ZX1.4i schreef:mpostma schreef:ZX1.4i schreef:Dat geldt natuurlijk net zo hard voor de LNA, Saxo, Evasion, Berlingo, Jumpy en Jumper toch? (en waarschijnlijk vergeet ik nog wel een paar van die busjes).
Huh? heeft de Saxo ook een soortgenoot van een ander merk :
Toch niet de 106? die is toch meer verwant aan de AX volgens mij.Wat de C1 betreft, het is wel de eerste Citroen met een Jap motor
Och.. de 106 kwam ong. in 92 op de markt. Toen was de AX al bijna uitgerangeerd.. De Saxo lijkt wel verdacht veel op de vernieuwde 106. Maar ok, het is niet zo’n overduidelijke PSA kloon als de overigen in het rijtje.
De diesel komt daarentegen weer van PSA.
Over diesel gesproken, de de diesel in de Nixan Micra, is een PSA 1.5D te zijn
ZX1.4i schreef:Over diesel gesproken, de de diesel in de Nixan Micra, is een PSA 1.5D te zijn
Nope. Renault dieseltje. 1.5 DCI
mpostma schreef:ZX1.4i schreef:Over diesel gesproken, de de diesel in de Nixan Micra, is een PSA 1.5D te zijn
Nope. Renault dieseltje. 1.5 DCI
De wat oudere Micra had toch een 1.5D van PSA?
Ik heb ooit op een site waar ze ruilmotoren aanbieden gezien dat ze de 1.5D uit de Saxo/106 ook aanbieden als motor voor de Nissan Micra.
De huidige diesels van Nissan zijn inderdaad Renault DCI, is opzich ook niet zo gek, Nissan is tegenwoordig van Renault.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
mpostma schreef:Och.. de 106 kwam ong. in 92 op de markt. Toen was de AX al bijna uitgerangeerd.. De Saxo lijkt wel verdacht veel op de vernieuwde 106. Maar ok, het is niet zo’n overduidelijke PSA kloon als de overigen in het rijtje.
Nou, Saxo=99% 106 hoor. Onderstel en veel techniek komt ook direct uit de AX. Het is dat het uiterlijk van de Saxo net even wat anders is dan de 106, maar daaronder is er echt geen verschil.
Zelfde met ZX-306-Xsara trouwens.
ZX1.4i schreef:mpostma schreef:ZX1.4i schreef:Over diesel gesproken, de de diesel in de Nixan Micra, is een PSA 1.5D te zijn
Nope. Renault dieseltje. 1.5 DCI
De wat oudere Micra had toch een 1.5D van PSA?
Ik heb ooit op een site waar ze ruilmotoren aanbieden gezien dat ze de 1.5D uit de Saxo/106 ook aanbieden als motor voor de Nissan Micra.De huidige diesels van Nissan zijn inderdaad Renault DCI, is opzich ook niet zo gek, Nissan is tegenwoordig van Renault.
Van de oude weet ik idd niet. Ik had het over de nieuwe Micra. Dus het zou kunnen.
Even een update over deze ZX waar mijn collegaatje in rijd.
De ZX rijdt nog steeds prima met een gemiddels verbruik van 1 op 22, de teller gaat richting de 470K, weliswaar met een 2e motor die richting 300K gaat. Er is wel enig olie verbruik, dat is altijd al geweest, maar het is niet schrikbarend hoog.
Het leukste is dat ze zeer tevreden is met deze Citroen, het comfort, wegligging en brandstof/olieverbruik zijn een enorme verbetering in vergelijking met haar vorige auto, een Golf . Ze vertelde mij gisteren dat haar moeder het ook een fijne en comfortabele auto vind, sterker nog haar vader rijd ook graag in deze ZX, hij vind de ZX veel fijner dan zijn eigen Audi A4 TDI
Als het aan haar ligt gaat deze ZX nog lang mee en word haar volgende auto absoluut weer een Citroen
Ik ben bang dat weer een hele familie besmet heb met het Citroen-Virus
ZX1.4i schreef:Even een update over deze ZX waar mijn collegaatje in rijd.
De ZX rijdt nog steeds prima met een gemiddels verbruik van 1 op 22, de teller gaat richting de 470K, weliswaar met een 2e motor die richting 300K gaat. Er is wel enig olie verbruik, dat is altijd al geweest, maar het is niet schrikbarend hoog.
Het leukste is dat ze zeer tevreden is met deze Citroen, het comfort, wegligging en brandstof/olieverbruik zijn een enorme verbetering in vergelijking met haar vorige auto, een Golf .
Ze vertelde mij gisteren dat haar moeder het ook een fijne en comfortabele auto vind, sterker nog haar vader rijd ook graag in deze ZX, hij vind de ZX veel fijner dan zijn eigen Audi A4 TDI
Als het aan haar ligt gaat deze ZX nog lang mee en word haar volgende auto absoluut weer een Citroen
Ik ben bang dat weer een hele familie besmet heb met het Citroen-Virus
Eindelijk eens wat geluiden uit andere hoek.
De ZX is een heel fijn (en goed zittend) karretje, het is dat mijn laatste geen Airco had EN 3 deurs was…...anders had ik er waarschijnlijk nog in gereden.
Jammer was wel dat (ook hij) motorolie lekte.
Zet een *droge* ZX TD met Airco (berline) voor mijn deur….die niet teveel km’s heeft gereden…en ik ben om. ops:
Bram schreef:Zet een *droge* ZX TD met Airco (berline) voor mijn deur….die niet teveel km’s heeft gereden…en ik ben om. ops:
Ik zal eens kijken wat de kosten zijn van een dergelijke ZX en het geldbedrag dat je kunt winnen met de poll “hoe lang”
Ik heb er vandaag een litertje bijgegooid in de ZX, dat was wel nodig.
Ik zal het mooie gezicht, iedere dag 3 Citroenen naast elkaar missen, de Xsara van de manager, ZX en mijn Xantia, was namelijk mijn laatste werkdag.
Hij gaat al steeds verder die Bram
Eerst begint ie in het hoe lang topic over een bx met airco, en nu begint ie hier ook al verhalen op te hangen dat ie een zx met airco ook wel ziet zitten !
Volgens mij wordt het tijd voor een nieuwe poll:
Hoe lang voordat bram een nieuwe auto heeft
Xsara_Coupe
Xsara_Coupe schreef:Hij gaat al steeds verder die Bram
Volgens mij loopt hij ons een beetje te stangen
Bram heeft reuze pret met de Saxo, een BX of ZX zou toch duurder zijn voor het koerierswerk.
Het is dat de Saxo 1.5D die ik had, geen Airco had, anders had ik er nog veel meer spijt van dat ik die auto verkocht heb.
Eigenlijk had ik de Xsara ook niet weg moeten doen, maar de mislukte Airco erin maakte de auto gewoon onbetrouwbaar
ZX1.4i schreef:Bram heeft reuze pret met de Saxo, een BX of ZX zou toch duurder zijn voor het koerierswerk.
Het is dat de Saxo 1.5D die ik had, geen Airco had, anders had ik er nog veel meer spijt van dat ik die auto verkocht heb.
Tsja….wat ik vantevoren ook niet wist is, dat ik blijkbaar een zeer luxe uitvoering heb van de Saxo 1.5 D.
Met velours interieur en ook beter zittende stoelen (dan die Saxo die jij had), getint glas en waarschijnlijk een betere isolatie ook nog.
Helaas heb ik anderhalve maand geleden nooit in een 2é Saxo kunnen proefrijden, maar wel in 2 Peugeot’s 106 (met Airco) en die zaten een stuk slechter (harder)...Plus dat ze ook meer lawaai maakten tijdens het rijden en slechter qua vering waren.
Ze mogen dan wel op hetzelfde onderstel staan, maar blijkbaar zit er wel degelijk verschil tussen die 2 *PSA-broertjes*
Hoe dan ook…..zuiniger kun je haast niet rijden met een diesel, wel comfortabeler natuurlijk, vandaar dat ik de optie open houd van OF (liefst) een BX met airco, of een ZX TD (ook met airco).
Maar daar zit ik al 2 jaar naar te zoeken en die zijn er vrijwel nooit.
Deze Saxo ook niet trouwens…..vind er maar eens eentje met dezelfde optie’s…(5-deurs + airco)
* sorry fftopic
Je heb absoluut een mooie Saxo, ik had een type-1 en jij heb de verbeterde type-2.
De 106 is ergens toch een type-1 Saxo gebleven
ZX1.4i schreef:Je heb absoluut een mooie Saxo, ik had een type-1 en jij heb de verbeterde type-2.
De 106 is ergens toch een type-1 Saxo gebleven
Het Saxootjes is een toppertje. Had ik eerlijk gezegd nooit verwacht. Meja, ben ooit ook een keer met een Twingo naar de Noordkaap gereden en dat ging perfect. Ze zijn er wel, die kleine wagentjes waar je WEL lekker mee kan km-vreten.
ZX1.4i schreef:(...), was namelijk mijn laatste werkdag.
Dus niet meer in de invalidenwagentjes? Heb je al een nieuwe baan?