5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Citroën Axel 11
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 november 2010 08:49 PM
  [ # 61 ]

Ik kan me dat goed voorstellen. Wij werkten vroeger ook niet aan Axels. Als een klant belde dat ie een Axel had dan zeiden we: veel geluk er mee, als je een echte citroen hebt mag je weer bellen. Mazzelssssssss…

Maar….Meneer de specialist had je gewoon VOORAF even moeten zeggen dat ie geen zin heeft in Axels. Dat was wel zo netjes geweest!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 16 november 2010 09:05 PM
  [ # 62 ]

Ik vind het ook wel heel raar hoor, hem wel afkeuren, maar vervolgens aangeven dat je voor de herkeuring niet terug hoeft te komen. Zeker klanten genoeg?

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 16 november 2010 09:22 PM
  [ # 63 ]

De arrogantie om de klant zo te behandelen, ik sluit me aan bij onze moderatoren, en vind ook dat ze hadden moeten vertellen wat er dan PRECIES aan mankeert en niet roepen “geen zin in” en je wel een rekening presenteren voor zo`n belediging.

Wellicht zul je m.b.v. een doehetzelfgarage meer resultaat boeken en kun je nog wat leren van degenen die daar als ondersteuning rondlopen.

Ik ben ongelofelijk blij dat er hier in Enschede nog een speciaal slag garage zit die de moeite nemen de klant bij de klus te betrekken en tegen redelijk uurtarief aan alle franse gebakjes willen sleutelen.

Onder het mom van , wat niet past maken we pas, en wat krom is en recht moet, maken we recht cheese

Gelijk even een berichtje plaatsen in het alhier beschikbare klaag/pluim topic met naam en toenaam van de “schuldige” garage.

Lekker het deksel op de neus klappen die verwaande vogels!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 17 november 2010 01:06 AM
  [ # 64 ]

Wat is het gebruikelijke beleid van die garage? Veel garages werken met “binnen 2 weken gratis herkeuren” of iets dergelijks. Als hij dat ook doet, mag hij die herkeuring in principe niet weigeren, lijkt me. En aangezien hij bij voorbaat die herkeuring weigert, levert hij dan geen volledige dienst, dus zou ik hem ook niet betalen.

En anders heb ik nog wel een mooie: hij wil wel keuren, maar herkeuren doet hij niet; jij wil wel betalen, maar dat doe je niet. Wink

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 17 november 2010 01:16 AM
  [ # 65 ]

NIET BETALEN!

Hij voert zijn werkzaamheden niet juist uit, heb je een keuringsrapport mogen ontvangen?

Zoals Waterman aangeeft, dit had hij van te voren moeten bedenken!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 17 november 2010 02:40 AM
  [ # 66 ]

Raar verhaal dit. De garage waar ik m’n auto’s laat keuren heeft vantevóren aangegeven dat ze niet beginnen aan reparaties aan mijn GSA’s. Maar even laten voorkeuren zodat ik weet wat er moet gebeuren is daar nooit een probleem en de keuring gaat daarna tot nu toe altijd vliegend. Volgens mij heet zoïets service en daarmee behoudt je je klanten.

Ik kan me best voorstellen dat, in de tijd dat de Axel nieuw werd geïntroduceerd, er garage’s waren die geen zin hadden in de wat halfslachtige oostbloktechniek. Maar inmiddels is er, mede dank zij die houding van garagisten, in dit geval sprake van één van de zeldzaamste oldtimers van Nederland…

Ik kan me daarom ook voorstellen dat de techniek te oud of te specifiek voor de garage is en dat ze er daarom niet aan beginnen. Maar de manier waarop dit lijkt te zijn gegaan is wel bijzonder.

Maar goed, er is vast wel een garage of handige klusser bij je in de buurt te vinden die het Axeltje kan waarderen en je daarom wél wil helpen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 17 november 2010 02:51 AM
  [ # 67 ]

En anders breng je hem een weekje naar Henny van de VisaClub. Dan weet je dat er een liefhebber en kenner met eerder genoemde “als het niet past dan maak ik het pas”-mentaliteit aan bezig gaat. Contactgegevens van hem via PB verkrijgbaar.

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 17 november 2010 12:00 PM
  [ # 68 ]

Bedankt allemaal voor de reacties. Zonet de Axel opgehaald. Bij binnenkomst was het al gelijk van: ‘Owja, de Axel. Nou, zou ik toch niet doen!’. Gelukkig had ik me voorgenomen rustig te blijven dus men kreeg geen reactie van mij. Heb wel een keuringsrapport gekregen waarop een aantal punten staan waarop de auto is afgekeurd. Tuurlijk, is het balen dat de auto is afgekeurd maar men had mij gewoon voor de keuring moeten vertellen dat ze geen werkzaamheden zouden uitvoeren aan de Axel omdat ze de expertise niet in huis hebben. Ben niet voor niets naar ‘specialist’ gegaan. Mijn ervaring is dat, indien er iets mocht zijn, een specialist altijd iets beter kan repareren dan een Kwik-fit ed.

We gaan gewoon verder met de Axel. Een voor de garagehouder zou ik zeggen: Lees het verhaal eens van
Hans Christian Andersen, iets met een lelijk jong eendje en een zwaan!

Verder geklaag staat hier: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/2813/P465/#1339369

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 november 2010 12:13 PM
  [ # 69 ]

Toch ligt het niet zo simpel: er is een goede reden waarom garagisten die in citroens doen niet aan Axels willen werken. Een Axel is een vreemde “eend” in de bijt. Er staat “citroën” op, maar dat had net zo goed Opel, Lada of Skoda kunnen zijn. De tecnhiek is gebaseerd op GS techniek o.a. maar het IS geen échte GS techniek. Héél veel dingen zijn nét effe anders en passen dus niet. Ok, bougies etc zijn geen probleem, maar een remschijf, fuseekogel of stuurkogel kan bij een Axel een behoorlijke zoektocht worden bv. IK zou daar als garage ook geen zin in hebben en mijn vroegere werkgevers hadden daar ook geen zin. Er was vrijwel niets voor te krijgen aan onderdeeltjes, en zelfs bij het dealer magazijn kregen ze een acute buikloop als je om Axel onderdelen kwam. Het is gewoon niet anders. Geen enkele dealer was blij met de komst van de Axel destijds. Die dingen werden gewoon door hun strot geduwd. ze verkochten nauwelijks in vergelijking met Visa’s en Bx’en, onderdelen waren dramatisch beroerd te vinden en de kwaliteit van de Axel was om te janken.

Overigens: de opmerking van Visa 14 trs dat je niet zo moeten betalen slaat als een tang op een varken: Er is arbeid verricht ( een APK keuring) en voor het verrichten van de arbeid heb je opdracht gegeven ( je hebt de auto gebracht en gezegd dat ie gekeurd moest worden) en derhalve dien je te betalen. Betaal je niet dan mag de garagehouder gebruik maken van zijn recht tot retentie: Zeggende: geen geld, geen Axel mee naar huis. Klaar!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 17 november 2010 12:21 PM
  [ # 70 ]

Het verhaal over de Axel hoef je me niet te vertellen, dat staat in elk Citroën boek! De garage wist dat het om een Axel ging en had mij dus bij voorbaat al moeten zeggen:‘joh, liever niet’. Had ik er geen probleem mee gehad en was ik waarschijnlijk met mijn Visa wel klant bij ze geworden. Deze arrogante houding ben ik ook al eens tegengekomen bij een DS-specialist. Als je de rekening heb betaald gaan ze lopen zeiken dat de auto daar niet zo mooi is en dat dat wel beter kan. Laat iedereen gewoon lekker in zijn waarde, of je nu een auto met roestplekken bezit of een strak, glimmend ding!

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 17 november 2010 01:44 PM
  [ # 71 ]
waterman schreef:

Toch ligt het niet zo simpel: er is een goede reden waarom garagisten die in citroens doen niet aan Axels willen werken. Een Axel is een vreemde “eend” in de bijt. Er staat “citroën” op, maar dat had net zo goed Opel, Lada of Skoda kunnen zijn. De tecnhiek is gebaseerd op GS techniek o.a. maar het IS geen échte GS techniek. Héél veel dingen zijn nét effe anders en passen dus niet. Ok, bougies etc zijn geen probleem, maar een remschijf, fuseekogel of stuurkogel kan bij een Axel een behoorlijke zoektocht worden bv. IK zou daar als garage ook geen zin in hebben en mijn vroegere werkgevers hadden daar ook geen zin. Er was vrijwel niets voor te krijgen aan onderdeeltjes, en zelfs bij het dealer magazijn kregen ze een acute buikloop als je om Axel onderdelen kwam. Het is gewoon niet anders. Geen enkele dealer was blij met de komst van de Axel destijds. Die dingen werden gewoon door hun strot geduwd. ze verkochten nauwelijks in vergelijking met Visa’s en Bx’en, onderdelen waren dramatisch beroerd te vinden en de kwaliteit van de Axel was om te janken.

Overigens: de opmerking van Visa 14 trs dat je niet zo moeten betalen slaat als een tang op een varken: Er is arbeid verricht ( een APK keuring) en voor het verrichten van de arbeid heb je opdracht gegeven ( je hebt de auto gebracht en gezegd dat ie gekeurd moest worden) en derhalve dien je te betalen. Betaal je niet dan mag de garagehouder gebruik maken van zijn recht tot retentie: Zeggende: geen geld, geen Axel mee naar huis. Klaar!

Op het moment dat je de auto hebt laten keuren, heb je ook het recht op de gratis herkeuring binnen bepaalde tijd. Deze zou hij dan ook moeten uitvoeren. Mijn denkwijze erover!

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 17 november 2010 01:58 PM
  [ # 72 ]

Is zelfs verplicht, hij mag een keuring niet weigeren, wettelijk gezien.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 november 2010 02:12 PM
  [ # 73 ]

Ik vraag mij ernstig af of men verplicht is een herkeuring zonder kosten uit te voeren. Ik heb daar nog niets over kunnen vinden. Emiel, heel graag even een stukje of link waaruit blijkt dat een bedrijf verplicht is om kosteloos te herkeuren!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 17 november 2010 02:37 PM
  [ # 74 ]

Met de RDW gebeld: Een garage is niet verplicht een herkeuring te doen als de auto daar ook niet gerepareerd gaat worden. Dat dus volgens de RDW. De vraag of deze ‘specialist’ het zo netjes en klantvriendelijk heeft gedaan is natuurlijk heel wat anders. In mijn geval pech en 40 Euro lichter. Hoop dat ze er andere slogan stickers voor laten maken:‘Bij ons in BIJNA iedere Citroën bijzonder’.

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 17 november 2010 05:11 PM
  [ # 75 ]

Daarom ga ik met mijn vreemde auto collectie nu ook altijd naar APK stations waar ik erbij mag blijven.
één keer niet gedaan, en meteen gedonder. Alleen ík rijd met mijn voertuig. Ík weet hoe hij werkt, en ík blijf erbij als de keurmeester de auto naloopt.
Nu heb ik een keurstation waar de keurmeester dat ook waardeert, dus dat is ook wel prettig.

Profiel  
 
 
5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook