Dat klinkt goed Maurice. Ben bijna jaloers!
xantia 1.8, 16V 2000 Millésime
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 21-04-2010
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Leuke auto zo’n 14TRS
Hebben wij thuis ook gehad maar dan in het wit. PJ-11-DN was het kenteken geloof ik. Vier jaar gereden met de auto (waaronder 1x p.j een rit naar Italie) maar bij 256000 km was ie echt op. Vooral olielekkages deden hem de das om.
Hadden hem op onze manier verfraaid (bumpers gespoten bovenste deel zwart en de rest wit met daartussen een rode bies en een GT voorspoiler)
hoofdsteunen op de achterbank monteerd, dakspoiler van een Leader etc.
Erg fijne en pittige auto was dat. Moet nog ergens foto’s hebben maar heb helaas geen scanner…
Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Sjongejonge, wat rijdt dat fenomenabel vergeleken met een 11E, zo veel stiller, minder toeren (als de km teller klopt tenminste)
Ik heb het idee dat de heren ingenieurs bij de 1400 met 4-bak een langere overbrenging hebben bedacht dan bij de 1100 modellen.
Er kwam een keurig autootje onder de wasborstel uit net, de koets is heerlijk strak en er zijn natuurlijk wel wat roestplekken.
Het ergste qua roest is het rechterachterscherm, daar moet een volledig nieuw stuk in en dat zal wat spuitwerk betreft een flinke kostenpost worden en daar moet voor gespaard worden.
Ik rij de APK die tot eind van de maand geldig is er mooi af en dan gaat ze in de garage alwaar ik rustig de tijd heb om haar klaar te maken , want de auto wordt geschorst tot nader order.
Je hebt met een wegenbelastingvrije auto schorsing in ieder geval niet dat je -wanneer je binnen 3 maanden weer aanmeldt- het volledige tijdvak wegenbelasting nog kunt nabetalen, heerlijk
Ik ben nu al megatrots op het karretje , ze is een waardige vervanger voor mijn BX, waar ik volgend jaar afscheid van neem.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Gefeliciteerd nog met je 14TRS,mooi dat deze ook weer bij een liefhebber terecht is gekomen.
Hoe is het gesteld met de beruchte plekken in de kofferbak?
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik zal direct eens kijken naar de rand achter de achterbank, ben zo terug….
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Nou, er zit wel een verdikking onder het bitumen op die bewuste rand, dus daar is meer aan de hand…
Geeft niet, voorlopig nog niet heel dringend, daar komt ie de APK wel mee door.
De hoekjes en zijkanten zijn knetterhard, dat had ik al gecheckt.
Ik kijk er nu al naar uit om er volgend jaar mee naar Visami in Nehren te rijden.
De stoelen zitten ook anders en steviger dan van de 11E, ze lijken wat meer te krommen bovenaan de rugleuning.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Dat voorspeld een gaatje,maar misschien valt het mee. Bij mij was het bitumen al opengescheurd,en resulteerde in een behoorlijk gat.
Tja een 1400…,zit er aan te denken om de 1400 uit mijn BX in de Visa te bouwen.
1 probleempje is dat de BX eigenlijk nog te goed om te slopen,best wel zonde dus.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
een BX wordt vanzelf krokant, kwestie van geduld
(ik mag dat wel zeggen als grap, heb zelf ook zo`n vliegend tapijt nietwaar?)
Ik denk dat het met mijn achterbankrand wel meevalt, vermoedelijk even “postzegelen” zeg maar
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Nadeel van mijn BX is dat ie nooit en te nimmer meer belastingvrij wordt en dus een stuk minder interessant is dan de jouwe. Al is ie nog zo mooi,meer dan een paar honderd zal ik er niet voor vangen.
Vandaar mijn afweging.
Dat gaatje bij de achterbank is inderdaad een lastig plekje om netjes te lassen,je kunt er van onderaf slecht bij.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Tenzij je toch besluit om de tank te demonteren, en dat schept wat meer bewegingsvrijheid, de tank demonteren is reuze makkelijk.
Jóuw BX is wél een Palmares, een uitstervende exoot, maar helaas een “duur” bouwjaar.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De koplampverstelling zit vast, iemand ervaringen wat er mis mee kan zijn?
Er zit nog wel iets beweging in, maar soepel gaat het niet, ik ben bang dat ik de knop afbreek als ik meer kracht zet.
Morgen sleutel ik dat even uit elkaar en dan zien we wel.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Zou er niet gewoon een kabel vastgeroest zijn? Je hebt best kans dat je zo’n kabel weer gangbaar krijgt door er een kabelsmeernippeltje op te zetten en vol te blaffen met kruipolie.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
En dat ga ik vandaag eens even onderzoeken…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik heb uiteindelijk geen gebruik gemaakt van de kabelsmeernippels…
Ik heb de kabels losgemaakt achter de koplampen, vervolgens zo hoog mogelijk aan de motorkap vastgemaakt en met kruipolie de kabels gangbaar gemaakt.
Het kopje wat aan het uiteinde van de kabel zit is zo`n beetje net een trechter waar je perfect kruipolie in kunt laten lopen.
Als je de kabels lang genoeg hebt ingespoten (geduldig wachten en olie weg laten zakken) zul je zien dat onder het knopje op het dashboard kruipolie gaat lekken, dan is het dus aan het eind van de kabel aangekomen.
Bij mij werkte dit truukje dus heel erg goed en het gaat weer lekker soepel.
Ook heb ik vandaag gedaan:
-Ruitenwissers vervangen
-beide ruitensproeiertankjes/pompjes vervangen (voorin zo`n antiek zuigerpompje)
-claxon gerepareerd
-koelfan weer werkend gemaakt , want er zat vuiligheid aan de stekkers
-Een achterruitensproeier sproeikop van een Espace (model 1 & 2) gebeund.
De espace sproeikop past perfect!
Er zit een ringetje/doorvoertule bij dat je eerst in het gaatje wurmt, daarna de slang erdoor voeren en aan het sproeikopje maken, de kop door de tule drukken en richten in de goede richting.
Zie hieronder hoe ik de kabels gangbaar heb gemaakt:
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Goed bezig,lekker een daggie sleutelen en het heeft weinig gekost!
Met z’n vieren in je Eendje.