het ligt er gewoon aan dat er warme lucht in de carbarateur komt. waarom zouden ze in races anders koude lucht toevoer gebruiken (ookal is het tegenwoordig injectie komt opt zelfde neer)
Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Volgens het instuctieboekje moet je een warme eend met het gas op de
plank starten.En als dat niet lukt staan waarschijnlijk je punten te nauw
waardoor de contacthoek te groot wordt en de bobine te heet.Stel nieuwe
punten altijd op 0,45mm
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Ikzelf loop meestal twee rondjes om de eend heen en klop driemaal tegen het linkervoorspatbord, stap in via de linkerachterdeur en draai vervolgens de luchtklep een keer open en weer dicht en dan start ik pas!
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
En slaat hij dan nog aan ook,na zoveel vernedering voor zo’n lief autotje
Zachtjes over zijn bol aaien,wat lieve woordjes en hem prijzen voor zijn
geweldig geduld om elke keer dat jij hem weer in de steek laat en hij er
nooit over klaagt.Zo behandel je je eend.
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Een schop onder d’r derrière kan ze krijgen!
controleer de kleppen eens?
zou me niet verbazen dat ze te krap staan.
en bij een arm afgestelde carb wil de truuk van 2X pompen voor je start wel eens werken.
bij een lekkende carb te hoge vlotterafstelling of lekke vlotternaald, helpt maar 1 ding en dat is DOORSTARTEN, langer dan 10 seconden met Plankgas.
greets wupke:die niet gelijk aan de kabels gaat trekken. hihihi
Als een eend of eend type slecht start bij een warme motor, is dat in 95% van de gevallen de carburateur! Staat de vlotter hoogte niet goed!
Deze kun je heel simpel aanpassen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Sinds bij mij de luchtschroef iets open is gedraaid start ‘ie zowel warm als koud met een paar omwentelingen van de startmotor. Een klein minpuntje is wel dat ‘ie daarbij heerlijk ‘ploft’... (bij de koude start dan)
als ie ploft, staat de onsteking iets te laat.
Die vlotter hoort te staan op 18mm.
Als de eend wat ouder wordt, gaan ze richting de 14.
Als het ongveer 14mm is, krijg je m warm niet aan. Als je dan een uur wacht doet ie het weer.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980