6 van de 15
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
DS21 Pallas hydraulique ‘67 van Martin +___Te koop….
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4908
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 17 november 2010 11:38 PM
  [ # 76 ]

What a great car you have there, beautiful lady and nice color as well! I envy you if you don’t mind.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 18 november 2010 12:19 AM
  [ # 77 ]

Very nice DS!  very good

Citroen!

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 18 november 2010 02:00 AM
  [ # 78 ]

Awesome! Love the color…  very good

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 18 november 2010 10:57 AM
  [ # 79 ]

Whow, this is like new! Nice jaeger tableau and dashboard! Is the dashboard in the original paint or did you re-paint it?

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 18 november 2010 11:24 AM
  [ # 80 ]
MielcitrofielDS schreef:

Nu ik al lekker veel gereden heb met mijn DS met handbak, ben ik ook wel heel erg benieuwd hoe zo;n hydraulique rijdt, is dat echt compleet anders rijden of valt het mee?

Als je wel eens van Bergen op Zoom naar Groningen moet rijden wat is wel es doe voor m’n werk, je vertrekt in de ochtend rond een uur of 4 en je kunt 300km achterelkaar doorblazen ben je echt beter af met een lange 5 bak zoals ik in m’n 69-er heb. Sta je in de file of rij je veel op binnenweggetjes rijdt een hydraulique heerlijk! Het afstellen doet idd heel erg veel. Mijn eerste DS was een DS19 hydraulique. Nu heb ik een oom die 42 jaar monteur is geweest bij een Citroen garage die niet meer bestaat (die man is al 10 jaar met pensioen, heeft dus nog aan traxen gesleuteld..) en die heeft toen de hydraulique voor me afgesteld. Die schakelde toen echt fantastisch. Ik ga er vanuit dat Renaissance goed een hydraulique af kan stellen, dus dat zal wel goedkomen.

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 18 november 2010 12:30 PM
  [ # 81 ]

Jij hebt gewoon allebei, da’s helemaal ideaal.
Ik wil dit weekend ook eens gaan rijden met de DS21 met handgesch. 5-bak van m’n vader, ben benieuwd hoeveel anders dat is in vergelijking met mijn Dsuper. Op de snelweg rij ik rustig 90-100 km/h want dat is de auto lekker stil en zuinig. 120 km/h constant kan prima maar vind ik minder prettig aanvoelen… ben benieuwd hoe dat is met een 5-bak.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 18 november 2010 12:59 PM
  [ # 82 ]

Ik rij meestal gewoon 120 km/u dat gaat met een 21 5 bak prima, maar als ik in alle vroegte naar Groningen moet rij ik 130 (echte km’s/u) gaat ook prima.

Wat echt heerlijk rijdt is een 21 injection met 5 bak!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 november 2010 01:01 PM
  [ # 83 ]
CLL Martin schreef:

Wat echt heerlijk rijdt is een 21 injection met 5 bak!

Juist. Ik heb 100.000km met zo’n ding gereden en reed daar rustig uren 170-180 mee door Duitsland en Frankrijk. Op gas!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 november 2010 01:03 PM
  [ # 84 ]
MielcitrofielDS schreef:

Op de snelweg rij ik rustig 90-100 km/h want dat is de auto lekker stil en zuinig. 120 km/h constant kan prima maar vind ik minder prettig aanvoelen….

Je weet dat de DS gemaakt werd in een tijd zonder snelheidsbeperkingen op de meeste wegen hé... Citroen gaf op: Topsnelheid = kruissnelheid. Een Ds kan, zelfs met 4 bak, gewoon flink los getrapt worden. 140 en harder? geen probleem, mits motor en koeling ok zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 18 november 2010 02:20 PM
  [ # 85 ]

Ik vind dat relaxt rijden veel prettiger! Dat ze hard kunnen weet ik ook wel, heb vaak naast m’n vader gezeten in z’n DS21…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 november 2010 02:34 PM
  [ # 86 ]

En, een DS is een van de weinige klassiekers waar je goed en lang hard mee kan rijden. Moet je met een ouwe volvo of mercedes niet proberen. Gaan ze stuk én het rijdt ook nog eens beroerd op hoge snelheid. Een DS niet. Voor hardrijders onder de klassiekerrijders is een DS een machtig apparaat. Het trekt niet snel op, maar het loopt wel door. Een ID 19 b van ‘67/‘68 loopt met z’n 75 pk motortje gewoon 160 km/h vanwege de prachtige stroomlijn. Een 21 injection loopt met een frisse motor makkelijk 190 tot 200 km/h…. welke auto van 20.000 gulden deed dat in 1971?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4908
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 november 2010 08:09 PM
  [ # 87 ]

Ik ben met mijn DS 21 wel volgas gegaan en dat gaat erg hard hoor. Overigens gaat het met een XM TCT ook heel erg goed, je hebt helemaal niet in de gaten hoe hard je gaat, tot je op de snelheidsmeter kijkt.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 november 2010 08:18 PM
  [ # 88 ]

Of een sm? Als je 150 doet lijkt het 80. Recept voor een stroom van bonnen. cool grin

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 november 2010 08:23 PM
  [ # 89 ]

Volgens mij dwalen we nu wel erg af Laughing

Laten we maar weer over Martin z’n DS verder gaan Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4908
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 november 2010 08:52 PM
  [ # 90 ]

Het is idd de stroomlijn welke de DS zo snel maakt, het gaat maar door. Ik heb auto’s uit die tijd gehad, Peugeot 403 bijvoorbeeld, ook een erg fijne auto maar lang niet zo snel als een oude DS. Wat waterman zegt, sprintjes trekken gaat niet lukken, maar de dame kan op de grote weg prima meekomen.

Wat ook zo leuk is met een DS is als je bijna stilstaat en dan op het laatst hard remt. Als je dan precies op het juiste moment de rem loslaat rijdt zij een klein stukje achteruit.

Profiel  
 
 
6 van de 15
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook