4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Saxo koppeling: De zoveelste reparatie; Nog wel repareren of de hoop opgeven?!
Saxorijdster
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 22-07-2010

Gepost: 18 november 2010 11:38 AM
  [ # 46 ]

Ik vraag me gewoon sterk af, wat zou jij doen Waterman; houden en fixen en dan hopen dat ie nog twee jaar doorrijdt of wegdoen?

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 18 november 2010 11:49 AM
  [ # 47 ]

De 1.1 is een bulletproof motortje, en met deze kilometrages kún je inderdaad de nodige zaken verwachten.
D-riem, koppeling, koppakking, dynamootje….
Heb jij voor 500 euri een ander vergelijkbaar karretje?
Vraag eens rond bij diverse garages, want qua kosten kun je daar nog redelijk winst uit halen…
Eenmanszaken bijvoorbeeld zijn veel goedkoper dan grote garages met veel personeel.
Als de rest van de auto goed is (je hebt er al wat geld inzitten zo lees ik), gewoon fixen.
Je hebt natuurlijk nooit de garantie dat je daarna twee jaar storingsvrij doorrijdt, maar dat heb je bij geen enkele auto; oud of nieuw.
De keuze is uiteindelijk de jouwe…
Succes!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 november 2010 11:56 AM
  [ # 48 ]
Saxorijdster schreef:

Ik vraag me gewoon sterk af, wat zou jij doen Waterman; houden en fixen en dan hopen dat ie nog twee jaar doorrijdt of wegdoen?

Gewoon: Laten maken en lekker doorrijden. Voor 500 heb je, zoals Pascal ook al schreef, geen andere wagen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Saxorijdster
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 22-07-2010

Gepost: 18 november 2010 11:57 AM
  [ # 49 ]
Pascal schreef:

De 1.1 is een bulletproof motortje, en met deze kilometrages kún je inderdaad de nodige zaken verwachten.
D-riem, koppeling, koppakking, dynamootje….
Heb jij voor 500 euri een ander vergelijkbaar karretje?
Vraag eens rond bij diverse garages, want qua kosten kun je daar nog redelijk winst uit halen…
Eenmanszaken bijvoorbeeld zijn veel goedkoper dan grote garages met veel personeel.
Als de rest van de auto goed is (je hebt er al wat geld inzitten zo lees ik), gewoon fixen.
Je hebt natuurlijk nooit de garantie dat je daarna twee jaar storingsvrij doorrijdt, maar dat heb je bij geen enkele auto; oud of nieuw.
De keuze is uiteindelijk de jouwe…
Succes!

Bedankt voor je reactie!

Ik heb de auto nu drie jaar, kostte 5000e met 135.000 km op de teller destijds. Ik heb er behoorlijk veel mee gereden dus met een logische redenering is het ook niet zo gek dat grote reparaties en slijtage eerder komen dan iemand die dr alleen boodschapjes mee haalt.
Er zit voor meer dan 3000e aan reparaties in. Daar heb ik totaal geen spijt van maar ‘t is gewoon veel geld en ik weet dat er nu op z’n max 1000e bovenop komt met koppeling + distributieriem en als ik op marktplaats kijk naar Saxo’tjes dan krijg ik er echt niet veel meer voor.

‘t is een mooi autootje om te zien, dr zitten mooie velgjes op, hij is altijd netjes onderhouden en idd de gedane reparaties zijn ook niet mis; daar kun je wel mee vooruit dus het is écht twijfel wat bij mij heerst.

Profiel  
 
David01
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 30-10-2008

- ZX 1.6i
Gepost: 18 november 2010 03:02 PM
  [ # 50 ]

Tja, ik had hem al veel eerder weggedaan. Dat geld wat je er totaal aan kwijt bent geweest, is echt veel! 7500 euro. Hup weg, en daar heb je 75.000 km voor gereden. Dat is 1000 euro per tienduizend kilometer.

Ik weet niet of het een sportuitvoering is, met spoilers etc? Maar voor 1350, heb je deze saxo uit ‘96 nieuwe distri+spanrollen en 125.000 km. http://link.marktplaats.nl/386455772
Dan moet je wel degene eruit pakken met een goede koppeling, maar ja. Ik zou denk ik niet verder gaan. Je betaalt nu 500 voor koppeling, doe er 500 bij en je hebt al bijna een andere saxo, met veel lagere km stand. Maar het probleem is, dat je weinig terug gaat krijgen voor jouw eigen saxo met defecte koppeling en 200K op de teller.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 18 november 2010 03:08 PM
  [ # 51 ]

Ik zou daar nog maar eens over nadenken. Je weet wat je aan de auto hebt, je rijdt er immers al een tijdje mee en je weet nu precies wat de staat van onderhoud is, immers nieuwe distributie en koppeling. Lekker meer kilometers straks en je prijs per kilometer daalt meteen.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2528
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 18 november 2010 03:17 PM
  [ # 52 ]

Wat vorige spreker zegt.

@David

En dan koop je een autootje met achterstallig onderhoud waar zomaar 1000 euro extra aan kwijt bent en misschien de koppeling eruit knalt.


Maar goed…............

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
David01
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 30-10-2008

- ZX 1.6i
Gepost: 18 november 2010 03:38 PM
  [ # 53 ]

@geoarthc35

Ja, en in het andere geval rijd je door met een 1.1 motor waar al dik 200K opstaat. Ook niet geheel zonder risico lijkt mij. Aan beiden keuzes kleeft een risico, vraag is welk risico aanvaardbaarder is om te nemen.

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2528
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 18 november 2010 03:46 PM
  [ # 54 ]

Die vraag is hier niet relevant.


Vraag is is het zinvol om nog kosten aan mijn huidige Saxo te maken antwoord is ja.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 18 november 2010 04:41 PM
  [ # 55 ]

@David, is 10 cent per kilometer echt belachelijk veel? Ik denk dat dat nog best meevalt, het is maar net hoe je er naar kijkt!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
David01
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 30-10-2008

- ZX 1.6i
Gepost: 18 november 2010 04:49 PM
  [ # 56 ]

@25trd
Nouja, als ik het met mijn eigen uitgaven voor mijn auto vergelijk vind ik het veel. Maar ik heb natuurlijk ook de afschrijving van de auto erbij genomen hierboven. Alleen de reparaties gerekend is de schade minder ja.

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 18 november 2010 04:50 PM
  [ # 57 ]

Ik heb liever een goed onderhouden auto met vijf ton op de klok dan een andere auto waar ik de gebreken niet van ken. Als er in een advertentie staat dat er een nieuwe riem op komt is leuk, maar er zitten meer onderdelen aan een auto die aan slijtage onderhevig zijn Wink
Inruilwaarde, tsja, dat is investeren voor een ander volgens mij. Ik zou er gewoon lekker een nieuwe koppeling in laten duwen. Vraag ze dan meteen even wat keerringen te vervangen, dan ben je daar meteen vanaf.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 november 2010 05:33 PM
  [ # 58 ]
David01 schreef:

@25trd
Nouja, als ik het met mijn eigen uitgaven voor mijn auto vergelijk vind ik het veel..

Ja, maar jij vind alles te duur dus dat is geen maatstaaf.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 november 2010 05:34 PM
  [ # 59 ]
C15GrandVolume schreef:

Ik heb liever een goed onderhouden auto met vijf ton op de klok dan een andere auto waar ik de gebreken niet van ken.

Helemaal mee eens. Je weet wat je hebt en niet wat je krijgt. Daarbij zegt ze het zelf al: het is nog een mooi autootje. Dat 1100 blok loopt makkelijk 3 tot 4 ton, en tegen die tijd is de saxo al lang weg.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 18 november 2010 08:08 PM
  [ # 60 ]

@David: ik heb ervaren dat goed onderhouden auto’s veel, echt veel kilometers aan kunnen en dan na al die jaren nog steeds heerlijk rijden. Historie van een auto is dan wel prettig om te weten. Ik ben er in ieder geval niet bang voor om lang met een auto te doen, of er een te kopen waar al een behoorlijk kilometerstand op staat.
Overigens vind ik koppelingen en dynamo’s niet onder reparaties vallen, maar gewoon onder onderhoud. Tenzij zo’n onderdeel wel erg vroeg de geest geeft, maar dat kan gebeuren natuurlijk.

Ik ben inmiddels wel benieuwd wat Tessa gaat doen.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook