Ik bedacht me dat ik hier niet meer heb verteld over het verdere verloop van de Zaak Buitenspiegel.
Via René Jongejan (dank nog daarvoor) ben ik al snel aan vervangende onderdelen gekomen, helaas is de spiegel (wederom) niet origineel en voor mijn gevoel iets kleiner, maar het is in ieder geval iets. De ruitenwissers zitten bij een LNA van voor de facelift blijkbaar anders bevestigd, maar de echte klussert weet ook daar wel een mouw aan te passen, waardoor ik nu weer bij regen buiten kan spelen. Een achterruitenwisser moet ik nog wel even ontberen.
Goed, plaatjes:
Van zo’n mooi dashboard word je zeker blij! Prachtig.
Gelukkig is alles weer goed gekomen. Laten we hopen dat er voortaan met wat meer respect met je mooie LNA wordt omgegaan.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Gisteren is de LNA weer voor een jaar goedgekeurd door de APK-keurmeester
Verder niet zo veel te melden. Er zat een waslijst aan aanmerking bij de keuring, maar veelal punten die ik al vermoedde. Ik heb de laatste tijd weinig tijd (& geld) om wat aan deze dingen te doen, dus helaas versloft het een beetje. Ik ben nog steeds erg verkikkerd op mijn wagentje, maar ik kan hem helaas niet de benodigde aandacht schenken. Als hij eens per week mag rondtuffen is het veel…
En vandaag donderde ineens de einddemper onder de auto vandaan. Gelukkig was dat bij een doe-het-zelf-garage voor de deur, waar ik met vriend aan zijn auto bezig was. Wel even gekeken, maar ik heb daar de ballen verstand van en het liep al tegen zessen. Heb me dus maar door de avondspits naar huis gebromd (nogmaals excuses aan een ieder die rond 18u door de Coentunnel reed). Morgen maar eens verder kijken. Kan ik problemen verwachten vwb onderdelen? Heeft het zin gewoon maar naar de KwikFit om de hoek te rijden?
Ik zou het gewoon proberen. Bij de Kwikfit heb je meer keus dan bij de dealer, zo lijkt me.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Als ik het zo bekijk, zijn LNA-uitlaten gewoon bestelbaar, gewoon proberen dus!
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
De einddemper van een LNA is nog leverbaar, dus dat is geen probleem. Ik zou hem alleen kopen bij bijvoorbeeld een Brezan en niet bij de KwikShit.
Mochten ze hem niet kunnen leveren past die van een visa 11RE ook.
Middendemper is een ander verhaal.
Net dus even naar de KwikFit en Michiels vooroordelen zijn bevestigd: de meneer daar had duidelijk niet zo’n zin moeite voor mij te doen en zei dat de KwikFit ze alleen nog in Harderwijk had en dat dat twee weken zou duren
Dus maar even naar de Brezan gegaan en met twee telefoontjes was er een einddemper besteld die morgen of maandag geleverd gaat worden. Straks eens even door het handboek bladeren of ik ‘m zelf makkelijk kan monteren, of dat ik dat moet laten doen.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik zag dat je laatst het blok uit je auto hebt gesleuteld, dan moet die uitlaat wel gaan lukken toch?
Punt was vooral of er ergens gelast moet worden, maar zo te zien zijn het alleen bouten en moeren, dus dat gaat wel lukken
Nou, de uitlaat zit er weer onder, met veel gepruts. Maar ik kan nog steeds niet rijden, want m’n gordel rolt ineens niet meer op of af. Heb al geprobeerd links en rechts om te wisselen, maar dat gaat blijkbaar niet (rechts doet ‘t links niet, of ligt dat aan mij?). Bijkomend probleem is dat ik de auto vrijdag echt nodig heb en dat ik eigenlijk geen tijd heb… Weet iemand of die dingen nog verkrijgbaar zijn?
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Tim
M’n LNA staat er nog steeds!
Met werkende gordels, dus als je interesse hebt?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Waarschijnlijk is het kogeltje uit z’n houder geschoten. Ik ben even kwijt hoe een gordel vast zit bij een LNA, zit deze achterstevoren, achter het zijpaneeltje?
zoja, dan kun je er een uit een Fiat Panda of Seat Marbella zo in zetten. Die heb ik in mijn vorige Dyane ook gehad. Ging prima.
Het zit inderdaad zoals jij het beschrijft, best een simpel systeem eigenlijk.
Met dank aan de gordels van René Jongejan is de LNA weer rijvaardig
Dus kan ik morgen naar Eelde rijden, waar de LNA dit weekend te bewonderen zal zijn op de Oldtimerbeurs, op de stand van Elk Merk Waardig