deurslot links en rechts verwisselen.
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1381

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 28 maart 2010 09:49 PM

Allereerst: ik ga geen topic over mijn 2000 break openen. Die is niet zo interessant, en ik ben ook niet zo ijdel of hobbymatic met het ding bezig. Het is een goede auto waarvoor hij bedoeld is: rijden. En goedkoop: G3 erin, en geen overmatige waarde voor Duitse nieren, ringen etc.

Maar nu mijn vra(a)g(en):

Mijn afstandsbedienings(klap)sleutel is al defect zolang ik de saar heb, dus gebruik ik de normale sleutels. Nu krijg ik in het linkerslot de sleutel niet meer gedraaid. Eerst dacht ik nog: komt door de winter, zal we bevroren zijn, maar dat kan nu natuurlijk niet meer. Maar er kan als gevolg van de winter natuurlijk iets inzitten, waardoor ik de sleutel er net de laatste mm niet meer in krijg.
Komt iemand dat bekend voor?

Om het slot schoon te maken zou ik het moeten uitbouwen. Iemand toevallig een instructie of foto’s hiervoor paraat? Kan dat volledig van binnenuit, of moet de klink ed ook los?

Stel nu, dat het slot zodanig versleten is, dat het niet meer bruikbaar te maken is. Is het slot van de rechterdeur om te bouwen naar linkerkant (en v.v.)? Dat is toch nog handiger om 4 sloten te vervangen, of tot het einde der dagen des saars alsmaar rechts de zaak te ontsluiten?

Ben benieuwd naar de tips/reacties.

Jos.

Profiel  

tosh51
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

- GS/GSA GS X2
- Xsara Millesime 1.6
Gepost: 28 maart 2010 11:39 PM
  [ # 1 ]

Hallo JKER

Je kunt het slotje wel verwisselen met links en rechts, je moet alleen het heveltje achterop
een halve slag draaien. Als je handig bent kun je het slotje zonder iets te demonteren uit
de deur halen, aan de zijkant stopje verwijderen, lange parker in schuifje draaien en schuif
een stuk los trekken, nu komt het slotje los en kun je het eruit halen. Of je het inwendige
eruit en schoon kunt maken betwijfel ik, het is een gesloten geheel.

Succes ermee. Tosh51

Profiel  

JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1381

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 19 november 2010 10:01 PM
  [ # 2 ]

ik heb een maand geleden de deurbekleding eraf gehaald en het slot losgemaakt.
nog best lastig met dat stangetje eraan, dat ik er bij terugplaatsen niet eens teruggehangen heb.

het slot is kaduuk. geen eer aan te behalen.

verwisselen ga ik ook niet doen denk ik.
als dat slot ook kapot is, heb ik een auto die niet dicht kan. of open Sad

Ander idee is:
- setje sloten halen met goede sleutels en alleen links ombouwen.
- als er ook een goede sleutel met CV bijzit, wellicht ook deze weer te activeren. geen idee of dat ueberhaupt wel werkt, niet zolang ik de saar heb iig.

wat leidt tot de volgende vragen:
- als ik bv. bij Ebben een setje haal (vlgs internet heeft hij er vanaf EUR44), kan die tweede handse sleutel zomaar ingeleerd worden?
- kan ik dat zelf en hoe dan?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook