raamgeleiderkunststofdingetje
CasparGTL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91

Gepost: 18 november 2010 09:49 PM

Hoi,

Mijn linker voorruit gaat scheef naar beneden, dan duw ik hem handmatig recht en hij gaat stroef en schokkend naar boven.
De garage zei dat het kunststof haakje van de plaat onder de ruit is afgeboken en omdat het daar verrot is. Zij hebben geen spullen meer liggen om dit te vervangen.
Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel tips voor? Zijn dat soort spuillen in de handel? Moet ik een nieuwe ruit kopen?

Dank,

Caspar.

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 18 november 2010 10:09 PM
  [ # 1 ]

Caspar,het ligt niet aan de ruit maar aan de raamgeleiding.Waarschijnlijk zijn of de kunststofwieltjes versleten of de geleiding onder de ruit is verrot.

Alles kan je gewoon vervangen met behoudt van de ruit.Als je iemand weet met een bv. een lv.deur met raamechaniek dan zet je alles zo over.

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 18 november 2010 10:13 PM
  [ # 2 ]

Als je de naam van dit topic aanpast aan de problemen die je hebt of gaat repareren, dan heb je een soort “privé” draadje voor je wagen Wink

Zoals hier: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/205898/

Profiel  

CasparGTL
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 november 2010 10:40 PM
  [ # 3 ]

Dank,

Ik dacht dat de titel wel mensen trok die het interessant vinden. Smile
Ik maak liever een thread per probleempje dan een voor mijn auto want dan zegt de titel vaak juist niet wat het laatste onderwerp is.
Maar misschien zit ik er helemaal naast.
Een privethread per auto is natuurlijk ook wel leuk.

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 18 november 2010 11:21 PM
  [ # 4 ]

Als dit probleem is opgelost, begin je met het type auto / naampje whatever en dan het probleem vermelden. Het leuke is dat iedereen je draadje gaat volgen als je dingen moet repareren. Niet te vergeten hoeveel tips je krijgt…... kan je het later ook terug lezen Wink

Profiel  

CasparGTL
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 november 2010 11:48 PM
  [ # 5 ]

cool

Profiel  

Gepost: 19 november 2010 12:25 AM
  [ # 6 ]
daan schreef:

Caspar,het ligt niet aan de ruit maar aan de raamgeleiding.Waarschijnlijk zijn of de kunststofwieltjes versleten of de geleiding onder de ruit is verrot.

Alles kan je gewoon vervangen met behoudt van de ruit.Als je iemand weet met een bv. een lv.deur met raamechaniek dan zet je alles zo over.

“Alles zo over zetten” klinkt simpeler dan het is.  Wink
Ik zou dat niet direct doen.

Meestal ligt het niet aan het mechaniek zelf, maar aan het gat waar de geleider vastzit (met een bout) in de deur. Dit gat lubbert dikwijls uit en dat geeft ‘verzakking’.
Nieuw gat ernaast maken en opnieuw bevestigen en stellen is dan de oplossing.
Haal het paneel maar eens voorzichtig helemaal los en kijk even goed waar het precies fout gaat.

Succes!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

CasparGTL
< 100 berichten
Rank

Gepost: 19 november 2010 09:33 AM
  [ # 7 ]

OK, bedankt.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren