21 van de 28
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
Peteryed zijn XM Turbo CT ingeruild op een AMI8 break
WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 17 november 2010 10:53 PM
  [ # 301 ]

hmm inderdaad altijd handig in deze dagen als je verwarming het (deels) niet funcioneerd!!! Brrrrrr….. 
Hopelijk kun je het snel/eenvoudig oplossen.

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}


Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 17 november 2010 11:03 PM
  [ # 302 ]

Misschien een overbodige opmerking… Maar het kvspeil staat niet te laag?

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 17 november 2010 11:20 PM
  [ # 303 ]

Een tijdje geleden kreeg ik wel de melding dat kvspeil te laag was, maar toen bij gevuld en sindsdien geen melding meer gehad, dus dat lijkt het dan niet te kunnen zijn.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 17 november 2010 11:27 PM
  [ # 304 ]

De kachelmotor heb ik er al een uitgehad om hetzelfde probleem, lag aan de stekkerverbindingen aan de motor zelf, dat er geen warme lucht komt zou ik niet weten…

Profiel  
 
le sud
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 09-11-2010

Gepost: 18 november 2010 09:19 AM
  [ # 305 ]

Weet je, ik heb nog niet eens gekeken of de kachel werkt:) de blower iig alleen op de hoogste stand Smile en het was net om 7 uur 1.1 graad boven nul hier, en het wordt alleen nog maar kouder vanaf nu in de bergen.
Maar als het kvs peil zakt, en je kachelradiateur lek is je het en ruikt en evt nattigheid kan voelen? bij , kuch hoest, sommige renaults lekt het flink binnen als de radiateur lek is.

1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 18 november 2010 12:36 PM
  [ # 306 ]

Klopt als je kachel radiateur lek is loopt het meestal bij de voeten bak van de passagiers kant vol en hoor bij een bocht naar links(!?) kloek kloek kloek en loopt het er uit en ruiken doe je het ook, niet echt prettig.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10379
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 november 2010 06:35 PM
  [ # 307 ]

Moest het systeem na het bijvullen niet ontlucht worden?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 18 november 2010 07:59 PM
  [ # 308 ]

Ik weet uit ervaring dat bij een lekkende kachelradiateur je ramen aan de binnenkant vet worden. Dat gaat heel snel met de blower aan.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 18 november 2010 09:04 PM
  [ # 309 ]

Kachelradiator is niet lek. Er is nergen water te vinden en ik ruik ook geen kvs. Er zat nog wel wat kvs in het reservoir dus ik neem aan dat ik dan niet hoef te ontluchten.

Vandaag de knop er even uitgehaald en die draaid mee. De temp sensor in de plafoniere geeft wel een raar geluid en net of hij ergens aanloopt. Deze er maar even uitgehaald. Er zat veel stof in en ook op het metalen lusje dat er bovenop zit. Ik neem aan dat dat de thermometer zelf is? Deze heb ik schoongemaakt en als het morgen weer licht is zal ik hem er weer in zetten. Misschien kan dat het wel zijn. Anders volgende week maar even de zijkanten van de middenconsole eruit halen.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10379
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 november 2010 09:16 PM
  [ # 310 ]

Dat er kvs in het reseervoir zit zegt niets. Kijk even in een vraagbaak of wphb. Het kan zijn dat er na bijvullen een luchtbel in blijft zitten. Om die reden hebben diverse modellen ontluchtingsnippels. Saxo 1.1. heeft er drie!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 18 november 2010 09:17 PM
  [ # 311 ]

Weet je zeker dat je alleen een metalen lusje/draadje ziet? Dat hoort namelijk de temperatuursensor te zijn. Een druppelachtig ding, uit m’n hoofd blauw of donkerrood.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 18 november 2010 09:58 PM
  [ # 312 ]

Ik heb nog geprobeert om er een foto van te maken. Er zit een druppelvormig metaaldraadje in met een klein knobbeltje erop(eerste foto). Deze lijkt op de zijkant op een klein printplaatje te zitten waar nog twee contactpunten op zitten(tweede foto), het lijkt alleen of die nergen op uitkomen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 november 2010 10:43 PM
  [ # 313 ]

In de temperatuursensor zit een klein ventilatortje, die lucht uit het interieur langs de sensor, het knobbeltje, blaast.
Dit knobbeltje is een temperatuurafhankelijke weerstand.
Op deze wijze wordt de binnentemperatuur gemeten.
En inderdaad, na zoveel jaar vervuilt een en ander met stof.
Als je die mogelijkheid hebt, even voorzichtig met perslucht schoonmaken en het asje van het ventilatortje met naaimachine-olie o.i.d. smeren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 18 november 2010 10:53 PM
  [ # 314 ]

Dat smeren kan ik inderdaad ook wel even doen. Moet ik hem dan los halen? Er zitten aan de buitenkant van die klipjes die je kan indrukken. HEt gaat om zwarten en roden.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 november 2010 10:59 PM
  [ # 315 ]

Met loshalen bedoel je dus uit elkaar halen?
Ik heb zelf deze ervaring nog niet, kan je met een dun tuitje niet bij de asuiteinden komen?
Ikzelf heb een busje dunne olie van de Hema, deze heeft een dergelijke dunne tuit.
Of met behulp van een injectiespuitje?
En het hoeft natuurlijk niet een grote hoeveelheid olie te zijn, als het asje maar enigszins vettig is.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
21 van de 28
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook