Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Hmm. De beste man van Boots nog maar eens bellen morgenochtend dan. Thanks voor de reacties allen!
Way out in the water, see it swimming.

Totaal aantal Berichten: 1156
- C5 2.0 16v Comfort
Geinig,ken het bedrijf goed. Wist alleen niet dat ie van drogeworst hield
Maar IK zou er geen circus van maken met allerlei sleep,trek en duw acts. Laat je maat rustig voor je uitrijden en rij die 3 min.naar Boots achter ‘m aan. Controleer wel eerst of de auto normaal remt en stuurt.
Nog mooier zou zijn als je eerst een setje groene platen ophaalt bij Boots….
Let op,ik zeg niet dat jij het zo moet doen,maar IK zou het op deze manier doen.
Hoe laat ben je daar Zondag,ben ook wel benieuwd..
Met z’n vieren in je Eendje.

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Als je wilt meekijken Kornstra, van harte welkom
Ik zal de garage morgen nog even bellen. Het is alleen, dat ik de beste man vanmiddag voor het eerst gesproken heb, dat ‘ie me een gunst doet om z’n garage open te gooien, speciaal voor de Rode Schone en ik dan óók nog groene platen aan ‘m moet vragen….

- C5 2.0 16v Comfort
Ja snap het,je bent al blij dat je ‘m Zondag effe op de brug mag zetten. Nog meer vragen geeft dan geen goed gevoel.
Ik wil wel meekijken maar ben ondanks dat ik wel een CX 20 gehad heb geen echte kenner.

- C5 2.0 16v Comfort
Eeeh,Zaterdag…,natuurlijk.

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Maakt niet uit Kornstra, hoe meer Citrofilie, hoe beter
Welkom! Ik ben er vanaf ongeveer 16:00. PM je nummer even, dan bel ik je!

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Anyway: plan van aanpak: morgenochtend (wellicht met de hulp van Kornstra ) nog even de jongens van de garage bellen voor een groene plaat. En anders… tsja…

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Nou dat was weer een mooi avontuur. Afgetogen vanuit Groningen met een CX-liefhebber in opleiding en Jaco (jmmj) om de Rode Schone te beoordelen. Daar ontmoetten we Kornstra, die ook nog even kwam koekeloeren. Paar rondjes er omheen gelopen, en (weer) tot de conclusie gekomen, dat deze CX er best nog oké uit zag! Maar goed, toch nog maar even wachten op de werkelijke CX kenner, die kwam iets later wegens verplichtingen in Amsterdam. Afijn, toen hij gearriveerd was heeft ‘ie even snel gekeken. Al snel twee gaatjes in de dorpels gevonden, maar dat scheen nog wel mee te vallen. Ook hij was (gematigd) positief over de rest, maar voor een goed beeld toch echt even op de brug! Tsja… onverzekerd he?
Toch maar de gok genomen. Voorop de BX van Kornstra, toen de Rode Schone, toen de CX kenner. In colonne dus Het was echt een poepeindje, nog geen minuut in de auto gezeten. Ging prima dus. Afijn, auto omhoog en daar begon de ellende. De aandrijfashoes was inderdaad goed lek, maar dat wisten we al. Direct werd duidelijk dat de rechter achterdraagarmlager naar z’n grootje was. Maar pas echt ernstig waren zowel subframe voor als subframe achter. De aanhechting met de langsliggers bubbelde al behoorlijk. Het leek zelfs wel alsof er ooit een ongelukje was geweest met de trekhaak, want het leek wel scheef te liggen. Langs beide langsliggers over de hele lengte verregaande roest, vooral links. Moest vervangen worden. Subframe voor, idem dito. Dorpels vielen op zich nog mee (behalve aan het begin), bodem was goed. Uitlaat was compleet verrot, evenals de wielkasten. Alhoewel, was nog wel te redden maar dat ging ook al de ernstige kant op. Bumperophanging was niet goed meer en het plaatwerk bij de voorschermen waren van de binnenkant ook al vergaan.
Met andere woorden: ze is verrot! Deze CX zal waarschijnlijk nooit meer rijden, of iemand moet de auto volledig uit elkaar trekken en restaureren. Otherwise: onderdelen.
Al met al weer een prachtig avontuur, veel geleerd en weer lekker over CX’en gepraat. Just my kind of saturday
Ik zal eens kijken of ik wat foto’s online kan plaatsen!

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Interessant…. Jammer van zo’n origineel NL CX!
Mocht de eigenaar echt omhoog zitten, PB me maar even, dan is het misschien nog wel iets om als onderdelen in het magazijn verder te leven
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Zonde…maar goed dat je eerst goed hebt gekeken, haal je je zelf in ieder geval minder ellende op de hals dan heel veel anderen! Ik heb ook al zo veel rottigheid gekocht..

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Klopt, én ik zie het ook gewoon als een college. Ik heb weer zoveel gezien + geleerd gister. Dat vind ik ook veel waard. En leuk!

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000

Totaal aantal Berichten: 5492
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ach wat zonde voor je Niels..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Jammer Niels, maar wel een mooi avontuur. Als ik nou eens scherper was geweest op dit draadje dan was ik ook komen kijken. Tis zowat om de hoek hier en een leuk stukje om te rijden.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Jep het was een errug geslaagde middag! En wat is het eigenlijk toch raar dat een auto waarbij alles het ‘doet’, zo reddeloos verloren is. Ik bedoel, dit was geen twijfelgeval (het advies aan Nelis was echt ‘je bent gek als je dit doet’), maar terwijl dat gezegd wordt staat er naast je een prachtige rode dame te purren, ik ben ervan overtuigd dat ze met wat kleine ingrepen probleemloos de terugtocht naar Groningen op eigen kracht had kunnen volbrengen. De motor was starten/lopen (zelfs de choke was nauwelijks nodig), ze leek nog lekkerder te schakelen en veren dan mijn ‘sportieve’ 88-er GTi, de stoelen zaten zalig…ze wekte een grote hebberigheid bij mij op!
Het is zuur voor Nelis, die had zich al bijzonder verheugd op het zelf gaan aanpakken van kleinere zaken, om al doende te leren. In gedachten stond ze al bij hem voor de deur! Maar er gaan ongetwijfeld snel nieuwe draadjes door hem geopend worden
Wat weer opviel was hoe behulpzaam forumleden, CX Clubleden en andere Citroenliefhebbers elkaar altijd helpen, en daar nog lol aan beleven ook. Kornstra die gewoon ff komt buurten en zijn kennis ter beschikking stelt, de eigenaar van garage Boots in Schoorl die (op zijn vrije zaterdagmiddag) belangeloos even van huis komt en de deuren van zijn garage opent omdat hij het ook wel lollig vindt om weer eens een CX op de brug te hebben…helemaal top!