4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
de CX Prestige staat thuis, Nu nog beslissen hoe verder…
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 15 november 2010 06:32 PM
  [ # 46 ]

is het een turbo 2? zo ja dan is deze misschien het overwegen waard..

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 november 2010 07:01 PM
  [ # 47 ]
sildestrandjutter schreef:

Ook omdat hij een kwartier daar voor nog prima starte, zo makkelijk gaat het helaas niet worden. Ook het heen en weer duwen in de versnelling gaat denk ik niet werken met een automaat, toch?

Automaat, dus GEEN Turbo….

Citroen!

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 15 november 2010 07:22 PM
  [ # 48 ]

Prachtig ding! Ik begin ook steeds vaker te kijken naar een prestige of limousine. Het blijft toch wel een van de mooiste cx’en. Ook altijd leuk om te zien als ze op zo’n ambulance staat.

Vor wat betreft de motor zou ik eerst eens diagnose gaan stellen en inventariseren wat de kosten zijn om het te repareren voordat je een ander blok aanscahft. Wellicht valt het allemaal wel mee. En een ander 2500 blok is volgens mij niet zo heel moeilijk te vinden. Er zijn er zat van. Succes!

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
sildestrandjutter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 11-11-2010

Gepost: 15 november 2010 08:51 PM
  [ # 49 ]

ik moet wel zeggen dat hij van ver erg mooi is, maar van dichtbij dat er wel wat aan mankeert hoor. Hij heeft wel wat deukjes en krassen en je kan zien dat hij gewoon zijn werk heeft moeten doen. Ik ga hem eerst eens goed schoonmaken en kijken hoe de carroserie is. Volgens mij zijn er in dit forum wel topics te vinden met de zwakke plekken van een CX. Dat bepaald mede wat ik er mee ga doen. Op marktplaats vond ik nog wel dit blok: link motor

En dat is denk ik de juiste. Maar ik heb van mijn fouten geleerd, ik ga me eerst in de materie verdiepen voordat ik er nu nog geld aan uitgeef Smile Hij staat nu thuis en is voor een jaar geschorst, dus zolang heb ik eerst.
En wat ook nog meespeelt is de hoeveelheid werk en of dat thuis te doen is. Ik heb eerder wel blokken gewisseld in een Fiat Ritmo (mijn andere hobbyauto’s), maar daar heb je genoeg ruimte, ook onder de auto. En ik heb geen idee hoe dat bij een CX gaat en of dat thuis te doen is. Kan het blok er uit via de bovenkant, of moet het onder de auto uit zakken? Gaat misschien te ver via dit topic want dat heeft niets meer te maken met de achtervering…

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 november 2010 09:23 PM
  [ # 50 ]

Je kan de titel van het topic aanpassen in de allereerste post.
Blok gaat er bovenlangs uit.

Citroen!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 15 november 2010 10:02 PM
  [ # 51 ]

Dat nlok op marktplaats is een 2400 en jij hebt een 2500 en dat gaat volgens mij wel wat problemen opleveren om dit aan de praat te krijgen ze zullen namelijk wel verschillende electronica hebben dus een hoop ombouwen. Het lijkt mij handiger een 2500 op de kop te tikken


Verder is het blok prima thuis opde oprit uit te bouwen, heb ik afgelopen maand ook gedaan op de oprit ben het blok nu aan het reviseren, kun je misschien ook nog overwegen eerst een eruit halen en kijken wat de schade is??

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 15 november 2010 11:07 PM
  [ # 52 ]

Is goed te doen om het blok er op de oprit uit te halen. Je zet haar aan de voozijde op bokken en sleutelen maar!

Is idd een goed idee om daarmee te beginnen en te kijken wat er precies mee aan de hand is. Leuk project. Als ik de tijd, ruimte en het geld had zou ik het ook zo doen! Ik blijf de topic volgen.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 november 2010 02:08 PM
  [ # 53 ]

Wat is het toch een geweldige kleur - en al helemaal op lange CX! Ik snap opeens iet beter dat je een impuls-aankoop hebt gedaan. Enne - ja, laag hè na een tijdje stilstaan. Mooi dat je ‘n toch nog op de aanhanger hebt gekregen.

Profiel  
 
sildestrandjutter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 11-11-2010

Gepost: 18 november 2010 09:38 AM
  [ # 54 ]

Zoals beloofd nog even de takelfoto’s van afgelopen zaterdag.

Takelen!!!

En klaar voor de rit.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 18 november 2010 10:27 AM
  [ # 55 ]

prachtige automobiel! blij dat je het niet met windkracht 9 hebt geprobeerd of viel het allemaal uiteindelijk erg mee? Ik ben heel benieuwd naar de staat van de rest van de auto!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 18 november 2010 10:31 AM
  [ # 56 ]

Mooie wagen! Maar een nog mooiere aanhanger Wink

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 18 november 2010 10:49 AM
  [ # 57 ]

Ben ook wel een beetje jaloers op die aanhangwagen,maar de auto mag er ook wel wezen hoor.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 18 november 2010 11:27 AM
  [ # 58 ]

Ik zou, als de rest van de carrosserie niet te slecht is, gewoon een ander blok overzetten.
Uiteraard mag iedereen beslissen hoe en waar ze dat doen, maar dat doe ik persoonlijk liever gewoon op een brug.
Dat gehannes op de oprit om de aandrijfassen los te krijgen van onderaf…eens maar nooit weer.
Wat niet wil zeggen dat het niet kan en gebeurt, getuige de reacties.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 18 november 2010 01:14 PM
  [ # 59 ]

Moet ik Pascal gelijk in geven.Het geknoei op straat is echt niks.Kan je niet over een brug beschikken dan is het niet anders,maar als ik jouw was zou ik nu alvast op zoek gaan naar iemand met een brug waar je mag sleutelen.
Het sleutelt zoveel makelijker.

Wat is trouwens de staat van je auto,dan heb ik het over de carrosserie

Profiel  
 
sildestrandjutter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 11-11-2010

Gepost: 18 november 2010 01:52 PM
  [ # 60 ]

Carosserie zal bepalen of de auto wordt opgeknapt op niet. En vooral de plaatsen waaraan gelast moet worden (als die dat heeft). Als je rondom de auto loopt zie je dat hij best wel wat kleine deukjes heeft. Maar hij heeft ook een klein tikje rechtsvoor gehad. Spatborden voor (beide), motorkap en bumper moeten iig vernieuwd worden. Ik zie nu pas dat in dit topic steeds de auto van zijn beste kant op de foto is gezet. Maar zo ziet hij er in het echt uit…

Achterklepspoiler en panelen voor in de achterste wielkasten zijn er trouwens wel gewoon bij.

Ben benieuwd of jullie hem nog zo mooi vinden Smile

Profiel  
 
 
4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook