Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Rouge Vallelunga , mooi hoor.
Ik zou hem zelfs nog wel gratis willen poetsen voor de eigenaar als ie er later aan denkt het ding aan mij te verkopen
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 17-03-2010
- Visa 11 RE
- Visa -
- Visa GT
Ik zie dat ik nog over de tong ben gegaan hier na mijn volledig in het water gevallen najaarsrit. Inderdaad ben ik gerepatrieerd. De tweecilinder heeft al een jaar last van een probleem waarvan we dachten dat het de ontsteking was. Inmiddels alle stekkers nagelopen, bobine en sensoren vernieuwd, maar nog steeds geen verbetering. Nu kan het het contactslot nog zijn. Op dit moment is het contact omgeleid. Ik heb er zo nog nauwelijks mee gereden, maar als de klachten nu uitblijven hebben we de schuldige hopelijk te pakken.
Overigens: de sensoren zijn bijna niet meer te krijgen. Mensen die nieuwe nodig hebben zullen goed op zoek moeten gaan.
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
In Haarlem een C15 uit 1994
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
okkegroot schreef:Ik zie dat ik nog over de tong ben gegaan hier na mijn volledig in het water gevallen najaarsrit. Inderdaad ben ik gerepatrieerd. De tweecilinder heeft al een jaar last van een probleem waarvan we dachten dat het de ontsteking was. Inmiddels alle stekkers nagelopen, bobine en sensoren vernieuwd, maar nog steeds geen verbetering. Nu kan het het contactslot nog zijn. Op dit moment is het contact omgeleid. Ik heb er zo nog nauwelijks mee gereden, maar als de klachten nu uitblijven hebben we de schuldige hopelijk te pakken.
Overigens: de sensoren zijn bijna niet meer te krijgen. Mensen die nieuwe nodig hebben zullen goed op zoek moeten gaan.
Het zou op zich mogelijk moeten zijn om een 123-ignition van een 2cv op een 2cv visa te knutselen, ik heb me er wel eens in verdiept.
Bij de 2cv zit de ontsteking achter de ventilator,maar bij de visa is de ventilator te ondiep om een ontstekingsmodule te herbergen, dus moet er een 2cv ventilator op, die dikker is in de midden.
Voordeel:
geen gedoe meer met computers, sensoren, vacuümvervroegers en gammele stekkerverbindingen.
Misschien ook het onderzoeken waard Okke
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 17-03-2010
- Visa 11 RE
- Visa -
- Visa GT
Een ontsteking van 123Ignition heb ik al wel overwogen. Vandaag waren we voor de technische dag bij La Patron in Ophemert en daar zijn ze inmiddels ook zover dat ze dit op het Visablok toepassen. Maar: als het contactslot werkelijk de schuldige is, haalt een nieuwe ontsteking niets uit. Wellicht voor de toekomst, zeker als de sensoren opraken.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het is een goed alternatief, wellicht worden de prestaties ook beter en start ze ook sneller.
Een contactslot is in ieder geval makkelijker te vervangen dan een complete ontsteking.
Heb je de bobine ook al eens door laten meten?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 17-03-2010
- Visa 11 RE
- Visa -
- Visa GT
De bobine is eerder dit jaar al vernieuwd door een mooi fabrieksnieuw bruin exemplaar.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Bobines schijnen gewoon te verouderen, ook al zijn ze nooit gebruikt. Dus als er een manier is om dat door te meten lijkt mij dat heel verstandig.
Misschien een leuk idee om een topic te starten over deze auto? Want dit blijft natuurlijk het gespot en gepost draadje
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
okkegroot schreef:
Overigens: de sensoren zijn bijna niet meer te krijgen. Mensen die nieuwe nodig hebben zullen goed op zoek moeten gaan.
Voor de 2 draads betaal je 30 euro en voor de 3 draads ruim 90 euro per stuk via autex.
De 3 draads heeft alleen een xtra massadraad, ik kan me niet voorstellen dat dat niet te modden is.
@ Okke, ik ben dit topic een beetje aan het vervuilen, misschien leuk om een topicje te starten voor jouw visaatjes?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Vanmiddag gespot in Baambrugge: een LNA Club uit 1982.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Maurice van Mourik schreef:Wat is een telefoontje met camera toch leuk, ik heb speciaal zo`n vreselijk ding gekocht om te kunnen “spotten” zonder dat ik de hele dag met een camera rondsjouw.
Vandaag in Enschede op de parkeerplaats van een zorginstelling:
Ik had het karretje al eens bij mij in de buurt gezien, en ik ben toen een tijdje knap sjacherijnig geweest omdat ik het ding niet kon fotograferen, nu dus wel gelukt.
Het is trouwens ondanks de doffe lak een knap exemplaar met minimale roest/deukjes en maar iets van 85000km op de teller!
Leuk leuk, die heb ik ook al eens gespot! Pa en ma Poekoek hadden eind jaren ‘80 ook precies zo’n Visa!
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
2x C15;
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Een Visa Leader in Amersfoort:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Op Vlieland gebruiken ze een Visa voor het sneeuwvrij maken van de ijsbaan!
Zie link:
http://weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=1318943&tid=1318943
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Vlietland Bart. Geen Vlieland. Wel een erg leuke spot. In de buurt van Rotjeknor, dus waar zou de inpiratie voor de kleurstelling vandaan komen?