vervangen buitenspiegel rechts
Dsander
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

Gepost: 19 november 2010 05:46 PM

Door een ongelukje… paal over het hoofd gezien, heb ik de buitenspiegel rechts flink beschadigd van mijn Xantia uit 98. Het is een electrisch bedienbare spiegel. Alle bebevesitigingspunten in de kap zijn afgebroken en de spiegel hangt aan de draadjes. Kap is ook gescheurd.
Nou lijkt me dat ik de unit zelf met spiegel en al moet vervangen. Ik heb op internet gekeken en er worden gehele units aangeboden. Mijn vraag is of het moeilijk is de unit zelf te vervangen. Wat moet er voor doen? Graag wat tips en trucs.
Gr sander

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 19 november 2010 06:49 PM
  [ # 1 ]

Het deurpaneel moet er vanaf om bij de stekker te komen en je moet 3 of 4 schroeven los- en vastdraaien om de nieuwe spiegel te bevestigen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

hendrico
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12

Gepost: 19 november 2010 06:52 PM
  [ # 2 ]

het vervangen van de buitenspiegel is niet zo moelijk,aan de binnenkant zit hij bevestigd, stekker los en nieuwe eropschroeven.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11739

- Xantia TD SX
Gepost: 19 november 2010 07:12 PM
  [ # 3 ]

Spiegel zit op de volgende punten vast: achter het driehoekkapje voor in de voorruit (2x Torx T20) en vóór de voorruit achter het lange plastic stuk (3x Torx T20, iig is het totaal 5). Het misselijke is inderdaad de stekkerboel want daarvoor moet je deurpaneel eraf. Dat staat dan weer wel goed beschreven in de Haynes. Overigens, als je dat zelf gaat doen: schaf daarvoor zo’n speciaal tooltje aan zodat je de drukkers redelijkerwijs heel kunt houden. Duur is dat niet, en je hebt er vreselijk veel lol van. Bovendien weet je zeker dat je ‘m nog wel een keer weer nodig gaat hebben Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Dsander
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

Gepost: 19 november 2010 09:08 PM
  [ # 4 ]

Ok, duidelijk. Het verwijderen van deurpaneel lijkt me niet ingewikkeld. Op forum wordt al goed omschreven hoe dat gaat. Gewoon doen dus.
Maar wat is een speciaal tooltje. bedoel je daarmee het juise bitje (Torx) voor het losmaken van de schroeven?

Profiel  

BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 761

Gepost: 19 november 2010 11:32 PM
  [ # 5 ]

Nee dat je die plastic plugjes netjes los kan trekken waarmee het deurpaneel ook vast zit. Die dingen gaan vaak stuk als je ze er uitwrikt.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11739

- Xantia TD SX
Gepost: 19 november 2010 11:52 PM
  [ # 6 ]

Midlock verhandelt daar een soort breekijzertje voor. Kost rond de twee tientjes. Midlock 1001.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook