier niet kwijtraakt of in de venturi valt, dek de venturi even af met een doek als je het buisje met kogel demonteert.

Ik heb ook wel eens verhalen gehoord van monteurs die riepen dat de eigenaar de auto teveel verwent door veel en te lang op de choke te rijden waardoor de auto zonder choke slecht loopt, kan iemand dat bevestigen c.q. ontkrachten?

De technische man van de visaclub heeft een schitterend dossier samengesteld met allemaal mooie modificaties daaromtrent.


Ik ben erg blij dat dit schitterende karretje (gezien op Marktplaats) bij een citrofiel terechtkwam!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 16 november 2010 08:41 PM
  [ # 6 ]

Mijn excuses Visa GTI 115…

dance

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 16 november 2010 10:02 PM
  [ # 7 ]

@KdeWW, er zit een electronische ontsteking op, meestal van Ducellier.
Zonder contactpunten , dus met pickup en hall sensor.

Met goede kabels, verdeelkap , bougietjes en rotor kom je een heel eind en ga je storingsvrij de winter in Wink

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 16 november 2010 10:21 PM
  [ # 8 ]

Emiel… je begrijpt, dit was maar een Geintje.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 16 november 2010 10:31 PM
  [ # 9 ]

Maurice van die onsteking vermoede ik het wel, maar wist het niet zeker.
Deze types, dat is ook meer jauw ding. Maar reacties onstaan spontaan.
Maar waar het om gaat is dat het probleem wordt opgelost.
En gefeliciterd met je nieuwe aanwinst…eerst 1100 nu 1400 en dan komt toch echt 1600 hou je daar wel rekening mee..!!

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 17 november 2010 08:03 PM
  [ # 10 ]

Ik heb ook al een visa 1800 (1769cc RD) gehad hoor, maar nu is downsizen in de mode he?
Straks een 650cc tweecylinder met 100 pk cheese

Het is trouwens wel angstvallig stil aan het front van de TS, misschien is hij al heel erg druk aan het modden (modificeren).
Of met zijn verdelerkap aan het worstelen omdat de ducellier van die rottige schroefjes gebruikt in plaats van klemmetjes Laughing

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 17 november 2010 09:12 PM
  [ # 11 ]

Ik, we, hebben het over benzine auto’s dat heeft je voorkeur volgens mij.
En inderdaad van die 1800 RD dat weet ik, want die rijdt nu hier in de buurt rond.
Onbegrijpelijk dat je die ooit weg gedaan hebt.
Die was echt nog mooier dan mijn Visa…
Was die ook van ‘88.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 17 november 2010 10:05 PM
  [ # 12 ]

Inderdaad, erg mooi, ik mis hem niet, maar wel stom dat ik het ding zo snel heb “afgeschreven” ik was knap beroerd van het geëtter met de koppeling.
Als het kalf verdronken is dempe men de put stupid

Benzinemotoren roeleren! (voormalige forumterm voor “Rules” eng. vert.)

Roll on benzinebrikjes knuffel

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook